Teen gestoten morgen afspraak maken dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Vanmiddag heb ik mijn kleine teen gestoten tegen een kast in huis. Hij deed direct erg veel pijn maar dat doet het altijd als je een teen stoot, dus al hinkend ben ik verder gegaan met wat ik aan het doen was. Kwartier later nog steeda ellendig veel pijn en mijn teen voelde warm aan dus heb hem toch maar gekoeld. Nu keek ik net omdat hij nog steeds veel pijn doet en hij is helemaal paars met een klein wit stipje.
    Zal die dan gekneusd of gebroken kunnen zijn en moet ik hiervoor naar de dokter? Ik moet morgen ochtend om 6 uur beginnen met werken en heb zwaar werk. Ik loop, sta, ren de hele dag. Morgen vroeg iniedergeval tot 8 uur tot de winkel opengaat. Er is wel moglijkheid om zittend werk te doen als het moet.

Is het slim hier de dokter voor te bezoeken of gaat het vanzelf over? Vrij krijgen doe ik namelijk liever niet zomaar.

Vast bedankt!!:)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb al heel vaak mijn teen gestoten (vandaag al een keer of 2 haha) maar heb nog nooit zo een blauwe gezien.
    Dus ik denk dat er meer aan de hand is, misschien gebroken? Kan je die bewegen?

3. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Dat heb ik een poos terug ook gehad. Kon nauwelijks met schoenen aan lopen. Ook door het werk geen tijd om naar de huisarts te gaan, dus werkte op sokken...:)
    Heb wel gelezen dat ze er niks aan kunnen doen als het gebroken is....
    Uiteindelijk ging het na een week beter en na een paar weken merkte ik het nauwelijks nog.
    Moet wel zeggen dat het teentje gevoelig is gebleven....

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Zo zag hij er bij mij uit toen ik m'n kleine teen had gebroken.
    Ze tapen je tenen aan elkaar wat een beetje helpt maar verder kunnen ze niks doen.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ja kan hem wel bewegen maar doet wel veel pijn en een raar doof gevoel, beetje raar om te omschrijven haha.
    Spinner: Ik kan en mag helaas niet werken op sokken ivm de veiligheid. Ik denk ook niet dat ze heel veel kunnen doen nee past geen gips op:p maar wil het ook niet kapot lopen en ik loop 10 uur per dag als ik aan het werk ben, tenzij ik zittend werk kan doen natuurlijk:)

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Kan ik dat ook zelf doen met een pleister? Heb niks anders in huis haha en ga liever niet van het werk weg als het niet nodig is

7. Mamabram

Kan je proberen.! Strak vastmaken aan je andere teen en zoveel mogelijk omhoog houden. Niet strak maar wel zo dat het prettiger voelt.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ga ik dat morgenochtend proberen! Dankjewel:)

9. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet zomaar vasttapen.
    mijn schoonzusje had laatst ook haar teen gestoten en was ook dik en blauw.
    Ze had de ha gebeld, maar die zeiden kijk het voorlopig nog maar aan, wr kunnen er zo toch niets mee. Op de vraag of ze haar tenen zelf mocht tapen was het antwoord, doe maar niet. Mocht het toch gebroken zijn en je tapet het verkeerd kan het gaan scheef groeien!
    Na 2 weken nog steeds veel pijn moest ze toch maar eens een foto laten maken. En ja hoor gebroken! Daar zeiden ze, het is maar goed dat je het niet getapet had, want het is een schuine breuk en die had dan ook schuin vast gegroeid!
    Ze konden er idd niet veel meer mee dan tapen, maar door die foto wisten ze wel precies hoe ze moesten tapen.

10. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

idd aan elkaar vast tapen en stevige schoenen aan. niet op sokken lopen want dan krijg je nog meer pijn.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Oei dat moet pijn gedaan hebben.
    Teen stoten, heb daar zo´n hekel aan, echt gemeen!
    Maar goed, verder kan ik je niet helpen.
    Succes! Hij ziet behoorlijk blauw..

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp vasttapen toen heel goed, verlicht toch wat je teen! Succes!

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh dit maakt me dan weer een beetje bang haha. Ik kijk morgen wel hoe het gaat, neem pleisters mee en bel anders rond 8en wel wat hun aanraden om te doen. Wel of niet tapen. Stomme kast grr

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bah wat naar is dat ik voel het gewoon gebeuren ;)

In iedergeval hoef je niet gelijk naar de dokter , als het gebroken is doen ze inderdaad niet meer als vast tape. Ook bij kneuzen trouwens.

Succes en probeer een klein beetje rustig aan te doen!!

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier ook nu 3 mnd terug gehad. Niet naar de dokter geweest. Wilde geen röntgenfoto laten maken (zwanger + eigen risico), dus op eigen houtje tenen aan elkaar getapet.
    Heeft wel echt enkele weken pijn gedaan en bleef ook dik. Nu nog steeds dikker dan die eerst was. En hij blijft gevoelig als ik eraan ga zitten. Niet bij normaal lopen of schoenen dragen of iets gelukkig, dus in het dagelijks leven geen last van.

Ze kunnen er niks anders aan doen dan tapen. Kijk het anders eerst even aan en volg je gevoel.
    Ook al ben ik niet naar de dokter geweest, vraag me soms toch af of dat niet verstandiger was geweest:).

16. Mamabram

Ik had hem zelf getaped en in het ziekenhuis zeiden ze dat dat juist goed was.

17. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier toevallig precies hetzelfde!
    Gister tenen gestoten en overduidelijk een teen gebroken. ;)
    Ik heb het al vaker gehad (ben nogal een kluns haha) en in het ziekenhuis tapen ze het alleen in inderdaad. Nu zelf maar gedaan.
    Let op dat je niet te strak taped en je kan eventueel een gaasje tussen je tenen doen tegen zweten/smetten.
    Succes!

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Met een gebroken teen kunnen ze niets helaas, ze zullen het hooguit aan de ernaast zittende tenen vast tapen. Dat kun je ook zelf doen.

19. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Melaniie
    3 jaar geleden in de voorjaarsvakantie heb ik ook m'n teen gebroken.
    eerst een paar dagen mee gelopen, maar toen begon het zo zeer te doen. naar de dokter en naar het ziekenhuis. en ja hoor gebroken.
    hebben 2 tenen aan elkaar vastgetaped.
    Mijn teen zag er precies zo uit als die van jou.
    boven en onderkant blauw en dik

20. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bij mij zag het er eens soortgelijk uit toen ik er een volle shampoofles op liet vallen in de douche :p. Ook blauw (wel iets minder), het bleek gekneusd. Mijn nicht is gelukkig arts dus had het even aan haar gevraagd. Heb er toen verder niets mee gedaan en wanneer kon op sokken lopen enzo. Of teenslippers :).

Deel Deze Pagina