Tattoo vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik wil al heel lang (10 jaar) een tatoeage. Nu weet ik eindelijk wat ik wil en waar, maar ik heb nog een paar vragen.

Ik wil 3 woorden laten tatoeëren, heel klein aan de binnenkant van mijn pols. Iedereen zegt altijd tegen mij dat mensen dat niet moeten doen ivm werk, het is bijna altijd zichtbaar. Vond ik toen ik nog op de uni zat ook, maar werk op niveau vind ik toch niet en volgens mij is een tattoo ook steeds meer geaccepteerd. Wat vinden jullie?

Daarnaast ben ik een schijterd, ik durf niet haha! Hoe pijnlijk is het nou eigenlijk?

2. Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik eigen baas ben, maar ik zou het zeker doen! Ik zou het in ieder geval niet laten om die reden!

Qua pijn.. Ik vond een paar woordjes op m'n pols (het dichtst tegen m'n handpalm, echt op m'n pees zeg maar) vrij pijnlijk, maar verder prima te doen! Niet onuithoudbaar of 'datdoeiknooooitmeer'-pijn :p Ook om de pijn hoef je het niet te laten! ;)

3. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik heb 2 tattoo's aan de binnenkant pols links en rechts geen letters maar een ster en een orka mijn werk doet niet moeilijk ik werk in de schoonmaak dus het is altijd zichtbaar en er komt binnenkort nog eentje bij BORN THIS WAY ik zelf vind het niet pijnlijk een piercing doet meer pijn het voelt of je schaafwond heb en het zetten deed bij mij geen pijn maar goed ik heb een hoge pijn grens succes met het zetten

Liefs gaga

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou het ook gewoon doen, tatoeages zijn zo ontzettend normaal tegenwoordig en ik vind altijd dat mensen je moeten accepteren zoals je bent.
    Daarnaast zal hij niet heel groot worden, dus des te meer reden om te doen.

Ik heb zelf een behoorlijke grote tattoo rond mijn pols/arm en vond de pijn heel erg meevallen. Beetje hetzelfde als op een andere plek, maar misschien heb je aan mij niks want ik heb best een hoge pijngrens.

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik werk zelf in een winkel waar je toch veel persoonlijk contact hebt met je klanten. En ik krijg heel veel complimenten over mijn tattoo, die zit ook aan de binnenkant van mijn pols, het oog van mijn zoon met zijn naam in het Koerdisch eronder (daar komt mijn man en dus zijn vader vandaan) Er wordt wel altijd gevraagd wat eronder staat en dan vertel ik dat dat zijn naam is, maar ze vinden het een hele mooie manier van zoiets dierbaars vastleggen.

Onze rayonmanager zag het pas toen ie er al een jaar zat en vond hem ook mooi. In de bedrijfsregels staat dat het niet mag, maar tegenwoordig is het veel meer geaccepteerd, zolang je maar geen kwetsende en/of aanstootgevende dingen laat zetten.

Succes met je beslissing! Ik zou er iig gewoon voor gaan.

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb sinds vorig jaar november een tattoo op de zijkant van mijn onderarm, vrij zichtbaar dus, naam van mijn dochter met een vlindertje ernaast (niet omdat ze overleden is maar omdat ze vlinders zo mooi vindt en ze is ook een fladderaartje:D), ik vond het helemaal geen pijn doen, zou het zo weer doen ware het niet dat mijn man het niet meer wil;)

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Qua pijn moet je het niet laten hoor! Heb er 2, 1 op de binnenkant en op de andere arm aan de zijkant en heb van allebei geen pijn gevoeld!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het doen! Je kan het altijd nog coveren met en breed horloge :D

En ik heb 7 tattoo's en ja het doet pijn maar ik vind dat allen in het begin na een minuut ofzo word het eerder irritant.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Heb er 1 op mijn enkel en vorige week 1 op mijn schouder nek Laten zetten..

Het gevoel is echt heerlijk.. Ik baalde dat hij weer klaar was..

Volgende wordt een grote veer op mijn onderArm... Ben geloof ik zwaar verslaaft

10. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb ook 3 tattoo's op mijn onderarm; chinese tekens en de naam van mijn zoontje.. Gewoon heel sierlijk.. En qua werk; het word echt goed geaccepteerd door de meeste werkgevers.. Tja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!
    En wbt de pijn; goed te doen hoor :D

11. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    'k zou ook graag een tattoo op mijn pols willen, maar ik ga het risico niet nemen. Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis. Als ik ooit van baan ga wisselen en weer bloed moet gaan prikken zou het zeker een probleem kunnen zijn. Een brede armband of horloge is dan ook geen optie. Heel jammer, want ik vind het zeker een mooie plek.

