Hier is de hond ook vaak wat bijterig richting handen/onderarmen. Nu weet ik dat het komt door ofwel overprikkeling ofwel onderprikkeling. Wordt hij te weinig uitgedaagd (fysiek en geestelijk), dan laat hij dit merken. Een teveel aan prikkels heeft hetzelfde effect, wat misschien bij jouw hond ook is gebeurd. Vergelijk het met een kind dat moe is en veel prikkels heeft binnengekregen, dat gaat jengelen en moeilijk doen. Ik ga er voor het gemak niet van uit dat het beestje een kronkel in d'r hoofd heeft of medisch iets mankeert. Jij als baas bent verantwoordelijk. Daarbij hoor je je hond nooit alleen te laten met een kind, hoe goed je ze ook vertrouwt. Een dierenarts weet niks over dierengedrag. Net zoals een huisarts geen psycholoog/pedagoog is. Mensen die over afmaken beginnen ga ik niet eens op in.
Dat je de keuze maakt om afstand te doen van je hond kan ik me in vinden, ook al vind ik dat je erg snel deze keuze hebt gemaakt. Wij hebben ook door omstandigheden met pijn in mijn hart afstand moeten doen van één van onze labradors (we hadden er twee) Maar hierbij gingen we niet over één nacht ijs. En no way dat ik onze labrador op marktplaats zou zetten, weet jij veel waar ze terecht komt voor hetzelfde geld wordt ze opgekocht door een broodfokker, een leuk teefje (nog niet gesteriliseerd) Als je haar echt wil herplaatsen, kijk dan via de fokker (dat hebben wij gedaan) of zet haar desnoods op het labradorforum. Ook snap ik niet dat je geld voor haar vraagt, een warm mandje lijkt me een stuk belangrijker toch??
maar 1 ding....koop alsjeblieft nooit geen levend wezen meer! Zoals je je blijkbaar druk maakt over de veiligheid van je eigen kinderen, zo lijk je je niet druk te maken over wat je ze nu mee geeft in hun opvoeding. Pap en mam hebben zo'n lief hondje....oei hij doet iets vreemds.....nee, dat gaan we niet bij de hoorns pakken...we schoppen hem eruit. Zo ga je dus om met dieren die iets afwijkends van perfect laten zien. Het dier heeft niet gevraagd om een leven bij jullie, in julie gezin. Ik wil bij deze dus ook de hond heel veel sterkte en succes wensen en hoop dat zij ergens anders wel een gouden mandje zal krijgen. Jammer dat je voor haar toekomst nog 250 euro vraagt.
mensen mensen mensen, wat een veroordelingen allemaal! Vraag me af of jullie nog zo stellig achter jullie mening stonden als dit hondje een van jullie kinderen had gebeten! TS moet een lastige keus maken en ik begrijp haar helemaal! Je neemt gewoon geen risico met je eigen kinderen en al helemaal niet met die van anderen. Enne met een bezoekje aan een gedragstherapeut is het probleem echt niet direct opgelost en wat moet TS dan ondertussen doen, hopen dat er niks gebeurd?! En wat als de gedragstherapeut het per ongelijk fout blijkt te hebben....en hij bijt weer een kindje...wat zeg je dan, ja sorry hij is bij een GT geweest??? Nee meid ik snap je helemaal!
aurora, jij veroordeelt net zo hard als ieder ander hier! jij zegt dus dat het dom is om hem te houden, dus doe je net zo hard mee! als je kind iets niet zo perfect doet, gaat ie dan ook meteen richting een opvoedkundig centra? het is gewoon zwaar overtrokken. Je hebt de hond genomen en daarmee de verantwoording. als dan na veel trainen e.d. blijkt dat het niet gaat lukken, is het iets heel anders. zonder slag of stoot wordt de hond opgegeven, ik vind het echt heel zielig. en daarbij ik snap niet hoe je dan nog geld voor je hond kan vragen? een goed plekje lijkt me stukken belangrijker
Grappig om te lezen dat mensen denken te weten dat ik mijn hond op Marktplaats zet. En @Meintje, hoe kom jij bij 250,-??? We hebben contact gehad met een oom van ons. Hij heeft een grote boerderij en daar zal ze morgen naar toe gaan. Nou dames, het was weer een fijne ervaring om hier op het forum te hebben. Vooral het elkaar in z'n waarde laten en het respecteren over en weer was een verademing.... Weet opeens weer waarom ik eigenlijk maanden geleden al gestopt was met fora
Als ze naar je oom toe kan gaan vind ik dat een supergoede oplossing. Zo weet je waar ze terecht komt en op een grote boerderij kan ze zich waarschijnlijk goed vermaken. Het klagen over fora heeft weinig zin, je vraagt zelf om oplossingen of meningen en die krijg je. Daar hoort uiteraard bij dat niet iedereen het klakkeloos met je eens zal zijn.
Meid laat je niet gek maken door de reacties van anderen. Het is op een forum altijd makkelijker om je mening te geven dan in real life. En ik denk dat door de negatieve reacties, er ook wel leden zijn die hun mond dan maar houden, maar het wel met jou eens zijn. Doe ik zelf ook regelmatig hoor! Zo te lezen heb je een goed huisje gevonden voor jullie hond. Fijn hoor.
