Hond in laten slapen: hoe vertel je dit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SuLa, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Helaas zullen wij binnenkort onze hond moeten laten inslapen omdat hij erg ziek is.
    Hoe kunnen we het onze twee kinderen van 3 en 2 jaar oud het beste vertellen? Ze zijn gek met hem en zullen zeker vragen gaan stellen....

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik lees mee!
    Wij hebben een hond en ook zijn tijd zal een keer komen...

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb wel boekjes in de bieb gezien over dit onderwerp. Om samen met je kindje te lezen en er over te praten (als je kindje dat kan).

4. mona23

mona23 Niet meer actief

We hebben hier verteld dat de hond heel ziek was en dat de dierendokter hem niet meer kon beter maken. Hij is nu naar de honden hemel. Dit snapte onze zoon en had er vrede mee. Hem niet meegenomen bij het inslapen.
    Nu na een half jaar vraagt hij er nog wel eens na.

5. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    onze hond hebben we 10 maanden geleden ingeslapen hellaas (13 jaar geworden)
    onze dochtertje was 3 jaar oud
    en we hadden al een beetje voorbereid dat de hond naar de dokter moet en dan ze niet meer thuis komt ,
    omdat de hond heel erg oud en ziek is .
    en dat de hond een sterretje word
    toen de dag was aangekomen
    hebben we onze dochtertje de hond een kus en gedag gezegt .en weer erbij vertelt dat ze niet meer naar huis kwam .
    toen is mijn man bij onze dochtertje thuis gebleven
    en ik en schoonzus en mijn moeder meegeweest naar de direnarts .en daar haar laten inslapen en gelijk naar het cremotorium gebracht en ik zelf heb haar in de oven gedaan .de volgende dag heb ik ze weer opgehaalt in een urn .
    toen we weer thuis kwamen vroeg gelijk onze dochter naar de hond .
    moest wel huilen hoor dus ik heb het huilend vertelt aan haar .dat de hond nu een sterretje is .
    savonds voor dat ze naar bed ging keek mijn dochtertje naar buiten en zag in de lucht een sterretje
    toen zei ze van Mama ik zie C daar ie ik een sterretje
    ik zeg ja ga maar zwaaien naar C.
    de volgende dag konden we onze hond ophalen in een urn
    en liet het doosje ook zien aan onze dochtertje om te vertellen dat daar C nu erin zit
    we hebben een helemooie golden trieverbeeld staan die hol was en daar hebben we haar en one andere hond die nu 3 jaar geleden overleden is (11 jaar geworden) ook erbij ingedaan .
    en met gips dicht gemaakt .
    nu aait of geeft ze een kusje op de beeld
    en vind ik dat niet meer erg ,vind het alleen maar lief .
    sterkte ermee het is best moeilijk en lastig om het te vertellen en uit te leggen maar doe wat je zelf erbij goed voelt .

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Zou hem ook niet meenemen, lijkt me veel te heftig.

Deel Deze Pagina