Hoi Dames, Ik ben nog maar net zwanger maar had vanmorge een knaltest dus ben helemaal overtuigd!!! Wat moet ik nu doen? Wanneer bel ik de VK? En wanneer krijg ik mijn eerste echo? Mag ik nog hardlopen? En hoe kan ik voorkomen niet te dik te worden? Ik weeg nu 70,8 en ben 168 dus al aan de zware kant..
Woeheoeeee Gefeliciteerd meid!!!!! Je kan de VK al bellen hoor, dan maakt zij met jou een afspraakje voor over 4 weekjes denk ik! Dan staat ie maar alvast toch . Geniet er lekker van, het is een mooie tijd.
* Ik heb de VK gebeld toen ik een positieve test in handen had en een afspraak gemaakt. *De vorige keer kreeg ik een echo bij het eerste bezoek aan de VK, dat was rond 9 weken. Ga ervan uit dat dat nu ook weer zo is eigenlijk. *Hardlopen kan nu nog wel. Maar tot wanneer dat mag weet ik niet. *Voorkomen dat je te dik wordt? Gezond blijven eten, niet teveel toegeven aan vreetbuien, maar zelfs dat is geen garantie. Mijn vorige zwangerschap ben ik 24 kilo gegroeid (ik drufde op het laatst bijna niets meer te eten, leek overal van te groeien). Ze hebben zelfs gecheckt op zwangerschapssuiker, maar dat was het niet. Binnen een half jaar waren al die kilo's er echter weer af. De een groeit maar 7 kilo tijdens de zwangerschap, de ander 30. Gezond eten is gewoon heel belangrijk en ook gewoon lekker blijven bewegen. Als je gezondheid het toelaat!! Ennuh: gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! De dames die mij voorgingen hebben je al verteld hoe het werkt; de vk kun je al bellen. Maar ik heb ook wel mijn huisarts even gebeld; dat is wel handig want dan zijn zij ook ervan op de hoogte dat je zwanger bent. En misschien willen ze dat je even langs komt, zou zo maar kunnen. Mijn huisarts vond het in elk geval erg fijn dat ik hun ook informeerde.
Gefeliciteerd! Ik heb de verloskundige vandaag al gebeld voor de eerste afspraak. Het is een vrij drukke praktijk, dus wel zo prettig om op tijd een afspraak te maken. Mijn eerste afspraak is als ik 9+1 ben, dan krijg ik ook de eerste echo. Per praktijk kan het wel verschillen wanneer ze je voor de eerste keer willen zien. Huisarts informeren is idd ook handig. Verder kun je vast kijken naar je ziektekostenverzekering, wat er in je polis wel en niet gedekt wordt. Is bv belangrijk als je een combinatietest wil laten doen, en straks voor je bevalling. Ook slim om alvast na te denken over kinderopvang voor straks, als je daar gebruik van gaat maken dan. Ook al is het nog heel vroeg, op veel plekken moet je je erg op tijd aanmelden voor een plekje. O ja, en denk je ook aan moeders voor moeders? Hier heb ik me vanochtend via de vk aangemeld, maar dat kun je ook zelf doen via hun site. Hardlopen mag je gewoon doen, zeker als je het gewend bent. Qua gewicht: proberen niet te veel toe te geven aan vreetneigingen, en gewoon gezond blijven eten.
Gefeliciteerd! Alles is al wel verteld hierboven Zou zeker ook nadenken over kinderopvang, zit soms zo snel vol! Zelf was ik ook al te zwaar voordat ik zwanger was, liep bij een dietiste om af te vallen wat niet wilde lukken. Nu ik zwanger ben ben ik juist afgevallen en nog niks aangekomen, wel blijf ik onder controle bij dietiste.
Nog een vraagje We hebben een verloskundige/huisarts zij is niet mijn huisarts maar ze doet wel bevallingen enz. En een dorp verder dit een verloskundige praktijk voor onze regio, welke zou ik kiezen?
Degene waar jij je het prettigst bij voelt! Ik heb ook een verloskundige in een andere plaats, omdat ik daar een veel beter gevoel bij had dan die dichtbij..
Welke je kiest is heel persoonlijk, jij moet je er goed bij voelen en het moet klikken. Ik vond het bij het uitkiezen van een vk wel een pre dat ze in de praktijk waar ik zit alle drie ook echo's doen.
Ja heb ik ook een beetje.. ik denk dat ik voor de praktijk ga omdat dat zij alleen bevallingen en zwangerschappen begeleiden en verder niets.. Een van de verloskundige woont zelfs in mijn woonplaats dus kan direct ter plaatse zijn..
Meestal werken ze in wisseldienst en 'krijg' je degene die op dat moment dienst heeft, ook al is zij dan niet degene die in de buurt woont. Maar goed, dat is niet jouw pakkie an Ze laten je heus niet lang wachten, maar bovenstaande zou ik dus niet mee laten wegen. Gewoon degene waar jij je het prettigst bij voelt kiezen. Vond de opmerking over waar je de echo's laat maken wel erg handig. Ik moest namelijk daarvoor weer ergens anders naartoe dan naar mijn 'eigen' praktijk.