Hond herplaatsen of niet, wat zouden jullie doen want ik weet het niet meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Mijn man kwam net met het volgende idee:

De honden afgewisseld in de bench. Bijv. de ene 2 uur in de bench, dan de andere los. En daarna de andere 2 uur los en de ene weer in de bench.
    Zo kunnen we ze wel allebei houden, en de bench zien ze als hun plekje, dus dat zal geen probleem zijn.

En in april gaan we weer na de camping, daar hebben wij een caravan, en mijn schoonmoeder ook. Dan kan een hond bij ons op het stuk, en de andere bij mijn schoonmoeder. En daar zijn we dan een half jaar.

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Goede oplossing!
    Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is zodra de kruising waarschuwt en de bull reageerd er niet op, de bull weghalen en in de bench doen (of andere kamer)
    Je kruising doet het prima :D

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja dan kan ook, maar daar is mijn vertrouwen nog niet genoeg voor. We gaan het eerst zo proberen en gaan samen met ze uit. Als dit goed gaat dan zal bij mij het vertrouwen ook terug komen.
    Op de camping zullen we ze dan ook weer langzaam bij elkaar gaan laten, en kijken dan hoe het gaat (gaan we over 3 weken al heen) als dit goed gaat dan kunnen ze thuis ook weer bij elkaar. Als dit niet goed gaat dan gaan we het met de 2 uurtjes invoeren.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jullie willen niet weten welke druk er nu van me af is. Ik ben zo opgelucht. Waar ik vanmorgen en vanmiddag nog verdrietig was dat er een weg moest, ben ik nu blij dat ze toch allebei kunnen blijven.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Joh waarom koop je geen muilkorf om voor jezelf het vertrouwen terug te winnen ?
    Hond kan niet bijten dan, dus geen gekke dingen..

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Worden ze daar niet nog valser van? Zoiets heb ik ooit eens gehoord.

En bull blijft die andere dan lastig vallen, dus haar nervositeit zal hierdoor niet afnemen.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nee hier worden ze echt niet valser van..
    Mijn Duiste herder kon een poos niet met andere honden (was zelf gebeten)
    Muilkorf gekocht, zodat ik het ook niet meer eng vond als zij uitviel..
    Nu speelt ze heerlijk met de teef van me zusje zonder muilkorf, en dat had ik 2 jaar geleden echt niet verwacht..

Nu laat ik haar wel eens los lopen met muilkorf, ik voel mezelf dan prettiger want zij kan niet bijten.. (helaas hier veel honden die haar uitdagen om aan te vallen)

En nee mijn hond is niet agressief!!!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lijkt me vreselijk om die keuze te moeten maken. Goed om te lezen dat jullie voor de komende tijd een oplossing hebben gevonden. Hopelijk blijft dit goed gaan

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Dan is dit idd een optie. Roy had ook al zoiets, dit kunnen we zeker wel proberen, maar dan wel een waar ze wel hun bek vergenoeg open krijgen te hijgen in de zomer. En waar ze evt kunnen drinken.

Ik ben nu op deze site, welke raad je me aan?
    Muilkorven

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    En ik denk dat dit mijn vertrouwen kan verhogen, als ik ook merk dat ze elkaar niet meer uitdagen/fixeren.

11. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Volgens mij is dit een goede oplossing, zeker omdat je ze graag allebei wilt houden ;).
    En zoals Nanni zegt, als ze wel samen zijn en de Bull blijft aandacht vragen, kruising geeft een snauw dan direct de bull weghalen en in de bench zetten of eigenlijk moet je proberen te voorkomen dat ze moet gaan snauwen. Wij hebben een reu en teef wat normaal gesproken altijd goed gaat. Maar onze teef kan wel behoorlijk snauwen naar de reu. Als ik dan al zie dat de reu iets doet waar de teef op gaat reageren, zorg ik dat er een einde aan de situatie komt zodat er niet gesnauwd hoeft te worden ;).

Oh ja, en ik wil ook nog wel even reageren op die cijfers over bijtincidenten. Daar schijnt een golden de meeste bijtincidenten op zijn naam te hebben en de herder weer meer dan de bull. Maar dat is ook niet zo vreemd aangezien er meer goldens en herders worden gehouden dan bull terriers ;).

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Bekijk bijlage 57666

Ik heb deze..
    Kan ze prima met drinken en hijgen, en als ik er een koekje tussendoor steek dan kan ze die ook gewoon opeten ;)

(ik heb toen overigens gekocht ivm een hotspot waarbij ze bleef bijten aan de plek, en zo een kap niet werkte)

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Onze kruising bijt ook nogal graag aan haar poten, ook een uiting van stress, maar dat kan ze dan niet meer doen
    ik denk dat ik morgen even langs een dierenspeciaalzaak ga
    Bedankt voor de tips meiden.

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Even een andere gedachte die ik krijg bij het om en om plaatsen van de honden in de bench: gaan ze op deze manier geen jaloezie ontwikkelen naar elkaar toe en wordt het probleem dan eventueel niet groter?

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Volgens de gedragstherapeut niet. Want ze zullen dan accepteren dat wij de roedelleiders zijn en niet hun. En ze zullen er alles aan doen om binnen de roedel te blijven functioneren. En ze zullen beide evenveel aandacht krijgen wanneer ze buiten de bench zijn.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oke, dat is fijn om te lezen :) Ik heb niet zo heel veel verstand van honden, maar de gedachte kwam in mij op, vandaar.
    Succes er mee meid! Ik hoop dat op deze manier alles goed mag (blijven) gaan en dat jullie de 2 beessies nog lekker lang SAMEN bij jullie mogen houden !

18. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    En we zullen snel genoeg merken of het werkt of niet, en dan kunnen we altijd de herplaatsmogelijkheid bekijken. Maar dit is maar voor 3 weken. Dan zijn we weer op de camping, en dan kunnen ze er allebei uit blijven, alleen 's nachts en als we weg gaan evt.

En dan kunnen we daar langzaam weer bij elkaar laten komen en kijken hoe het gaat samen evt met muilkorf.
    En als het dan goed gaat kunnen ze thuis ook weer bij elkaar.

Dit is puur voor mij om het vertrouwen terug te winnen als ze bij elkaar zijn.

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Maar wat jij zegt was ook mijn gedachten Minya. Dan wordt de een vast jaloers op de ander, maar wij denken menselijk en niet als honden. Wij reageren met ons gevoel, terwijl we eigelijk ons moeten verplaatsen in de hond.

Maar ja, ik heb heel veel gelezen de laatste weken, en heel veel advies ingewonnen bij div therapeuten.

20. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Je kan even googlen op leren muilkorf, dan kom je ze vast ergens tegen ;)

Je moet natuurlijk wel voorkomen dat ze niet gaan klieren bij de bench als er eentje inzit, maar dat weet je vast wel :D

Deel Deze Pagina