Heel fijn dat het rustig is gegaan. Ik had met mijn poes een andere ervaring. Heel veel sterkte de komende tijd!
Ach Bosi, wat naar dat het verlies van jullie hondje erbij hoort na een lang leven samen, maar wat fijn dat het rustig en goed verlopen is voor jullie en jullie hond. Heel veel sterkte met het verdriet en de verwerking van verlies de komende tijd en ik hoop dat er ook snel ruimte ontstaat om de blijdschap weer te voelen om de mooie jaren en herinneringen die jullie met jullie hond hebben. Ik hoop dat je het geen stomme vraag vindt en dat je sowieso geen druk voelt als je je er niet goed bij voelt. Maar als je het wel fijn/goed vindt, zou ik graag een foto zien van jullie hond in goede tijd.
Ik vond het na een paar dagen weer fijn als ik de as mocht halen van de hond. Toch echt het gevoel van hij is weer thuis. We hebben afgelopen jaar de tuin veranderd. Hebben de as van onze 3 overleden honden in de tuin begraven. Staat een mooi ornament op. Er omheen heb ik gebroken hartje geplant. Vond het wel toepasselijk.
Ja wij mogen woensdag het as halen. Ik denk dat ik dan ook echt het gevoel heb dat hij weer thuis komt. We kwamen trouwens in een mooi crematorium die gewoon echt leek op een crematorium van " mensen" . Dat voelt ook goed. Maar wat een verdriet. Het doet echt heel veel pijn.
Fijn dat je woensdag de as mag halen. Ik vond dat altijd heel fijn. Was ook gewoon tegen de pot aan het praten.. Het is logisch dat het pijn doet. Hij was deel van je gezin, een volwaardig lid. Dat voelt leeg en onwerkelijk soms. Dat gevoel slijt, echt. Ik mis mijn honden nog, ondanks we weer een nieuwe hond hebben. Vooral hun karakters en gekkigheid. Denk ook nog dagelijks aan ze. (Laatste is ook nog geen jaar weg). Maar dat mag, verdriet mag er zijn. Ze laten een leegte achter, die ook een nieuwe hond niet opvult. Je mist het persoontje.
Ja inderdaad. Hij was zo'n deel van ons. Het laatste half jaar sliep hij zelfs bij ons omdat hij niet meer alleen kon beneden. Dus eigenlijk bijna 24 uur bij elkaar ( zeker dit laatste jaar ook met corona) Maar eigenlijk kan ik daar nu op terugkijken als extra fijn. Juist omdat hij heerlijk nog zo dichtbij kon zijn. We hebben hem ook altijd flink verwend met aandacht. Ik blijf tegen mezelf herhalen als ik me weer slecht voel: hij heeft een mooi afgerond leven gehad...was oud en klaar. Nooit ziek geweest en heeft genoten. Het was ook echt een blij ei.
Hou dat vast. Je hond heeft inderdaad een heerlijk leven gehad. Op en top aandacht en liefde. Wat wil een hond nog meer.