Tsjonge het is toch eigenlijk best wel sneu dat sommigen onder ons schijnbaar de noodzaak vonden om heel Marktplaats af te struinen op zoek naar een labrador advertentie die gelijkenis had met mijn verhaal. En het grappige is dat het nog gelukt is ook. Schijnbaar is iemand op z'n woord geloven nogal lastig?!? Ik vraag heus niet iedereen om het eens te zijn met onze beslissing, maar het respecteren van een beslissing zou al heel wat zijn. Maar schijnbaar is dat teveel gevraagd. Nou heel veel geluk op dit forum, maar ik vind het mooi geweest!
Nou toedels dan,ik geloof het boerderij verhaal ook niet hoor,dat zeggen alle ouders ook tegen hun kindjes ........(wat niet waar is dus)
Inderdaad, ga jezelf een schouderklopje geven voor je geweldige gedrag. Lekker in jezelf blijven geloven he
zus76, ik geef je gelijk een bijtende hond zou ik ook niet meer vertrouwen. weet niet of ik haar meteen had weggedaan of eerst had gekeken of het ergens door kwam maar zou er ook niet meer gerust op zijn al ben ik dat nooit met honden eigenlijk blijven toch beesten. wat een felle reacties over mp zeg, wij hebben onze hond ook va mp weggedaan en hij heeft echt super baasjes gevonden. we hebben hem echt niet meegegeven met de eerste beste maar goed uitgezocht en gekeken tussen of er een klik was met de hond en de nieuwe baasjes. het kan wel goed gaan. we hebben zelfs nog contact. sommige honden zijn gewoon beter af zonder kinderen of drukte om zich heen en moet je dan zijn beestje maar houden terwijl hij/zij zelf niet op zijn plaats is en de baas er ook niet meer het vertrouwen erin heeft, nee dan kun je beter een ander huisje zoeken.
Maar ik denk ook dat dit de druppel voor ts is geweest,las in een ander topic dat het beestje hyper zou zijn op de banken springt,in de tuin graaft enz.... En dat het thuis ook niet lekker loopt met haar dochter ,denk dus dat het bijt incidentje alleen niet het probleem was. Maarja een cursus doet al wonderen
TS jammer dat je jouw verhaal niet compleet hebt weggezet. Ik geef mijn mening nav wat ik hier lees. Nu lees ik allerlei dingen die ook nog spelen. Als ik dit had geweten had ik toch een andere reactie gegeven. Ik hoop van harte dat de hond een ander goed thuis krijgt. Met alle liefde en aandacht die deze verdient.
Tja dat is nou eenmaal een kwestie van opvoeden... Als wij onze hond niet hadden opgevoed dan zou die dat ook doen hoor! Als je een hond aanschaft dan moet je niet verwachten dat ie alleen maar als een mat ergens op de grond ligt en zich niet beweegt en zichzelf onderhoudt. Ga dan voor een hond op leeftijd en dan moet er ook nog volop tijd en aandacht aan besteed worden. De hond zal waarschijnlijk veel meer uitdaging nodig hebben + regels + consequent gedrag en daardoor thuis ook een stuk rustiger worden. Had ook even gekeken op MP en had de advertentie eigenlijk meteen gevonden, dus heb niet heel MP af hoeven zoeken. Er staat ook in dat de hond alleen luistert naar het commando 'zit'...dus tja...hopelijk komt ze wel echt op een boerderij terecht met een baas die tijd in haar wil besteden! Beetje sneu voor het beestje...
Dan had TS toen al hulp moeten zoeken voor opvoeden van dr hond. Zo'n beest voelt ook wel aan dat er spanningen in huis zijn. Als TS tijdig hulp in had geschakeld dan was het niet zo hoog opgelopen. Sterker nog, dan had dit alles incl de "hondenbeet" voorkomen kunnen worden.. Hond is nu de dupe en krijgt de schuld van iets wat TS had kunnen voorkomen. Ik hoop dat het beestje een mooi huisje krijgt bij mensen die wel energie en liefde in haar steken. EN, ik hoop dat TS zo eerlijk is om de reden van wegdoen te melden.
Wat een in en in trieste situatie. TS zal dit vast nog wel lezen; Je bent nog geen vis waard! Neem aub nooit meer een huisdier want het dier verdiend beter dan jou als een baasje.
En anders is er wel een ras dat ze kan kopen, fokkers genoeg verspreid over het land. De fokker heet; Toys 'R Us
Nou zeg vind dit wel heel erg hard. Dat je niet eens met met haar keuze kun je ook anders formuleren. Zoals jij het nu zegt vind je haar in en in slecht mens. En dat vind ik erg overdreven. Ja ze had misschien meer kunnen doen, maar uiteindelijk blijft het haar keuze. Ik hoop gewoon dat de hond een nieuw goed onderkomen heeft gevonden. Ik denk dat TS alle liefde heeft voor een hond, maar misschien niet precies weet hoe ze er mee om te gaan, en om nou iemand dan gelijk zo af te schilderen zoals jij nu doet, sorry hoor vind ik erg hard.
Ik ben het wel met Shantii eens. Er had nog genoeg gedaan kunnen worden, en er word gekozen voor de makkelijkste weg. Op marktplaats gezet of niet, het feit is dat hij weg moet. Nee, dan ben je geen ander huisdier meer waard.