Dit wordt een lang verhaal en ik hoop dat er iemand is die het wil lezen, en mij advies wil geven. Ten eerste het gaat hier om een Bull terrier van 7.5 en een kruising mechelse herder van 8.5 2 weken geleden heeft mijn kruising mijn bull aangevallen. Zie ook dit topic. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/193432-nat-verband-aanleggen-na-hondenbeet.html De dag erna hadden we een gesprek met de dierenarts wat we het beste konden doen. Deze raadde ons aan de hond die gebeten had te laten inslapen of te herplaatsen omdat de situatie te gevaarlijk was geworden. We hadden iedereen in onze familie/vriendenkring gebeld of ze soms iemand wisten voor haar, maar helaas niemand wist iets. Na het asiel wilde ik haar ook niet aandoen, en dan zadel je iemand anders op met het probleem. We hadden ook al een afspraak gepland voor euthanasie want de dierenarts zal het wel het beste weten. Echter thuisgekomen en ik haar koppie weer zag, brak ik helemaal. Ik kan toch geen gezonde hond laten inslapen. En het is zon schatje, alleen kan ze die ander een keer op de zoveel tijd niet verdragen. Mijn man en ik hebben toen ook besloten om alles op alles te zetten om haar te mogen houden, en we zijn op zoek gegaan na een goeie gedragstherapeut. Deze hebben we gevonden in Zeeland. We zijn daar ook met beide honden geweest en daaruit bleek dat onze bull een hond is die constant de aandacht zoekt bij de andere hond. En deze dit niet wil en dat maakt haar heel nerveus. Daar was dat heel duidelijk te zien, ze ontliep haar constant en gaf ze enkele keren een snauw. Maar aangezien onze bull daar niet voor terugdeinst blijft het aan de gang en daar heeft onze kruising dan genoeg van en haalt dan flink uit. Logisch als ik het zo bekijk, als iemand iets doet bij mij wat ik niet wil en blijft doorgaan wordt ik ook heel erg boos. Maar ja, nu we dit weten en ook weten dat dit eigenlijk niet op te lossen is weten we niet wat we moeten doen. Het liefste willen we ze allebei houden, maar sinds de laatste vechtparty ben ik heel erg bang geworden in mn eigen huis als de honden beide los lopen. Ik ga dan het liefste na bed maar dat is niet de oplossing. Wat zouden jullie doen.? Ik zelf heb zoiets de bull gaat weg, ondanks dat ze nooit terug gebeten heeft. Vooral omdat ik weet dat onze kruising heel moeilijk te herplaatsen is. Een ding: Ik ben zo blij dat ik onze kruising niet heb laten inslapen die dag, vooral omdat ik nu weet waarom ze dit doet. Echter is ons dit nooit echt opgevallen. Maar nu we er op letten zien we het wel steeds meer. En 2: Ik durf er bijna mn handen voor in het vuur te steken dat mijn kruising niet na mijn dochter zal bijten, omdat ze wanneer het haar te druk wordt zelf het altijd uit de weg gaat en zich terug trekt op de slaapkamer of zo.
Tja, lastige situatie! Aan de ene kant denk ik, probeer een lief baasje te vinden voor de Bull, aangezien ik aan het verhaal begrijp dat ie heel erg lief is, ook naar andere honden. Maarja, de kruising kan ook net zo goed naar een lief baasje die geen andere honden heeft! Wat wil je zelf??? Ik denk dat dat het belangrijkste is!!
Het liefste wil ik ze allebei houden, maar ik ben zo bang dat mijn angst niet weg gaat, en dat zei de gedragstherapeut ook mijn angst voelen ze aan. En ik wil het liefste de kruising houden, want dat is mijn kindje(zo voelt het) en mijn man wil het liefste de bull houden, want daar heeft hij meer een band mee. Pfff dit is echt moeilijk.