Wij hebben het ook gedaan afgelopen januari...en dat helaas met een puppy...hij accepteerde onze zoon gewoonweg niet! Dan is het echt kiezen voor je kind hoor...
Als een hond een kind bijt, dan neem je dat risico niet punt uit...knappe moeder dat jij dat wel doet, hoop eerlijk waar dat zoiets je nooit zal overkomen. Mijn nichtje is in haar gezicht gebeten, hondje die al eerder had gebeten, maar ja ze waren immers in training gegaan om het in het vervolg te voorkomen! Weetje wat er nu met het hondje is gebeurd, afgemaakt...en het kindje, flink litteken en enorme angst voor hondjes. Allemaal omdat mensen het risico nemen. Hun keus, maar zoals ik zeg een risico wat ik absoluut niet zou nemen. Een hond kan je niet inschatten, hoe graag je dat ook wilt. En geloof me ik ben een dierenliefhebber. En ja ik ik geef inderdaad mijn advies om het hondje weg te doen. Maar ga niet los tegen TS dat ze nooit geen levende dieren meer mag aanschaffen enz. enz. enz. dat noem ik namelijk veroordelen.
Tja je kunt het ook omdraaien. Sorry dat je je hele leven met littekens in je gezicht moet leven. Papa en mama wisten dat de hond beet want dat had hij al een keer eerder gedaan. Maar ja we wilden je in je opvoeding niet meegeven dat je zomaar een levend wezen de deur uit doet. Dus besloten we dat we liever de hond hielden met de risico's van dien, omdat we te bang waren voor de veroordelingen die de rest van de wereld zou hebben als we de hond "zomaar" weg deden. TS fijn om te horen dat je nu al een goed huisje voor jullie hond hebt gevonden.
Eens met aurora, ik zou het risico nooit nemen, niet met een kind. Zelf heb ik ook een prachtig litteken in mn gezicht, rottweiler beet. Tis een verminking voor de rest van mn leven + in ben een trauma mbt honden rijker. Mening hebben mag, maar hou op met dat veroordelen.
De hond heeft in feite nog niets ernstigs verkeerds gedaan en het is onbekend wat de situatie was, er is niet doorgebeten en wij waren er met zijn allen niet bij toen het gebeurde en moeten enkel afgaan op wat ts zegt/beweert. Natuurlijk neem je geen risico met je kinderen en wil je niet dat ze ergens slachtoffer van worden, maar dan kun je niks levends meer in huis halen en mogen andere mensen waar je over de vloer zou kunnen komen dat ook niet meer. Geen kindjes meer op paardrijden (gebeuren ook veel ongelukken), niet meer fietsen zonder helmpje, nooit rolschaatsen of schaatsen, niet in het losloopdeel tussen de geitjes, niet alleen buiten spelen en zo kun je eindeloos doorgaan. Het leven is vol risico's. In mijn ogen is een dier dat in huis komt ook een lid van het gezin waar je voor bereid bent om voor te vechten. In 1 dag tijd is nu alles besloten en bekeken, de hond heeft erg weinig kans gekregen. Dat vind ik jammer. Maar zoals al gezegd, ik ben blij voor de hond dat er niet mee geleurd gaat worden en ze hopelijk op een goede plek terecht komt. Ook hoop ik dat de rust dan weer komt in het gezin.
Wij laten ons kind nooit bij de hond , alleen hoog . Het is dan wel bij me moeder maar woon daar wel half zeg maar . Het is wat lastig en er wat aangepast moeten worden maar het is nou eenmaal zo . Hond mag ook niet geaaid worden door kinderen . Misschien overdreven maar ze kan bijten omdat ze jaloers is wil spelen of omdat je te ducht bij haar eten komt . En we doen het voor beide partijen we willen niet dat er een kindje gebeten wordt en natuurlijk ook niet dat onze hond afgemaakt moet worden . Misschien wou ze jou kind wel beschermen en kwam het andere kind te dicht bij .
Ik vind het nog steeds belachelijk, een dierenarts die in twee tellen ziet dat de hond dominantie gedrag vertoont? Yeah right. Neem aub nooit, maar dan ook nooit meer een hond.
Ja en na veel trainen lukt het nog niet en is het jouw kleine die in haar gezicht wordt gebeten, dat zou je toch ook niet willen? Daar ga je toch zeker geen risico mee nemen?
Jammer dat de hond weg moet, als ze ook echt naar die boerderij gaat zou dat een mooie oplossing zijn natuurlijk. Ik had eerst de hond laten helpen ,was ze al gesteriliseerd?? Dat helpt meestal wel. En voor een labrador vind ik het echt heeeeel vreemd(als die radzuiver is dan) ik snap dat je voor je kind kiest hoor,maar je hebt niet echt je best voor de hond gedaan. Ik kende er ook 1 die beet,die bleek een hersentumor te hebben........ Wij hebben er zelf trouwens 1 van 5jaar,kun je bij wijze van tegen de muur aansmijten en zal nog niks doen om het baasje teleur te stellen
Zo gaat het bij veel mensen,die van ons gaat ook appart als er kids komen. En idd mischien wou ze haar baasje beschermen en dat komt haar nu duur te staan. Mischien toch beter af bij een ander baasje dan.