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb 1 tattoo op mijn rechter bovenarm, het gebroken hartje met een roos er door heen. Ik heb hem laten zetten toen ik 16 was ofzo en de pijn vond ik reuze mee vallen:D

13. Marieke1983

Wietje waarom zou dat een probleem kunnen zijn?

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Hier 2 op beide polsen en ik werk in de zorg.
    De tattoo op me linker pols is ongeveer 10 cm. maar nog nooit wat over gehoord of op afgewezen met werk.
    En inderdaad ze moeten je nemen zoals je bent, en tegenwoordig is het niet vreemd meer.

En pijn??
    Hier geen pijn, maar weet niet hoe hoog je pijngrens is. ;)

Als je tattoo gaat genezen dat is vervelend die jeuk! :p

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Okee hier een watje.. Haha heb m ook aan de binnekant van mn pols en ik vond het pijn doen! Alsof het in de fik staat...

Maar goed ik heb t overleefd! Haha en gewoon doen!:D
    En wbt werk denk dat dat reuze meevalt hoor dat probleem en anders kan je eventueel een horloge om doen oid

Aai aaii.. De volgende hier word de naam van mn zoontje in mn nek..
    Ik ga me alvast geestelijk voorbereiden! Haha

16. Marieke1983

Bedankt voor de antwoorden! Nu hopen dat ik durf..

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik werk ook in de zorg en mijn hele rechter onderbeen staat vol. Express op die plek laten zetten, zodat ik het kan bedekken. Bij mij zie je het dan ook alleen als ik blote benen heb of een stukje als ik een open schoen draag.

De pijn zat het hem bij mij in waar ze kwamen als ze bij een zenuw tatoeëerde. Ik heb voornamelijk op de zijkant van mijn been en daar zitten nog al wat zenuwen. Dus dat was pijnelijk. Maar je bent de pijn ook zo vergeten. Zelfs mijn zus die een hele lage pijngrens heeft en bang is voor naalden vond het mee vallen. En ook, als jij aangeeft dat je het eng vindt of aks je even tijdens het tatoeëren wil stoppen dan doen ze dat hoor!

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    #18 Kimmeding, 24 jul 2012
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
    Het word gelukkig steeds meer geaccepteerd dus ik zou het ook niet laten.
    Bij ons lopen er in ieder geval 2 op het terein die hun armen vol hebben.
    Laat ik er even bij zetten dat ik in de zorg werk

Qua pijn kan ik je op die plek niet hebben maar direct op mijn ruggengraad was nou ook geen pretje.
    Ik hield me iedere keer maar voor dat het voor een goed doel was en ik er iets moois voor terug kreeg.

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    geen ervaring met de pols, wel met onderrug, binnenkant enkel en voet :)
    wil ook heel graag een toekomstige op mn pols!
    gelukkig werk ik niet in de zorg en kan ik alles bedekken zoals ik dat wil ;)
    maar het scheelt ook dat t bedrijf waar ik nu werk daar absoluut niet moeilijk over doet :)
    mn vorige werkgever mocht zelfs mn neuspiercing niet zichtbaar zijn....dus je hebt er nog steeds bedrijven bij waar het getolereerd wordt, en daarom let ik er ook altijd wel op dat t te bedekken is...:)
    qua pijn, tja, die op mn rug vond ik 100% meevallen, even op de ruggengraat was vervelend...
    die op mn enkel was echt zo gepiept en voelde meer als een soort gekras, verder niks :D
    mn voet...tja die was pijnlijk, hele dunne huid ook natuurlijk, en hij was begonnen en ging vervolgens vrolijk de stroomslang vervangen dus dat duurde wel even, dus dat plekje zwol al klein beetje op en raakte natuurlijk al lekker geirriteerd, en vervolgens ging hij daar weer vrolijk verder, ja dat deed wel even extra zeer :D en naar de zijkant van mn voet echt recht onder mn enkel, dat was ff gemeen :)
    daarna zwol mn voet beetje op en stond in de fik, maar dag later ben je dat allang weer vergeten! :)

en ik ben ook elke keer zenuwachtig hoor voordat ik ga :D

succes :)

Deel Deze Pagina