hond is bang

Discussion in 'De lounge' started by Vvlinder, Dec 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik vind het zo zielig, ze zit te hijgen en te bibberen.
    Ik geef haar wel Bach bloessum druppels.....

Ze zit nu in een tentje, heb ik gemaakt voor haar met kussens en Erm fleece deken naast me op de bank.....

Normaal vond ik dat vuurwerk wel leuk maar sinds vorig jaar niet meer hihi

Zijn hier nog meer dames waar de hond of poes zo bang ??

Ze lijkt nu al iets rustiger, ben benieuwd voor hoelang....

Fijne jaarwisseling!!

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier een poes die voor het eerst erg bang is. heb in rap tempo mijn kerstdorp uit de vensterbank gehaald, daar 2 doeken neergelegd. Daar liggen ze normaal ook en weten de kinderen ook dat ze van de katten af moeten blijven. 1 van de 2 is nog buiten maar kattenluik staat al op alleen naar binnen.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Nee, hier geen huisdieren die bang zijn. Er zijn wel eens knallen bij waar ze van schrikken, maar wij zijn er zelf ook niet bang voor dus zolang wij niet reageren vinden ze alles best. Je moet de bangheid niet gaan bevestigen door ze aan te halen als ze bang zijn. Maak idd een plek waar ze zich veilig wanen en laat ze verder zoveel mogelijk met rust en doe wat je normaal ook doet. Als het goed is is het alleen vandaag nog en ben je er dan weer voor bijna een compleet jaar vanaf.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hier blaffen de honden nooit behalve vandaag.
    ze liggen nu het liefst tussen de bank en onze benen in.
    ook denken ze in een keer dat ze alles mogen pikken brood van tafel dadelijk wat valuim druppels in de water bak en dan maar wachten.

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Zielig he!
    Kan zo huilen hihi *hormonen* :)

Ze ligt er nog steeds onder en ik zit ernaast.
    Dus ik denk dat ze zich wel veilig voelt.

Haha komt mijn man nu net onder komt ze uit haar holletje

Heb haar weer een druppeltje gegeven

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja hier ook, ze rent je steeds achterna en gaat dan tussen je benen zitten.
    Maar ja om helemaal geen aandacht te geven vind ik ook zielig.

Ik doe in ieder geval niet meer als normaal.

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik ga zo nogmaals naar de dierenarts voor een hogere dosering. Ik word er echt gek van. Ik vind ook zo zielig. Hier worden steeds vlinderbommen gegooid. En dat doen ze al dagen. Helaas was de buurman er gister eerder uit dan ik. Ons hondje had zichzelf helemaal bevuild in zijn bench. Echt sneu.
    En ook inderdaad hijgen en trillen.

8. Skip

Skip Actief lid

Dec 13, 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp
    Ik heb pilletjes gehaalt bij de dieren winkel gisteravond mee begonnen die van mij is zo bang zelf uitlaten is nu een probleem !!

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Net was de hond steun aan het zoeken door bij mijn benen te gaan zitten. Naar zijn bench gestuurd en ligt daar nu rustig. Als het donker wordt deken erover. En sowieso hele dag tv of radio aan.

10. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja hier ook, die van mij had binnen geplast.....
    Welke tabletjes hebben jullie dan?

11. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Kater en kittenvoeiding ook :( .. Lekker laten verstoppen, dan voelen zich het veiligst... Breekt mn hart ook hoor!!

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Hier ook een bange hond en sluipende kat...Laat de kat met rust dat werkt t beste hier maar normaal is ze ook geen scootkat. Staat een doos in de keuken dat vind ze fijn en kattenluik uiteraard dicht. De hond probeert echt in me te klimmen (shi tzu) en die probeer ik ook normaal de behandelen, naar haar plek te sturen maar ze luistert in deze toestand voor geen meter. Wil niet aan.kalmeringszooi beginnen teveel nadelen en mijn vorige hond is bijn aan een hele lichte dosis bezweken dis durf het niet aan.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Oja, wij behandelen onze hond niet anders. We doen echt zo notmaal mogelijk en zijn zelf ook niet bang. Onze hond was eerder ook niet bang. Tot we 2 jaar geleden in ons nieuwe huis aan het werk waren en hem dus even alleen hebbwn gelaten. Onze oude buren zijn toen zo vriendelijk geweest om illegaal vuurwerk voor ons raam af te steken. Ze hebben zelfs carbid geschoten voor ons huis. Toen we thuiskwamen troffen we de ravage aan. Onze hond is dus echt bang gemaakt. Erg flauw hoe mensen veranderen zodra er drank inzit.

14. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Pff ja dan ben je echt niet goed bij je hoofd stelletje gekken!

Maar ik vraag me af of dat hijgen geen kwaad kan, we moeten nog meer als 12 uur.
    Volgens mijn man deed ze dat vorig jaar ook maar toen was het hier in de middag pas begonnen met vuurwerk.
    Ik had toen middagdienst en heb er niet veel van mee gekregen

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg

Wij hebben ook een shi tzu. Eigenlijk een boomer maar meer shi tzu

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    onze hond loopt ons constant achterna, kruipt het liefst op schoot en trilt als een rietje. bij elke harde knal rent ze de kamer door. bij gewoon vuurwerk of rotjes schrikt ze alleen op.

3jaar geleden vond een man het nodig om een vuurpijl in haar richting af te steken. man had het niet direct door dus voor hij het wist was het beestje er vandoor gegaan. uiteindelijk zat ze in een steeg in elkaar gedoken.
    nu krijg ik haar het huis niet meer uit om uit te laten. echt enirm zielig.

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    dit is beau zijn eerste oud en nieuw maar heb niet het idee dat hij er bang voor is hij ligt al heel de ochtend te slapen

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Mijn katten zitten me alleen steeds kwaad aan te kijken dat ze niet naar buiten mogen ;)

En dat terwijl vriendlief hier voor staat te cabiten en vlinders af staat te steken en de kids vet zenuwachtig en druk lopen te doen.

19. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Onze hond vindt het vuurwerk niet leuk, maar enorm bang is hij gelukkig niet. Ben net nog met hem naar buiten geweest en dat ging wel, alleen trok hij veel meer en zijn ogen stonden op onrustig. Binnen is hij heel alert de hele dag, maar kan wel gewoon liggen. De katten lijken er gelukkig helemaal geen last van te hebben.

Ik ga zo even weg en dan is hij alleen, dan zet ik wel de radio even aan :)

20. LF84

LF84 Niet meer actief

Onze honden is wel bang voor vuurwerk. Maar 'n dwergteckel is wel nog steeds bang. 'n Andere hond kruising jack russel & teckel is nog niet bang, maar wel druk. Als we zijn weg dan ze is wel bang. Daarom 'n beide honden willen dat we blijven nog paar uurtje thuis om veilig worden.

'n hond kruising zal vanavond wel in 'n bench. Andere hond dwergteckel kan wel vrijheid, want ze maakt nooit kapot van meubels.

Share This Page