dat deed de hond van een kennis van ons ook zo ineens uit het niets daarna is het nog een keer gebeurd bij hun dochtertje van 3 maar die was wel door ze werd steeds agressiever ook naar andere honden dierenarts heeft toen geadviseerd om een spuitje te geven omdat ze echt heel agressief werd niemand mocht meer komen spelen zij was altijd bang dat er kinderen gebeten werden zij hadden een labrador en die was ong 2 jaar oud een hond kan altijd iets in de kop hebben wat je moet weet of kan zien later heeft ze contact gehad met een vrouw die een broertje had van jaar hondje maar ook die was heel dominant en agressief je kunt proberen bij de huisarts te kijken waar het vandaan komt kan puberen zijn maar het is toch wel angstig ik heb zelf een amerikaanse bulldog lieve hond echt waar gek op kinderen maar 100% vertrouwen kan ik hem ook ik hoop dat je er achter kan komen wat het is geweest en dat je hulp krijgt zodat je hem niet uithuis hoeft te plaatsen
Hey sasjuh bedankt voor de tip ik ga mij daar ook eens in verdiepen. Ik ben zelf ook fan van the dog whisperer maar ik heb er geen boeken van dus die kan ik ook niet aanraden. Goed dat er naar het gedrag word gekeken er zijn nog best veel dingen die wij kunnen leren. En sowieso als er een kindje op komst is zal ik mij erg goed verdiepen in het gedrag van het ras en van honden op zich. Het mooiste is natuurlijk als je de hond als puppy hebt, goed met kinderen introduceren zodat ze zich veilig voelen maar ook hierbij eerst goed verdiepen en weten waar je op moet letten. Succes
:x dat is dus een achterhaald idee Hier kunnen wij geen oordeel over vellen. Wij waren er niet bij. Een hond bijt bijna nooit zonder waarschuwing vooraf. En er kunnen zulke kleine dingen vooraf gaan, die sommige hondenbezitters helemaal niet zien. @ts ik zou een gedragsdeskundige erbij halen. En dat met die bespreken. Niet zelf gaan lopen klooien. Succes.
Heel leuk die boeken van Cesar Milan, maar om dát toe te passen op je eigen hond. Zijn de meeste mensen niet toe in staat. Bij CM gaat het meeste om timing. En aangezien de meeste hondenbezitters niet eens zien wat lieve fikkie doet. Zijn ze dus bijna altijd te laat.
Klopt een hond geeft zich pas echt over wanneer hij uit zichzelf op haar/zijn rug gaat liggen. Als wij hun hier toe dwingen komen ze wel in de ogen van andere honden onderdanig over maar zelf weten ze wel beter. De hond blijft liggen omdat de baas elke keer hier voor zorgt en als hij recht op komt dan legt de baas hem weer op zijn rug hierdoor denk de hond dus dat hij moet blijven liggen anders krijgt hij straf en lijkt het alsof hij/zij zich overgeeft!
Ben zelf 3x door dezelfde hond gebeten en ondanks dat ik wel weet waardoor het kwam vind ik dat een hond dat niet hoort te doen. . Onze eigen hond geeft wel aan dat hij het spelen zat is door te grommen. .. grommen is ook helemaal niet perse agressie. Bijten is eruit! Dat zou ik mn hond nooit kunnen vergeven. .
Bij een volwassen hond is dat dan ook niet aan te raden. Bij een pup kan het wel, als je weet hoe en wat, anders heeft het geen nut.
Bij een pup al helemaal niet. En uhm een hond 'hoort' wel te bijten hé Als ze het met geluid/ lichaamstaal (waarschuwingen) niet duidelijk kunnen maken. (even denken aan het fenomeen hond hé ), lossen ze het op met 1 hap. Net zoals wij eerst met lichaamstaal aangeven, dat we geïrriteerd zijn door iets. Gaat dat door, dan zeggen wij er iets van. Word er dan nog door gegaan. Ga je schreeuwen (O.i.d)
Schakel inderdaad een goede gedragsdeskunidige in. Er kunnen zoveel factoren meespelen waardoor de hond 'ineens' bijt. Denk ook dat puberteit meespeelt. Gierende hormonen, dan kan je zelf ook minder hebben. De hond meteen wegdoen vind ik enorm dramatisch.
Daarom zeg ik, als je weet hoe en wat, en dat weten heel veel mensen niet dus kunnen ze er beter niet aan beginnen En nee, wij zijn geen honden en dat verschil mag je duidelijk maken door te laten weten dat ze ons niet mogen bijten, honden onder elkaar is wat anders.
Dit. Iedereen roept maar dat de hond niet weg hoeft etc, maar als het jullie kindje was die gebeten was hadden jullie vast anders gereageerd. Ook al was het "uit speelsheid".
