Mijn man had voor mij een verassingsei meegenomen van de supermarkt. Ik had deze op de keukentafel gelegd, maar op één of andere manier heeft mijn hond deze weten te bemachtigen. Ik betrapte hem toen hij net één hap met zilverpapier en al genomen had, en ook al ingeslikt. Het is maar een klein hapje... maar moet ik nu hem proberen te laten braken d.m.v. zout? Voor de zekerheid? Het is een Cavalier King Charles Spaniel van 9 kilo. Hij is 10 jaar en dit is me nog nooit gebeurd. Ben altijd heel waakzaam betreft chocolade. Iemand?
Ik zou even een dierenarts bellen voor advies. Hoewel chocola giftig kan zijn voor honden ken ik een heleboel honden die na het eten er niets aan over hebben gehouden. Ik zou me meer zorgen maken om het zilverpapier dat gaatjes zou kunnen prikken in zijn maag en darmen eventueel. Denk ook niet dat als hij gaat braken het zilverpapier mee komt.
Niet doen! Het is gelukkig melkchocolade en aangezien je een hond hebt van 9 kilo zal hij er geen schade aan hebben. Bij twijfel dierenarts bellen, ieder beestje reageert anders. Zout is net zo slecht voor een hond als chocolade!!!!
Ik denk niet dat 1 klein hapje kwaad kan. Als je ze zout geeft gaat hun hele maag over de kop en daar worden ze ook niet zo lekker van. Als je het echt niet vertrouwd zou ik even contact opnemen met de dierenarts.
geen zout geven dat is nog slechter zei de dierenarts tegen me chocolade kan ervoor zorgen dat de hond na lange tijd dit te eten kanker kan krijgen.anderen zeggen dat de hond ziek word van teveel chocolade. als je hond enkele hapjes heeft genomen is dit niet erg een hele doos pralinen word die normaal ziek van effe en lange tijd chocolade geven zou zogezegd kanker kunnen geven maar geen zout! daar kunen ze van een lepel zelfs in coma geraken en sterven zei de dierenarts. niet panikeren dus
Geen paniek, mensen laten je denken dat je hond meteen dood neer zal vallen als die chocola eet. Maar zo erg is het echt niet. als ze het af en toe binnen krijgen gebeurd er echt niks ergs. Je moet ze natuurlijk niet elke dag een reep geven, want dan gaat het wel een x mis en die zilverfolie komt er vanzelf wel weer uit... Hoe vaak die hond van ons dat al wel niet heeft opgevreten...Als zoonlief weer eens wat had laten slingeren of ik vergeten was de vuilniszak naar buiten te doen en die daar in was gedoken.
Nee, geen zout geven hoor dat is juist heel slecht! Zo'n klein beetje kan echt geen kwaad. Voor het zilverpapier kun je een plakje snijkoek geven, maar volgens mij verteert dat wel vanzelf. Als je twijfelt gewoon even de dierenarts bellen, dan weet je het zeker!
Zelf zou ik hem niet laten braken, helemaal omdat het maar om een hapje gaat van een verrassingsei. Hier een artikel over chocoladevergiftiging: http://www.derashond.nl/Gezondheid/Chocoladevergiftiging.pdf Anders je dierenarts raadplegen?
Bedankt voor het meedenken. Ik houd hem gewoon even goed in de gaten. Geen zout, check! Het was maar een heel klein hapje, ik zou het vergelijken met 1 a 2 m&m's.
dat is niet veel hoor, ik zou me er niet te druk om maken Onze hond vroeger heeft ook wel een s de koelkast geplunderd... smeerleverworst incl. plastic en de metalen 'knijpertjes' aan het uiteinde, andere verpakkingsmaterialen. Mijn moeder heeft de hond toen ook gevoerd met ontbijtkoek, was hij dr zo vanaf Succes!
Ik denk dat het scheelt per hond. Vorig jaar stond er een artikel in de krant van een man die zijn beide honden is verloren door chocolade. Beide honden hadden 1 bonbon te pakken gekregen en beide dood.
1 hapje valt wel mee. Wel even in de gaten houden of alles goed blijft gaan, maar maak je niet te druk. Wij hebben wel een keer de dierenarts moeten bezoeken nadat onze hond een halve chocoladetaart had opgegeten Stond toch net wat te dicht op de rand van het aanrecht, en voor ik het wist had ze echt het halve ding opgegeten. Ze heeft toen bij de dierenarts een braakspuitje gehad. De hond van een vriendin van mij is trouwens wel dood gegaan na het eten van een doosje (met o.a. pure) bonbons. Dus onderschatten zou ik het dan ook weer niet als het een serieuze hoeveelheid is!
niet laten braken met zout, dit kan funest zijn voor de nieren. wel even goed de hond in de gaten houden. mocht het gedrag veranderen dan wel de dierenarts bellen. wat betreft de alu folie...gewoon de ontlasting even goed in de gaten houden de komende dagen, kijken of het mee naar buiten komt. suc6!
Onze hond (labrador 35 kg) heeft 3 jaar geleden een pond gesorteerde paaseitjes inclusief gekleurde aluminiumfolie opgegeten! De volgende dag zat hij flink aan de diaree en alle gekleurde folie kwam er langs achteren mee uit! Hij heeft er volgens de dierenarts niks aan over gehouden, gelukkig! Maar bij twijfel altijd bellen!
Hehe, heel herkenbaar! Die van ons heeft ook al eens een hele zak op .. Niet druk om maken, wel ff in de gaten houden! Wel jammer dat je ei nu al aangebroken is....