De honden uitelkaar halen en 1tje herplaatsen. Maar dat is moeilijk. Ik zou in iedergeval beide honden als ze samen los in huis zijn muilkorven. Dan kunnen ze iig niet meer bijten.
ik heb ook een bull terrier schat van een hond er worden per jaar 9 doden gemeld door een bull terrier maar bij een mechelaar 50 golden retriever is dit nog meer van een goed opgevoede bull terrier kun je verwachten dat deze nooit je kind zou aanvallen bij een mechelaar is het de vraag maar als die zn dag niet heeft kan het afreageren op jou of je kind zelf ben ik geen voorstander van kruisingen ook al gaan ze langer mee dan een ras hond en ja een bull vraagt continu je aandacht deze zal net zoland door gan tot hij je aandacht wel heeft maar laat je niet aanpraten dat het schuld van de bull is mijn hond die durf ik alleen te laten met een kind ik doe het niet maar zou me niet druk maken als een kind valt gaat hij achter kind staan en pakt zachtjes bij kleding stuk om het kind voorzichtjes weer overeind te helpen dit ziet er erg schattig uit en ja ik ben gewoon voorstander van de bull
Vind het wel gek dat de gedragstherapeut niet bij jou is geweest. Een goed oordeel kun je pas vellen als je de honden in hun eigen situatie gezien hebt. Ook vind ik het raar dat de dierenarts een gezonde hond die een andere hond heeft gebeten wil afmaken (zulke vreemde hondentaal is dat nou ook weer niet) want die kan toch ook herplaatst worden bij mensen die geen andere honden hebben? Vaag zeg! Ik snap heel goed dat je de situatie nu eng vind. Je weet nooit wanneer hij weer snapt. Ik zou een van de beide dan denk ik wel herplaatsen, maar dat kun je ook particulier doen. Er zijn heel veel herplaatsingssites waar je de hond op kunt zetten. Dan weet je dat ze niet jaren in een asiel hoeven zitten, en kun je zelf kijken bij wat voor mensen je hond terecht komt. Is het een rashond? Want vaak hebben rasverenigingen ook een herplaatsingsdienst.
Ik denk als je het reeël bekijkt, dat het voor jullie en jullie kruising beter is als er een ander huis wordt gezocht voor de bull. Vooral ook omdat je weet dat deze nooit op zal houden met aandacht zoeken en dit gedrag ook altijd zal blijven vertonen. Hadden jullie de kruising ook eerder? Althans dat neem ik aan als ik zo naar de leeftijden kijk. Ik zou dan denken, de kruising heeft de oudste rechten. Het is natuurlijk tien keer makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou er ook niet aan moeten denken 1 van mijn huisdieren weg te moeten doen, maar soms kan het gewoon niet anders. Je moet er gewoon heel goed over nadenken en misschien ook nog eens in gesprek met de gedragstherapeut/dierenarts of het echt niet anders kan en dan je keuze maken... Je kunt trouwens, mocht je besluiten wel een andere baas te zoeken hem of haar volgens mij wel plaatsen op www.verhuisdieren.nl
Vind ik werkelijk echt weer nergens op slaan. Dat een Bull dus nooit je kind zou bijten en een mechelaar op een slechte dag wel! Nou, ik heb een mechelaar en ik ben van mening om wat voor ras het ook gaat, iedere hond kan bijten! En de cijfers geven tuurlijk wel aan dat de mechelaar meer bijtincidenten op zij naam heeft staan, maar dat betekend niet dat iedere mechelaar zo is en dat betekend ook niet dat iedere bull altijd maar te vertrouwen is!!!
We hadden de kruising idd eerder. De bull een jaar later. Ik heb vanmorgen al een mail gestuurd na de gedragstherapeut, ik hoop daar vandaag nog reactie op te krijgen. En we zijn daar heen gegaan, omdat het bijna 150km bij ons vandaan kwam, en wij wilde perse deze omdat we daar hele goeie verhalen over gehoord hebben.
