stom beest van ons.... zucht echt hij heeft een luize leven hier en gaat echt 2x per dag naar het bos waar hij zich helemaal uit kan leven maar toch als we ff weg zijn vreet ie mn spullen en lees nu voornamelijk mijn bank op een grote hoekbank versleept ie dan ff naar de keuken en sloopt hem ook nog! ik heb deze hond toen die 3 maandjes was gevonden en de dierenarts zegt al dat bij een ieder ander hij allang weer weg was gedaan maar ja ik kan hem niet weg doen zijn 2 grote broers hebben zoiets echt nog nooit gedaan die liggen lekker te maffen en te snurken.... heb al mosterd en sambal geprobeerd maar dat vind ie allemaal heel erg smakelijk
Wij hebben er ook zo 1. Die grote blijft overal vanaf (jat soms wat brood ofzo ) maar die kleine....zucht. Ik lees mee!
Je hond heeft verlatingsangst... Gebeurt wel vaker met afstandsdieren (lees: asieldieren). Mijn kat doet precies hetzelfde. Mijn tip? Een gedragstherapeut om hulp vragen eventueel in combi met medicatie. Hij kan het afleren, het zal alleen een wat tijd en energie kosten. Onz ekat (ja is wel ff wat anders dan een hond, maar hij maakte ook dingen stuk en gilde daarbij heel veel) is erg opgeknapt van homeopatische antidepressiva, misschien ook een idee voor jullie. Klinkt heel zweverig, maar is het echt niet! Het is dat wij allebei doorzetters zijn en toch gek zijn op onze dieren, anders hadden we ze allang wat aangedaan haha. Maar er is hoop!
nou die sloper idd die jat dus ook alles van aanrecht en alles he? of me sokken hij kan zelf deuren en kasten openen en tegenwoordig hebben we op ieder kastje een schuifslotje.... de deurklinken andersom monteren heeft geen zin want dan danst ie om d e klink heen en opent de deur nog zelf... dus ook maar een kettingslotje erop... nu heeft ie zijn zinnen op d ekoelkast gezet.... pfffff en een bench is geen optie dan gilt ie de straat bij elkaar en hij heeft het al gepresteert om de bench spijlen eruit te bijten
Ik vraag me nu toch wel af wat voor soort hond jullie hebben? Informeer anders eens bij een goede hondenschool in de buurt.
Ze zit bij ons in een bench....maar daar zou ik haar dolgraag uit zien! Verlatingsangst....als het ff kan doet ze het waar ik bij zit dus daar lijkt me in ons geval niet zo. Ik denk dat ze er mee wilt spelen (kettingen - nu een speeltje van Ruben etc.). Ze heeft zelf speelgoed genoeg (zou je zeggen). Elmo
mix rodesian ridgeback X herder pffff hij is niet uit een asiel hoor ik heb hem als straathondje van 3 maanden oud (volgens dierenarts schatting) gevonden, overal aangemeld maar nergens werd zijn eigenaar gevonden toen was de keuze na 2 maanden aan ons of we hem bij ons wilde houden of hem via asiel lieten herplaatsen
Ik zou het toch nog proberen met zo'n bench, maar dat heel langzaam opbouwen, steeds iets langer er in. Eerst gewoon de bench een weekje open zetten en er regelmatig een lekker brokje in gooien, zodat hij steeds iets lekkers tegenkomt. En dan gewoon eens 5 minuten met het deurtje dicht (geef hem iets waar hij een tijdje op kan knagen, zodat hij even wat te doen heeft) en dan steeds iets langer. En in het begin ben je gewoon nog in de kamer, dan in een andere ruimte en dan ga je gewoon weg. Als hij niet eerder een bench gewend was en er plots in moest, dan wordt hij inderdaad hysterisch. Maar eenmaal gewend zijn het ideale dingen. Je kunt je hele huis wel onder de sambal smeren anders, want ze vinden altijd wel wat te knagen (behang eraf scheuren etc). Of eens vragen of een gedragstherapeute bij je thuis komt en wat aanwijzingen kan geven.
gekke is dat meneer dus de eerste 4 maanden het juist goed deed in zijn bench in 1 x is het puberen begonnen
Mijn bull zit op de gang als wij weg zijn. We hebben een glazen deur naar de woonkamer dus hij kan nog altijd naar zijn vriendje de Jack Russell kijken. Als ik de bull ook in de woonkamer laat, slopen ze elkaar (en de bull het interieur...) Bench is voor jou denk ik de ideale oplossing.
