Hond is als de dood voor het vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij proberen zelf zo rustig mogelijk te blijven en niet op te schrikken (best moeilijk, want het lijkt soms alsof ze mn schuur opblazen zo hard!)
    Dan blijft de hond ook het rustigst.

Maar van de week liep hij buiten toen er in de buurt weer zo'n megaknal was, daar schrok hij zo van dat hij zich tegen mn man keerde.
    Dat heeft ie nog nooit gedaan, daar schrokken we echt van.
    Eenmaal thuis was er niks meer aan de hand.
    Wat angst toch al niet bij zo'n beestje kan doen he, echt zielig.

2. Within

Within Niet meer actief

Dat lijkt me inderdaad logisch :) Ik vind het zo zielig voor hem, hij is zo bang. De medicijnen werken pas als hij ontspant maar hij is continue gespannen. Ik ga vanavond even voor die druppels kijken want dit is gewoon geen doen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    precies. Dat zei de assistente van de dierenarts ook al. Die geven in in elk geval dus zeker niet.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ben ook zeer benieuwd hoe ons hondje reageert op al het vuurwerk. Ze is een pup van 11 weken oud en we hebben haar nog maar 3 weken.

Ik liet haar laatst wel een keer uit dat er 2 jongens rotjes weggooiden en ze reageerde er 'normaal' op. We zullen het zien...

5. Within

Within Niet meer actief

Sowieso, wat bezielt het mensen om vuurwerk naar dieren te gaan gooien....... Ik kan daar zo kwaad om worden!

Ik liep een keer met mijn herder buiten op 31 december, ze was toen al 8 en liep niet heel goed meer. Dit was achteraf haar laatste jaarwisseling. Rotje tussen haar achterpoten en meteen bang. Die kregen we niet meer naar buiten. toen we er wat van zeiden kregen ook wij er 1 naar ons hoofd gegooid.

Ik heb mijn hond net even goed beloond, die blafte een keer niet terwijl de knal toch best dichtbij was. Hopen dat hij nu wat rustiger blijft :)

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Er zijn tegenwoordig pillen die een andere werking hebben, onze gt / trainer heeft die geadviseerd, weet alleen even niet hoe ze eten.
    De ouderwetse pillen zijn idd niet best.

Onze ene hond hebben wij uit het asiel, die is zo ontzettend bang, zit te piepen onder de tafel...
    We halen haar juist wel aan, even bevestigen dat ze niet alleen is, ze zoekt ons dan ook echt op. Dit kan geen kwaad hoor.

Wij hebben ook bach bloesem de laatste 4 weken, het helpt in de zin dat ze zich eerder laat kalmeren, blaffen en piepen doet ze nog wel.

Volgend jaar starten wij ook met de cd.

Succes.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dit word het eerste jaar zonder ons hondje :(... maar ook hij blafte /loeide altijd heel hard tijdens het vuurwerk.. ook al was het op internet of op de tv. Woest werd hij ervan en stormde elke keer richting het raam of de deuren.
    Kalmeringstabletten heeft hij ook gehad, 2 verschillende soorten.
    1tje werd hij heeeeel erg duf van, zo duf dat hij niet eens meer goed kon reageren, en niet eens op de bank kon komen.
    Hier werd hij wel stil van, maar deze mocht hij niet meer hebben ivm vermoedelijke epelepsie.. Tja hij stopte met blaffen, maar zo is het ook sneu. Daarna kreeg hij een andere (die dus idd ook gegeven word aan mensen) maar deze werkte nauwelijks.
    Andere jaren hebben we hem niets meer gegeven, en hebben hem gewoon extra veel aandacht gegeven... bij ons laten zitten, gordijnen de eerste tijd van de avond dicht gedaan.. en dit hielp wel redelijk en werd hij al rustiger van.

8. Within

Within Niet meer actief

Het spul heet Alprazolam :) En heb het idee dat hij zich er nu niet meer tegen verzet..

