Mijn dochter is gek op dieren, zoals veel kinderen denk ik. Ik zelf ook. Nu heb ik het idee, als ze 2 wordt, 2 konijntjes te geven, voor in de tuin. Mijn man vindt haar eigenlijk te jong, zegt kunnen we beter doen als ze 4 is. Wat vinden jullie?
Hier ook een meisje wat gek is op dieren. Wij hebben besloten het te doen als ze 4 wordt omdat ze er dan ook echt zelf een beetje voor kan zorgen. Mijn mening is dus ook nog even wachten maar zou het zelf wel al heel leuk vinden, maar dat is wat anders.
Klinkt leuk. Maar je moet nog niet te veel verwachten dan van je dochter he. Hihih. Maar als je het zelf ook leuk vind zou ik ze voor me zelf nemen en je dochter iets anders geven voor haar verjaardag. Daar vind ik haar ook nog te jong voor. Jij moet toch nog heel lang de verzorging zelf doen. Maar als verjaardag.s cadeau vind ik haar eigenlijk ook gewoon weg nog te jong.
Als je het echt voor je dochter wil vind ik haar nog te jong. Hier sinds 3 maanden een konijn....dochter werd 6 jaar en moet zelf meehelpen met de verzorging.
Ik zou het als ze het echt leuk vind en je het zelf ook heel graag wil hebben gewoon bij een eigen cadeau geven.. dus dat ze niet zo zeer alleen de konijntjes krijgt... Mijn dochter is ook gek op dieren en wij hebben zelf ook een konijntje die ze helemaal geweldig vind... zodra ik ons konijntje oppak dan is de er direct bij (ze is net 2)... ze wil hem vasthouden en ook zo ver het kan helpen met verschonen van het hok...gewoon omdat ze het leuk vind en zelf eraan komt lopen als ik eraan begin. Dus mocht je dochter zelf eigenlijk geen interesse hebben in een konijntje dan zal ik even wachten tenzei je zelf het konijntje de aandacht kan geven en het ook leuk vind dan vind ik het wel kunnen.
Ik zou het niet als verjaardagscadeau geven als een kindje 2 wordt. Als ik nu naar mijn dochters kijk (3,5 en 1jr 9mnd) dan is 2 echt te jong. Die van 3,5 begint nu een beetje te snappen hoe je met dieren om moet gaan maar die van 1jr 9mnd snapt echt nog niet dat je niet moet knijpen, slaan enz. En ook niet dat je een konijntje niet weer op de grond kan gooien als je het zat bent (ff cru gezegd dan hè). Oh ja, en als je het wel doet, haal dan konijntjes uit de knaagdierenopvang daarvan is ook het karakter een beetje bekend
Eerlijk gezegd te jong Ze zijn ook nog heel hardhandig in aaien wat tot gevolg kan hebben dat meneer konijn bijt of angstig word.
Tja, als je zelf voor de verzorging wilt zorgen en je wilt ze zelf ook graag, dan zou je het kunnen doen!! Ikzelf zou in ieder geval alleen maar dieren aan mijn dochter geven, als ik die zelf ook wil!!
ik vind een kindje van 2 erg jong om twee konijntjes te krijgen ... en vind dat je over zo,n keuze goed moet nadenken er zijn namelijk meer ouders die denken ooooh leuk laat ik een beestje voor mijn kind kopen en vervolgens vind het kinder na een tijd niks meer aan en gaat het ten kosten van zo,n beestje .... kortom ik zou er nog een jaartje of 2/ 3 mee wachten zodat ze er samen met jouw voor kan zorgen en ze ook leert wat verantwoordelijkheid is
Ik zou het ook niet doen. Al helemaal niet buiten, daar heb je als kind geen ene bal aan Tenzij je zelf eigenlijk heel graag een konijntje wil, maar die is dan gewoon voor jezelf. Ik zou wachten tot ze groter is. Wij hebben het voordeel een hond en een kat te hebben en die mag ze elke dag helpen in de verzorging. Maar de concentratieboog duurt niet veel langer dan tien seconden geloof ik. Als ik de hond ga borstelen, heeft Esmae ook een eigen borstel (waar ze de hond geen pijn mee kan doen) en dan kamt ze mee op haar manier en onder mijn toezicht en ik merk wel dat ze daar veel van leert. Maar als ik nog geen huisdier had gehad, hadden we het nu ook nog niet gedaan.
oke meiden, ik doe het maar niet hahah. Ik dacht meer is leuk van kunnen we is in de tuin konijntjes kijken. Maar dan idd beter als ze ouder is denk ik Tnx xx
Wij hebben een franse hangoor (is trouwens niet de onze op de foto, Toet is nog wat groter) en Eef is echt de enige die met hem kan knuffelen, van ons moet Toet niets weten.. Hij loopt vrolijk los in de tuin en poept op zijn konijnenbak.. We hebben ook een klein voskonijn en daar heeft Eef niets mee, ze ziet Toet echt als haar maatje, maar ja hij is ook groter dan een gemiddelde kat
mee eens. Als je ze ook voor jezelf koopt zal ik ze gewoon halen. Kan je dochter ook gewoon meegenieten toch? Maar als verjaardagscadeau zou ik iets uitzoeken waar ze zelf al echt wat mee kan.
Toet is trouwens niet van Eef, maar van mij.. Ik zou idd een tweejarige iets geven waar hij/zij echt wat mee kan.. Duplo dierentuin?