ik deed net niets als ze loops was, ze hield zichzelf altijd zelf heel erg schoon zoals het hoort in de natuur als ze toch een paar druppels verloor , ging ik er even met de dweil over maar ik heb nooit broekjes of wat dan ook gebruikt, want dan kunnen ze zichzelf inderdaad niet schoonlikken en gaan ze de broekjes stuk bijten
Hebben wij ook eens geprobeerd... elke x als ze dan een luier om had ging ze dr in poepen omdat het dr irriteerde aan dr anus.
ik weet niet hoor maar hier heb ik niet om gevraagt wel dus houd je wijze mond voor je en ga jezelf vervelen ze heeft er meer aan om hier te zitten als bij der oude eigenaar waar ze dagelijks van de trap afgegooid werd.
hier geen verzekering vind ik ook de grootste bullshit want met de eigen risico enzo en als ik dat bedrag aan de kant zet kan ik het zelf ook betalen. en ja alles kost geld bij een hond maar ze is een paar maanden gelede ook voor der oogen onder het mes geweest 350 euro en moet waarschijnlijk nog een keer. dus het is een kwestie van nu geen geld hebben voor de sterelisatie maar ook het feit dat ik haar niet 3 keer onder narcose wil in een jaar en daarbij betaal ik liever voor die operatie. mischien dat het wel goedkoper kan maar wij beschikken niet over een auto dus om nou die hond na de sterelisatie langs de fiets mee te nemen of 35 kilo te tillen in de bus een half uur nee dat word hem niet.
Mag hopen.dat je hond voor de rest niet ziek wordt.. grappig een dier nemen is 1 het onderhouden een 2de.
Hier ben ik het in het algemeen mee eens, maar uit je verhaal begrijp ik dat er persoonlijke omstandigheden zijn waarom het nu financieel niet uit kan? Ik vind die 550 euro ook veel teveel geld. Zou ook meerdere offertes opvragen. Is het een heel grote hond ofzo? Dan zullen de kosten idd hoger zijn dan voor een heel kleine, maar het is gewoon erg veel geld. Even googelen levert al sneller veel goedkopere tarieven op, bv Tarieven. Maar nog wel even hard zijn...je hebt nu eenmaal een ongecastreerde teef en daar zul je mee moeten leren leven. Je hond heeft er niet om gevraagd en nee, bloedspetters zijn niet fijn, maar je hond zal het doorgaans zoveel mogelijk zelf schoon houden, zoals meerdere mensen al aangaven. Ze is nu ws ook extra gestrest door jullie irritatie tav de loopsheid. En een muilkorf voor een loopse teef?! Ben blij dat je dat niet serieus overweegt. Succes, het duurt maar even! Oh en voor iedereen...een snuitbandje (zo'n zachte "muilkorf") is alleen bedoeld voor bv lichamelijke behandelingen die tijdelijk zijn bij bv dierenarts. Het is geen muilkorf die je zomaar kunt gebruiken. Die zijn harder en bv van plastic of staal. Daarmee kunnen honden wel degelijk hijgen, drinken etc.
hier heb ik toch niet om gevraagt kijk even naar de rest zoals je ziet is het ook de rede het feit dat ze net onder het mes geweest is en dit jaar nog moet dusja als ze ziek is word ze geholpen en ja sorry maar ik vind het zielig om een hond 3 keer in een jaar onder narcose moet. net zo goed als wanneer ik ziek ben, word er ook voor de hond gezorgt. en buiten het feit dat mijn hond beter te eten heeft als ons bij wijze van spreken. en ik zou al mijn dieren droogbrood voor eten zolang hun maar te eten heeft. ook krijgen ze elke maand ontworming en pipet tegen de vlooien. alleen jammer genoeg hebben we het even wat moeilijker en als er iets is dan komt het echt wel goed met de diertjes en ja als ik jou zeg dat ze nou gewoon lekker el weer even aan de royal canin zitten zegt toch hopelijk wel genoeg vind het jammer dat er tegelijk zo word gereageerd. en dames vind het heel lief dat jullie meedenken welke da enzo maar breng me hond graag daar waar ik vertrouwen in heb dus ze moet gewoon even wachten tot het nieuwe jaar halve wegen. dan weten we of er nog iets gedaan moet worden aan haar ogen en zo niet dan kan ze gesterelisteerd worden zo niet dan word ze dit jaar nog eerst aan der oogen geoppereed. en dan zijn de narcoses een beetje wat meer verdeeld. ga zelf maar eens 3 keer onder narcose in een jaar als je het kan vermijde ......
