Hond is als de dood voor het vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @debbrunschot ik heb ook een klein hondje, een jack russeltje.
    Ik begin altijd met een klein beetje met een lekkere dot slagroom maar geef meerdere keren op de avond.
    Mijn dierenarts zei: kijk het een beetje aan, hij moet een beetje typsie zijn zodat het hem niet zoveel meer doet.

Mijn hond ligt straks lekker in een donkere wc, wel bang maar rustig.

liefs

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heel heel heel erg bedankt!! Ik ga morgen advocaat kopen!!

3. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Ik hoop voor jou en je hond dat het ook werkt.

Succes!!!

4. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    jup! maar omdat je zei dat gedragsdeskundigen het afraden, wilde ik even kwijt dat er sinds kort studies zijn geweest die ervoor zouden moeten zorgen dat gedragsdeskundigen het niet meer afraden..

5. Jel

Jel Niet meer actief

Hoe is het met jullie hondjes gegaan gisteravond/ vannacht?

De mijne was heel aanhankelijk (pup van 11 weken oud). Als ik haar op schoot had dan klamde ze zich heel dicht tegen me aan. We hebben ook even vuurwerk gekeken vanuit het raam en je kon merken dat ze heel gespannen was. Dus snel maar weer weg voor dat raam.

Toen ik haar vanmorgen uitliet, piepte ze steeds en wilde niet lopen. Ze was het van gisteravond natuurlijk niet vergeten. ;)

En bij jullie?

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wij hebben onze hond gisteren overdag naar so gedaan. die wonen iets buitenaf en daar is het minder heftig. Mijn vriend heeft de hond om 11uur uitgelaten. toen we vuurwerk afstaken stond hij met mijn schoonmoeder voor het raam te kijken. Wat op zijn ongemakken, maar het ging.

Deze ochtend (net dus, haha) had hij nergens last van, er was ook geen enkele knal te horen.

We hebben hem verder dit jaar niets gegeven of zo. vorig jaar heeft ie speeskeek gehad.

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier is het uiteindelijk wel goed gegaan met ons hondje ze as wel een beetje gestresst maar we hebben haar heerlijk in de bench gedaan deurtje dicht en een deken er over heen en ze kon dus gewoon lekker gaan liggen ....... wel wat hijgen maar opzich ging het beter dan vorig jaar

8. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    ging hier heel goed. Van een hoge putdeksel is meneer doodsbang, maar vuurwerk valt heel erg mee. Is drie keer blaffend naar het raam gelopen en kreeg toen van ons een bot. Vanaf dat moment had hij andere prioriteiten dan dat vuurwerk weg te blaffen....

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Onze hond heeft de advocaat gehad, steeds met kleine beetjes en het werkte echt super goed! Om 00.00 uur was ze een beetje trillerig, maar het was niks in vergelijking met andere jaren. Deze houden we er zeker in. Nogmaals bedankt voor de tip!!

10. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @debbrunschot......fijn dat het zo goed geholpen heeft.
    Mijn hondje was ook dronken ;)

Ze zijn idd gewoon bij maar iets meer relaxed zeg maar.....ideaal!!

Groetjes

11. Within

Within Niet meer actief

Hier heeft de advocaat niet geholpen en de pillen ook niet. Na 12en hebben we hem lekker laten loeien, een briefje opgehangen voor de buren dat hij wat overlast kon veroorzaken en toen het vuurwerk minder werd was hij zo moe dat hij knock out gegaan is en soms nog wakker werd van een hele harde knal. De afgelopen dagen was hij nog wel wat gestrest maar we hebben het weer overleefd voor een jaar.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Je hebt je hond toch niet alleen gelaten na 12 uur?

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dat hoop ik ook niet, ik zou mijn honden nooit thuislaten met oud en nieuw.

moet ik zeggen dit jaar niet voor 12 brokken of vlees gegeven, en eigenlijk lagen ze gewoon te slapen, zelfs de kat was vrij rustig (nu was het hier gelukkig ook vrij rustig) bij mijn ouders is het altijd oorlog in de straat.
    de kat gaat hier zelfs met oud en nieuw smorgens even naar buiten de volgende ochtend ook gewoon, en vanaf 2 jan gewoon normaal

Deel Deze Pagina