Ik heb bij mijn zoektocht wel een gordel gezien die je ook in de achterbak kunt bevestigen. Toen wij onze amerikaanse bull nog hadden, hadden wij een rek tussen de achterbank en de kofferbak. Ideaal. Was niet duur, en later hebben we deze via MP verkocht voor een leuk bedrag.
onze ene hond zit ook in de gordel, bij de Ranzijn gekocht, is een tuigje en dan een gordel die je er aan vast kan klikken en de andere kant in zo'n gordel 'gat' en onze andere hond zit los want voor chihuahua's heb ik ze nog niet gezien, xs is voor hem nog steeds wel heeeeeeel erg groot hihi. dus als iemand ooit eens een chihuahua maatje ziet, ik wil het graag weten
Onze twee labradors zitten in gewoon in de achterbak. Ik zet ze nooit los op de achterbank, want dat is levensgevaarlijk bij hard remmen. Niet alleen voor de hond, maar ook voor de personen in de auto. Dit geldt trouwens ook voor spullen die los in de auto liggen.
wij hebben altijd een gordeltje gehad. z'n rekje is levensgevaarlijk.als je een noodrem moet maken op de snelweg met 120 per uur ligt je hond als frietjes op de voorbank. hier is ooit al een stukje over op tv geweest. bench is dan een betere optie maar dan een met kunststof of stoffen zijde dus meer voor de kleinere hondjes geschikt ivm het gewicht. heb van die gordeltjes gezien bij de de dierenwinkel
inde bus liggen ze gwooon achter onze stoelen, ze kunnen nooit over de stoelen heen komen. in mijn auto zitten ze los op de achterbank, heb vooor beide honden wel neen gordel maar gebruik dat nooit, maar heb wel een rek tussen de kofferbak en achterbank, alleen igt daar tegenwoordig de kinderwagen. in een bench vind ik eng stel je krijgt een aanrijding dan wil ik mijn honden er wel snel uit kunnen halen
Onze mops zit ook altijd vast met een speciaal autotuigje. Dit is gewoon een tuigje met bovenop een flinke lus waar je de autogordel doorheen haalt en dat vastzet. Nooit echt geweten fo dit goed werkt, tot we vorige week ineens plotseling stevig moesten remmen voor een overstekende haas. Ik met bonzend hart achterom kijken. Zit meneer daar nog gewoon prinsheerlijk op zijn kussen met zo'n blik van wat was dat nou. Typische mopsenuitdrukking.
Ik weet niet hoe oud jullie hond is en hoe bijtgraag deze nog is? Ons buurhondje heeft al drie gordels doorgebeten en zij smeren de gordel nu in met citroenspray te koop bij de dierenwinkel. Het schijnt te helpen. Onze hond zit achter het rek in de station en dat werkt erg goed.
Hi Trees, Harry bijt niet, helemaal niet en ook nooit gedaan. Daar maak ik me dus niet zo'n zorgen om. Ga gewoon zo'n gordel halen, en dan zien we wel weer verder. nogmaals bedankt voor alle reacties!
Ik moet ook maar eens aan zo'n gordel, maar ik snap niet zo goed hoe dat dan precies werkt. Eerder had ik mijn rijbewijs nog niet en zat ze altijd bij me op schoot. Maar als ik nu ga rijden dan wil ze ook bij me op schoot. Ik heb al van alles geprobeert, langs me op de stoel, op de achterbank, in de kofferbak, maar ze komt altijd naar voren om op mijn schoot te gaan zitten. Ik rij nu dus met een jack russel op schoot en dit is écht niet veilig, en daarbij ook niet echt heel erg handig.... Ik vraag me dus af of zo'n gordel er ook echt voor zorgt dat ze op dr plaats blijft, ik bedoel, heeft ze met zo'n gordel niet teveel bewegingsvrijheid zodat ze alsnog bij mij op schoot zit?
Nee je kan het stellen, onze hond wil ook graag voorin maar ze kan zeg maar net haar kopje tussen de stoelen steken.
Zo weinig joh? Dan ga ik morgen ook eens eventjes kijken voor zo'n ding! Dan kan hondjelief veilig mee op pad!