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    bij mn moeder ook een hondje wat zo bang is, echt heel zielig.
    toen hij klein was had en iemand een vuurpijl afgestoken die naast hem vloog.

hij krijgt relax tabletjes (goede), een advocaatje, bach rescue druppels en nog is hij zo gestresst als wat.
    hij ligt te shaken in zijn bench.

dit jaar gaat hij naar een kennel achteraf waar ze ook nog eens muziek zachtjes aanzetten wat het kleine beetje nog overstemt. ik ben heeel benieuwd hoe het zal gaan! het zal ons meer rust geven en hopelijk hem ook!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Afschaffen dat vuurwerk

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    nou dat knalvuurwerk vooral!! ze halen er toch alleen maar rottigheid mee uit.. 3 weken geleden is de 1e prullenbak hier al opgeblazen!

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Graag!!! Al dat stomme geknal, en nog slecht voor t millieu ook

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier ook een angstige hond, ik weet nu al dat ze zaterdag overdag niet mee naar buiten wil... Vorig jaar hebben we haar homeopatische pilletjes gegeven, van de Pets Place. Hierdoor komt ze echt tot rust en gaat het allemaal een beetje langs haar heen, beter dan die pillen waarbij alleen alles verslapt maar ze zich nog wel van alles bewust is. Het heet Relax van Sanal.

Onze andere hond heeft nergens last van buiten, maar binnen blaft hij wel regelmatig om die harde knallen. Vorig jaar had hij daar geen last van, maar hij is sowieso veel alerter en waakser sinds ik zwanger ben.

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Misschien iets duurder, maar een kennis van ons gaat altijd naar een vuurwerkvrije Landal.....

15. ze wilden naar mijn hond ook een keer een strijker gooien, toen heb ik gelijk tegen die jongens geroepen, als mijn hond nou losbreekt valt hij je aan hoor, dus jullie zijn gewaarschuwd, als jullie hem gooien kan ik hem niet meer houden...heb een duitse herder ;) en tuurlijk kan ik hem houden, maar dat vertel ik hun niet hahaha

Vanaf dat moment kan ik gewoon rustig langs de jongens aflopen met mijn hond, en ook word ik niet achterna gegooid.

Verder gaat onze hond wel tekeer als wij buiten zijn en hij binnen, maar dat heeft meer met beschermingsgedrag te maken denk ik.
    Maar manlief vindt het hele vuurwerk verschrikkelijk, dus die blijft lekker binnen!!
    Alleen ik ga de buren af, en dan staat hondlief de hele tijd te waken tot ik weer veilig terug ben

16. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Meiden...ik heb ook zo`n hond.
    Echt een drama idd.

maar ik heb de tip: Advocaat met slagroom

Mijn dierenarts heeft dit gezegd na alle ellende die ik ook heb meegemaakt wat hierboven allemaal staat.

Echt waar mijn hondje is een beetje dronken en ligt lekker in de wc te slapen.
    Terwijl ze normaal in de wc zit te piepen en te trillen verschrikkelijk!!!!

In ieder geval de moeite waard om te proberen.
    Ik neem nooit meer iets anders.

Liefs

17. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    De eerste 2 jaar had onze hond nergens last van, toen is hij ooit bijna door de bliksem geraakt en vanaf toen bang voor vuurwerk en onweer, hij gaat niet blaffen of piepen maar wil graag verstoppen, meestal vinden we hem op de wc daar is het donker, wel eens die rescue spray geprobeerd maar hielpniet echt, nu zoeken we een donker plekje voor hem.
    Uitlaten blijven we proberen maar luktmeestalniet linea recta terug naar huis.

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat is toch precies wat ik ook zei? :(

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hebben ook al alles geprobeerd, laatst van de dierenarts iets nieuws gehad op basis van thee extract (weet de naam niet meer) maar ook dat werkt niet. De advocaat met slagroom hebben we nog niet geprobeerd, dat wil ik dus ook zeker gaan doen. Maar waar moet je op letten, want te veel is denk ik ook niet goed. Onze hond is best klein en dun, ongeveer 5/6 kilo..

Deel Deze Pagina