Oh shit ik had die link van verhuisdieren niet aan moeten klikken. Nu zie ik daar een Vizsla teefje op staan... Moet ik mijn man weer ompraten
Ik kan je niet helpen in je beslissing en snap dat het een moeilijke beslissing is welke je liever helemaal niet neemt. Hetgeen mij meteen in mijn hoofd springt; Bull vraagt veel aandacht van de andere hond. Als je dadelijk geen andere hond meer hebt gaat deze hond (bull) misschien wel (te) veel aandacht vragen van jou en/of je kindje. Weet niet of dat een fijne situatie is. Denk er goed over na hoe de situatie zou zijn als de bull er niet meer zou zijn en hoe het zou gaan als de mechel er niet meer is.... Of anders idd muilkorven, kunnen ze in ieder geval geen schade aanrichten lijkt mij. Dat zou je natuurlijk voorlopig sowieso kunnen doen, zodat jij je ook weer 'veilig' voelt als ze los zijn.
Ik ook Wij hadden ook een hond die als het te druk werd ook zich terug trok Toen de oudste geboren is, was het wel duidelijk dat hij haar niet moest, maar hij beet haar niet. Toen ze op een geven moment ging lopen, trok hij zich steeds vaker terug, en hebben wij onze dochter geleerd dat ze niet zomaar aan hem mocht komen. We hielden het ook altijd goed in de gaten, maar soms was het toch te laat Na een aantal kleine incidentjes, was hij het zomaar inneens zat en beet haar in het gezicht, miste net dr oog en vanaf dat moment, hebben wij besloten om hem in te laten slapen, we wilden het risico niet meer lopen dat hij haar vaker zo zou gaan bijten Hij was overigens bijna 15 jaar oud en werd wat doof. Na overleg met de dierenarts, want hte is tenslotte niet niks om je maatje in te moeten laten slapen ( maar mijn kind is het allerbelangrijkste) hebben we de keus gemaakt, geplaatst kon hij niet worden vanwege zijn bijtgedrag. Maar het was toch verschrikkelijk moeilijk, maar een hond die met succes gebeten heeft is nooit meer te vertrouwen Dus ik zou als ik jou was er toch voor kiezen om degene die gebeten heeft uit huis te plaatsen
ik weet 1 ding een hond die 1 keer gebeten heeft dat vaker doen. dat is ook de reden dat artsen ze laten inslapen. hoe erg ik het ook voor jullie vind. het verbaasd me dat je hem uberhoubt nog mee naar huis gekregen hebt, dat is niet de normale gang van zaken eigenlijk. ik vind persoonlijk de situatie met kind(eren) in het spel te gevaarlijk ikzelf zou de gok niet nemen. hij kan heel lief lijken en vast ook zijn. maar het advies is toch echt om nooooit! een hond met een kind alleen in 1 ruimte te laten en dat gaat dan over honden die nog nooit gebeten hebben. echt ik begrijp hoe moeilijk je het vind maar meid denk aan jezelf en vooral je kind(eren) en de kinderen van anderen op straat. ps. een hond zal een kind ook vrijwel altijd in het gezicht bijten met alle levenslange gevolgen vandien.
Daar dacht ik ook meteen aan, nu vraagt hij aandacht bij de kruising, straks gaat hij iets anders zoeken. Ik vind het een hele moeilijke situatie, ik heb zelf ook een hond, die zou ik voor geen goud kwijt willen, maar ik denk toch dat ik het niet meer aan zou durven om na zo'n incident haar te houden. Inslapen zou ik niet willen, dan maar herplaatsen. Mocht je de bull laten herplaatsen, dan zou ik dat via de rasvereniging doen. Moeilijk hoor!
als je de bull wilt herplaatsen weet ik mischien wel iemand maar dat ligt er aan waar jullie wonen aangezien hij geen auto heeft groetjes