hond is bang

Discussion in 'De lounge' started by Vvlinder, Dec 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze ene teef is benauwd van de knallen... dus die is al twee dagen bij ons in de woonkamer, terwijl ze normaal gewoon in de garage is. De tweede teef ligt in haar kennel naar het vuurwerk te kijken.

Beste remedie: wel in huis halen maar zo weinig mogelijk aandacht geven op het moment van angst. Zodra je hond/kat relatief normaal gedrag vertoont dan juist bevestigen dat hij/zij het goed doet. Juist het aandacht geven aan de angst, bevestigt aan je dier dat er echt iets aan de hand zou zijn en dat hij/zij terecht angstig is.

Natuurlijk zijn ze terecht angstig... maar je moet ze er juist uit proberen te krijgen. Dus geen aandacht geven zodra ze echt steun bij je zoeken... maar roep ze maar bij je oid wanneer ze gewoon rustig zijn.

Ik heb hier wel bachbloesem (rescue remedy), maar vooralsnog is het niet nodig. De dame vindt de knallen niet leuk, maar puur het feit dat ze bij ons in huis mag zijn is voldoende "steun".

Hihihi en het gekke is... mn vriend doet africhting met haar... in het normale loopprogramma wordt altijd drie maal met een alarmpistool; geschoten... en dan heeft ze nooit ergens last van.

2. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hier slaapt ze nu. :)

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Drie katten waarvan twee (de vrouwen haha!) echt up side down! een poes is al zo gestrest en de tweede nu ook.onze 'man' is wat relaxter.Hier wordt al veel afgestoken, ik HAAT het! ga zelf ook niet naar buiten!!!

wij laten de katten lekker binnen en morgen denk ik ook (ze gaan eigenlijk alleen in de tuin maar ook dat doe ik vandaag voor de zekerheid maar niet)

Overigens doen wij idd normaal. Ook mn zoontje roept nu: Boem! Ik schrik ervan! hahaha! maar hij lacht gelukkig.ik hoop dat hij later niks aan dat vuurwerk vindt, ik vind t zo gevaarlijk die kids! zo op straat...zoveel geld voor vuurwerk! ik vraag me af welke ouder dat gewoon toelaat, sorry vind t belachelijk!

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Shit, onze oudste hond is nu heel bang en de oudste hond van m'n moeder loopt te trillen, hijgen, kwijlen..
    Ik weet niet meer wat ik moet doen nu. Straks krijgt ie nog een hartaanval.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Negeren moet je ook absoluut niet doen hoor!!je mag haar best aaien, en op een vrolijke toon tegen haar praten.
    Hier ook katten en een hond.
    Ik haat dat kl#te vuurwerk, van mij mogen ze het afschaffen.
    Had vanmiddag gewoon oorpijn van een bom die ze lieten knallen,'t is niet leuk meer zo.

6. Within

Within Niet meer actief

Ja erg leuk die piep in je oren... Ook al last van gehad bij het boodschappen doen.

Huis, tuin en keuken trucje: advocaat geven.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Negeren moet je JUIST WEL doen, maar dan op het JUISTE moment!!!!
    Ga jij je hond/kat aanhalen op het moment dat het angstig steun bij jou zoekt na ee knal.... dan bevestig je het dier juist. Je moet het juist DAN wel gaan negeren.

Lees mijn eerdere post ook nog maar eens door.

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Hier geen last van. Maar we hebben de televisie op muziek staan.

9. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    onze poes is net ontsnapt nergens meer te vinden :(

10. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Oh dat meen je niet!
    Buiten??

11. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,659
    1,419
    113
    Hier vind de jongste hond het ook niet leuk, de oudste vind vuurwerk prachtig, wij hebben jaren terug een vuurwerkcursus met ze gevolgd en sinds die tijd gaat het stukken beter en ze is vrij rustig alleen bij ene extreem harde knal srpingt ze even op maar voor de rest liggen ze rustig te slapen en geregeld voor de ramen te kijken ik kan je dat zeker aanraden want je leert hoe er mee om te gaan en de honden wennen er iets meer aan. Ik ben ook erg van het niet zielig mee doen en bevestigen ooh wat eng als ze begint te blaffen is het duidelijk Nee en het gaat tegenwoordig erg goed, dus gewoon aan blijven werken.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik hoorde mijn man net tegen de hond zeggen: ga maar naar je bunker. Hij deed t ook nog. (zijn tent/bench met deken erover)

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh hou op schei uit... Hier zit een heel bang trillend hondje STIJF tegen mij aan en te hijgen. Ik kan die gasten die al de hele dag bijna voor onze deur staan met die KUTknallen (sorry hoor maar ik ben zo boos) wel iets aandoen! Heb net ook al de auto verplaatst omdat ze gewoon knalvuurwerk tegen de auto's aan gooien :x Nou wat een lol mensen! Het is gewoon een excuus om rottigheid en rotzooi te trappen en andermans spullen kapot maken.

Mensen die zeggen ach het is maar 1x per jaar.... Nou ik ben echt zoooooooooo voor een verbod op dat knalvuurwerk!! Siervuurwerk PRACHTIG!!! Maar rotjes, strijkers en andere KNALonzin, verbieden!! Ik mag blij zijn als mijn hond deze oud en nieuw overleefd..:(

Iedereen met bange huisieren... sterkte iig...

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dit is onze hond nu met een valiumtabletje van de dierenarts..
    Hij ligt aan de riem omdat hij anders IN de kerstboom wil kruipen..:(

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Oh wat zielig. Die van ons begint nu weer te razelen.
    Ik kan helaas geen foto met mn gsm oploade.

16. cobydecoba

Sep 4, 2011
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    onze hond ligt met een handdoek over ze hoofd in ze mand zolang die maar wat over ze hoofd heeft liggen is die rustig.ook pilletjes van de dierenarts maar werkt niet echt volgens mij.hij wil ook niet naar buiten als ik zeg kom we gaan even een plasje doen tilt hij ze poot op tegen de tafel hij denkt ook zo nou hoef ik nie naar buiten haha ;)

17. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik bedoelde valeriaaan druppes sorry.

18. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hoe gekker de baasjes doen bewust en onbewust hoe gekker de honden doen.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Onze hond (chihuahua x petit brabancon) is totaal niet bang. Die vind het wel leuk. Ik neem hem s avonds ook altijd aan de korte lijn mee naar buiten...

Onze kat is wel doodsbang... Die zit echt al de hele maand bij elke knal onder bank of in de kast. Vind het zo zielig, maar ik negeer het maar. Hij moet van mij wel binnen blijven, en dit is ook de enige dag in het jaar dat hij niet bij de deur begint te zeuren

Moet wel zeggen dat hier de ruiten trillen onderhand, en het net een slagveld lijkt...

20. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Dan zal het vast onze eigen schuld zijn.
    Mijn hond is behoorlijk gek nu dus ik denk dat ik me zorgen moet gaan maken :D

Share This Page