persoonlijk gezien vind ik een hond in de schuur niet normaal, vooral niet in een rijtjes woning persoonlijk ben ik ook van mening dat een hond thuis IN huis moet zijn en niet als een wolf buiten.. die tijd is geweest. maarr moet ieder lekker voor zich weten hoor, voordat ik discussies uitlok.
Je zou eventueel de wijkagent kunnen vragen, die kunnen dan ook bij andere buren navragen of zij er last van hebben
onze bernard ligt ook in de schuur, op een bedje met babymatras, en kan lekker in de grote tuin, ze wil niet eens naar binnen, dus zielig is zoiets niet, ze krijgt erg veel aandacht overdag. blaffen is not done s nachts, tenzij er iets is. misschien toch eens contact zoeken of mss kan een wijkagent daar iets aan doen? (geen idee of dat bij de functies van zo'n persoon hoort hoor) lekker buurtje woon je dan, als dat zulke mensen zijn....
Maar je hebt ook van die grote kalven die niet eens in huis willen zijn Persoonlijk vind ik dat soort honden ook op een boerderij horen en sowieso niet in rijtjeshuizen.
juist. mn broer heeft net een sint bernard van 10 maanden geadopteert, die in een rijtjeshuis woonde, met een postzegeltuin, gekocht voor een verjaardag als pup, en ze kwamen er nu opeens achter dat zo'n sint 'wel erg groot' wordt.... triest... ben wel van mening dat een hond een hond is, en geen kindje of mede-mens.. (don't shoot me!)
Sommigen honden zitten prettiger buiten als binnen. Als ze een schuur of kennel tot hun beschikking hebben, genoeg voer en drinken en genoeg warmte tijden de wintermaanden is hier niets mis mee. Echter moeten ze ook niet vervreemden van contact met mens en dier want dit is wel mishandeling. Honden blaffen, kan tis een manier van communiceren. Het kan 2 sec. zijn en 2 uur. Honden bij elkaar communiceren veel, op zowel afstand als een meter. Zeker snacht pikken ze alle geluiden op en reageren hierop. Het lijkt mij sterk dat ze het enkel tijdens de nacht doen, overdag valt het weinig op. Irritant is het wel. Verstandig zou zijn als 1 van de buren hun hond een week binnen houdt en 'corrigeert' als er onnodig geblaft wordt. Misschien kun je het gewoon eens aangeven dat je er last van hebt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het enkel maar fijn zou vinden als men dit op een normale manier kenbaar maakt zodat ik er rekening mee kan houden. Als eigenaar heb je het niet snel in de gaten of je maakt je juist druk als er niets aan de hand is. Wij vragen onze buren regelmatig of ze de hond horen en of ze er last van hebben. Hebben ze er last van moeten we terug naar het begin: Kortere periodes alleen laten en zo weer laten wennen aan alleen zaten, eventueel honden scheiden omdat ze elkaar kunnen opfokken. Succes! Kan mij heel goed voorstellen dat het vreselijk irritant is!
Dat ze de hond echt steeds laten blaffen ook s'nachts vind ik niet normaal ! Maar dat de hond buiten slaapt vind ik niet raar eigenlijk! mijn hond zou dat ook wel willen nou willen wij dat niet omdat ik het toch wat raar vind, plus onze kleine hond kan niet zo goed alleen zijn dus die wil bij zijn grote zwarte "broer"blijven
Overigens voor de volledigheid: Hier een Joekel van een hond van 53 kg die lekker tussen ons in slaapt op bed! En als we een momentje voor onszelf willen dan zeggen we gewoon: ERAF! En gaat hij braaf op de grond liggen (maar we hebben wel een vervente toeschouwer waar we minder blij mee zijn) hahah!
ik zie liever een hond (of liefst met z'n tweeen) in een schuur met de hele dag uitloop tot de tuin dan een hond die de hele dag opgesloten zit in huis en er aan paar x uitkomt voor een kort rondje. wat je heel vaak hoort. dus nee, ik vind het niet zielig dat ze in de tuin/schuur zitten. hiernaast ook 1 die 2 honden buiten hebben. helaas ook 1 keffer. maar de andere een grote new foundlander en die zijn gewoon het liefste buiten.
het wolf zijn/de oorsprong van een hond blijft ALTIJD in een hond zitten. is dus niets mis mee om daarin "mee te gaan" mensen zouden zich eens vaker in de oorsprong moeten gaan verdiepen. een hond heeft bijv. ook nog steeds hetzelfde soort darmstelsel als z'n oorsprong/de wolf. bedoelt om vlees te verteren. en wat krijgen veel honden tegenwoordig uit gemakszucht?? brokken. niets tegennatuurlijks als brokken voeren aan een vleeseter. en dan krijg je die verhaaltjes dat het wolf zijn eruit gefokt is, darmstelsel/gedrag anders enz. nee, fout. het zit er allemaal nog in. wij vermenselijken dieren tegenwoordig te veel. kleren aan, krijgen dingen te eten die ze van oorsprong ook niet aten (brokken dus), op bed/bank, alles op een lieve manier trainen enz. vaak nog 1 hond in een gezin terwijl het roedeldieren zijn. een mens kan een roedel nooit helemaal vervangen. in een echte roedel zit een wolf/hond ook niet alleen. tenzij het ziek is of oud. het is een HOND dus ook als hond behandeld worden. ( en ja, heus wel knuffelen en spelen of whatever.) zo, en dat is mijn mening. neemt niet weg dat het aardig irritant is als ze zo zitten te blaffen. misschien eens aanbellen bij de buren en zeggen dat je er last van hebt?
Ik vind dat je een hond hebt als HUISdier en niet als tuindier,maar dat is meer gevoel dan een goed onderbouwde mening. Wanneer een dier eten/drinken heeft en en dak boven het hoofd komt het vast goed,tenzij er niemand naar omkijkt, dat vind ik echt wel zielig.
Niet? Nee grapje, onze behoeftes bestaan ook nog altijd uit dezelfde als toen, alleen wij hebben het wat luxer en hier onze zinnen op gezet. HUISdieren hebben eigenlijk niets te willen behalve aanpassen aan onze noden. Terwijl wilde dieren hetzelfde leven als vroeger. Een hond welk thuis warm is opgevoed doet in de wildernis hetzelfde als zijn voorouders.
Je woont zeker in het rooie dorp daar in deventer. Dan zal het ook vast niet helpen om er heen te lopen en het te zeggen want ik denk dat ze zich er niks van aantrekken. Toch maar even de woningbouw bellen als die meerdere klachten krijgen moeten ze er wel wat aan doen en ze mogen ook niet zeggen wie er geklaagd heeft dus dat scheelt ook weer. zijn het toevallig mensen van het kamp die wonen daar heel veel in het rooie dorp en hun hebben de honden meestal allemaal buiten.
Whahahahaa!! grappig dat je TOCH een discussie wilt aangaan, en PERSEĆ jou mening op het forum (LEKKER OFF TOPIC) stort, Sorry maar dat vind jij en ik zei al dat is MIJN persoonlijke mening. en ik weet GENOEG om te weten dat MIJN mening klopt Want wie weet wie ik ben en wat ik doe