Hier ook een loopse hond, maar het valt hier wel mee. Waar wij meer "last" van hebben is onze andere hond, die niet weet wat ze er mee aan moet en er steeds boven op duikt. Gevalletje van identiteitscrisis: 't zijn allebei teefjes De hond van mijn zwager is een reutje en die weet van gekkigheid niet meer wat ie moet. Typish gevalletje van puber gedrag
haha ja ik heb hier ook een reu liggen gelukkig nog geen intressen getoont de vorige keer wel de keer ervoor niet toen was die nog te jong. terwijl hij echt gecastereerd is maarja hope dat nou de testeteron eruit is.
Niks om doen, arme beest wordt gek van die broeierigheid terwijl ze er niet bij kan. Extra dweilen en haar t zelf schoon laten houden. Ik heb hier nog nooit bloedspetters bij de muren opgehad. Ze zijn er zelf erg schoon op. Ik vind vrijwel nooit wat van haar als ze loops is.
Nou ik wil, overal bloed dan hoor. Zal wel een smeerkees hebben,maar ja, het is een franse bull dus dat zegt genoeg
hier is het echt erg heb altijd in de bench er ook een oude doek achterhangen want anders kan ik poetsen.
Hangt ook van de hond af. Als onze teef loops is vind ik echt plasjes bloed. overdag heeft ze een broekje maar 's nachts trekt ze die uit. Dan slapen ze in de gang dus dan dweil ik het gewoon op. Op zich maakt het me niet zo uit en mensen die zich er aan storen mogen wegblijven. Vies vind ik het niet maar kan me best voorstellen dat een ander daar anders over denkt. ls iedereen ook vrij in. Zolang ze erin ons huis maar niet over zeiken. We hebben beesten en dat merk je nu eenmaal altijd. Ik moet overigens wel de reu apart zetten. Dat wordt inmiddels een geïnteresseerde kanjer dus op de loopsheid dagen zorg ih dat ze afgescheiden zijn door een deurhekje.
Die operaties zijn dus een onderdeel wat vergoed wordt door je verzekering. Moet je inderdaad 19% btw zelf betalen, maar dan betaal je nog altijd minder dan die 350 euro. Ik had voor mijn vorige hond een verzekering en ben daar nog altijd heel blij mee. Zij had continu wel iets en is in totaal ook 4x geopereerd geweest. Ik had dat nooit allemaal zelf kunnen betalen en ben dus blij dat de verzekering dit deed. Helaas heb ik haar 5 maanden geleden in moeten laten slapen en ook die kosten werden dus grotendeels vergoedt. Maar goed, als antwoord op je vraag Er bestaat volgens mij ook zoiets als anticonceptie voor dieren. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar als jouw hond zo'n last van haar loopsheid heeft zou je dit eens moeten informeren bij je DA. Ik weet niet of je een grote of kleine hond hebt? De kosten van het steriliseren variëren hierdoor ook nog. Kleine hond is (uiteraard) goedkoper als een grote hond. In ieder geval sterkte.
Hier een teefje die zich gelukkig goed schoon houdt, en als er wat druppeltjes liggen gewoon met de dweil erover. Anders na deze loopsheid naar de DA toe voor 1x de prikpil (Kost hier iets van 40 euro), dan kan de sterilisatie wat later. En hoeft ze niet 3 keer onder narcose
Persoonlijk denk ik dat er te vaak haken en ogen aan zo'n verzekering zitten. Daar hou ik niet zo van. Ik zie dat meer als een melkkoe voor de verzekering dan dat het voordeel oplevert. Het is waar, als je een dier hebt wat continue wat heeft, dan kan het handig zijn maar als dat niet zo is dan kan je beter iets in een potje opzij leggen en zorgen dat je op die manier gewoon het geld hebt. Een sterilisatie kan je evt wel uitstellen door de pil te geven idd. Vervelender wordt het natuurlijk als je een spoedoperatie hebt en je hebt niet zo'n potje. Ik heb speciaal een potje voor de dieren. Als er iets is weet ik dat ik kan gaan.