Even over Cesar Milan.....dat is nou niet echt een aanrader....Hier in Italie is er een hele documentaire over geweest dat hij de honden eerder mishandelt dan helpt en dat hij hele barbaarse methodes heeft. Over de hond...wij hebben een rottweiler van een jaar, en ik laat hem nooit alleen met de kinderen, hij is speels en hapt ons volwassenen ook wel eens, dus wanneer ik met de kinderen buiten kom moet hij op zijn plaats. (hij heeft een groot hok en een stuk grond helemaal voor hemzelf) Ik zou het mezelf noooit kunnen vergeven als hij iets zou doen bij de kinderen (van mezelf of van een ander) Ik kan je geen advies geven want je moet zelf de situatie bekijken en beslissen wat het beste voor jullie is.....heel eerlijk gezegd zou ik als moeder zijnde van het kindje dat gebeten is mijn kindje niet meer zou komen laten spelen zolang de hond er nog is.....
ik snap dat je bezorgd bent om je hond en zeker als het om kinderen of zelfs kinderen van anderen gaat. je hebt een puber in huis die waarschijnlijk wat overprikkeld is geraakt. ik vind het echt onzin van mensen die zeggen dat je om een hap je hond weg moet doen. je hond is nog maar net pup af en begint te puberen. die moet je goed begeleiden, net als je kinderen. je begint aan een hond en dan weet je dat dit soort dingen ook kunnen voorkomen. het is jou taak om hem daarin goed te begeleiden. heb je de kalmerende signalen van de hond misschien gemist? zodra een hond gaat likken om zijn bek, ogen gaat wegdraaien etc laat hij zien dat hij zich niet meer prettig voelt. zorg dat je wat meer leert over de lichaamstaal van je hond. de enige manier van een hond om iets duidelijk te maken is met zijn bek. hij kan niet zeggen joh hou nu eens even op. verder denk ik dat als je hier serieus iets mee wilt je beter een post kan doen op een hondenforum...daar zijn wat meer mensen en ook gt die je hulp kunnen bieden
Het is lastig om via de kant een goed advies te geven. Honden geven vaak waarschuwingen maar voor mensen is dat lastig te herkennen als je geen/weinig verstand van honden hebt. Ik persoonlijk zou een gedragsdeskundige langs laten komen zodat deze kan kijken naar de hond en de omgeving. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dierbaar de hond je is, ik zou mijn honden nooit weg doen zonder niet eerst alles geprobeerd te hebben. Ik heb 2 honden waarvan er 1 slecht tegen kleine kinderen kan. Hij bijt niet uit het niets maar kinderen zien de waarschuwing niet en ik kan niet constant op de hond én kinderen letten. Daarom doe ik de hond altijd apart als er kleine kinderen langs komen en deze mogen hem dan ook niet bij de deur opzoeken. Voordat mijn eigen baby geboren was heb ik ook een gedragsdeskundige laten komen om zelf meer te leren over de band tussen mij en mijn hond. Mocht blijken dat de hond straks niet met onze eigen (tegen die tijd) peuter om kan gaan dan laat ik zeker weer een gedragsdeskundige komen.
Als ik sommige reacties hier lees vraag ik me af waarom ik me schuldig voel tegenover onze bull....... Als we hem hadden weg gedaan bij de eerste grom of snauw hadden we hem al na een week weg moeten doen bij wijze van. Pups moeten de regels van de mensen wereld leren en in de pubertijd komt pupgedrag terug (bijten, uitdagen, grommen enz.) De hond van TS is pas een jaar, een volle puber dus! Dat betekend dat er gedrag terug komt die ze in der puppy tijd ook had, consequent optreden en inderdaad een gedragsdeskundige er bij halen die je kan laten zien hoe en waarom een hond op bepaalde dingen reageert, en hoe jij dan moet reageren daar op. En je kunt leren welke lichaamstaal de hond vooraf laat zien. In de tussentijd kan TS de hond apart van de kinderen houden als er kinderen op bezoek komen en als zij zich daar bij prettiger voelt en als de ouders van de andere kinderen daar mee gerustgesteld zijn.
is niet echt wijs om adviezen te gaan geven waar je geen verstand van hebt. een kind is beschermd tegen tetanus door de 4 DKTP prikken die hij heeft gehad tijdens het rijksvaccinatie programma. op 9 jarige leeftijd krijgen ze de laatste en deze is dan dus nog 10 jaar geldig. ik vind het moeilijk dat mensen soms medische adviezen gaan geven zonder medische kennis te hebben.
Oh hemel, wat een achterhaalde ideeën komen er hier voorbij... Hier dezelfde gedachtegang als Mausyi. Voor de CM-aanhangers: 'don't try this at home' wordt er duidelijk aangegeven, doe dat dan ook niet... Fratsen als de hond zich laten overgeven, op de rug leggen, in het nekvel grijpen, hakjes e.d. zijn helemaal niet nodig om de hond duidelijk te maken wat er van hem wordt verlangd, alles kun je duidelijk maken d.m.v. een positieve opvoeding, op basis van respect. M.i. veroorzaak je op den duur juist problemen door de hond te behandelen op de manier die CM doet, je bent namelijk aan het provoceren en er zal een punt kunnen komen dat de hond dit niet meer pikt en ja, dan ben je de sjaak (of eigenlijk de hond, want wie krijgt er een spuitje...?). TS, kan me voorstellen dat je bent geschrokken, heb je (hebben jullie) al besloten wat je gaat doen? (kan zijn dat ik er overheen heb gelezen) Lijkt me goed om uit te sluiten of de hond medisch iets mankeert, om daarna een gedragsdeskundige (kijk hier ook mee uit, want 'iedereen' kan zich zo noemen, dus zoek iemand op die past bij jouw denkwijze en de hond op een positieve manier benaderd) in te schakelen.