Ja een afgesloten ruimte was hier ook de oplossing. Ik vind alleen een bench te klein. Dus hebben we hem in de keuken gezet. Nu sloopt hij trouwens nooit meer en zit hij in de woonkamer. Geen idee waarom hij het eerst wel deed en nu niet. Maar goed, de keuken of een ander apart kamertje, washok, schuur enz. ( leeg)
Nog een tip die ik gehoord heb: Als hij bijvoorbeeld 's nachts in de bench zit en hij jankt, dan moet je gewoon in het donker iets tegen de bench aangooien zodat hij schrikt. Het idee is dat hij jou niet kan zien gooien. Als hij weer begint dan weer gooien en net zolang volhouden... Overdag werkt dit natuurlijk ook wel, je moet alleen zorgen dat hij het schrikken niet met jou gaat associeren, dus hij mag niet zien dat jij het doet. Onze hond vrat toen ze nog een pupje was steeds aan de tafel, we hebben er toen anti-knabbel opgesmeerd maar helaasa vond ze het alleen maar lekker.
De bench moet een veilige plek zijn voor een hond waar het zich prettig in voelt en in kan terugtrekken. Dus er iets tegenaan gooien lijkt me niet handig en hij zal dan ook de bench beschouwen als een rotplek. Je kunt beter je stem gebruiken met een foei of nee (lage toon). Om terug te komen op het sloopprobleem lijkt dit inderdaad op verlatingsangst. Je zou kunnen proberen om de radio aan te doen als jullie weggaan. Je moet het ook opbouwen om je hond te leren om alleen thuis te zijn. Dit vergt veel tijd (wat veel mensen niet hebben). Ga eerst 5 muniten weg (misschien wel korter als hij dan al sloopt) en beloon wanneer hij niets heeft gesloopt (met je stem, aai en/of koekje). Dit bouw je steeds uit met een 5 minuutjes wanneer voorgaand goed gaat. Gaat het weer mis, neem je weer een stapje terug. Elke keer wanneer hij nou de beloning krijgt en weet dat je toch elke keer weer terugkomt zal hem zekerder maken van zijn alleen zijn. Als hij dan wel iets sloopt maak je er geen drukte van. Trouwens nou ik toch op dreef ben kan het ook een vorm van aandacht vragen zijn. Als hij elke keer (negatieve) aandacht (lees straf) krijgt wanneer hij iets sloopt heeft hij tenminste aandacht gehad. Je hebt ook meerdere honden, als ik het goed gelezen heb, en misschien vraagt hij juist op deze manier aandacht. Dus als je hem straft nadat hij weer iets heeft gesloopt zou ik dat, hoe moeilijk ook, niet meer doen en je hond de exclusieve aandacht van jouw geven als hij in jouw ogen heel braaf is (geweest).
Of het nu verlatingsangst is of niet, de problemen die jou hond heeft lijken mij ernstig genoeg om er hulp voor in te schakelen. Een trainer, gedragsdeskundige, dierenarts etc. Want spullen naar de hond gooien, straffen, negeren etc. helpt niet. Daar wordt hij alleen maar banger en onzeker van.
Ben het met vlinder eens om eens een gedragtherapeut te raadplegen. Het kan namelijk zijn dat je hond onzeker of bang is, maar hij kan ook juist ontzettend dominant of zeker van zijn zaakjes zijn. Een gedragstherapeut kan precies de situatie inschatten en je hierbij verder helpen.
Je hond verveelt zich blijkbaar en heeft iets nodig om bezig gehouden te worden. Er zijn toch speciale puzzels voor honden te koop? Miss. helpt dat Dat was een soort houten puzzel met blokken en die moest hij opzij schuiven en daaronder zat een snoepje. Dit heb ik toevallig gezien bij de hondenfluisteraar
als je hem nu eens wat te doen geeft?geef hem een kong vul die met wat lekkers daar zijn ze wel even zoet mee.of koop enn voerbal.doe daar zijn brokken in laat hem werken voor zijn eten.en straf niet als hij wat gesloopt heeft maar zet hem even in een andere kamer of buiten ruim de zooi op en laat hem binnen.probeer ook niet te mopperen waar hij bij is.dat is allemaal aandacht welliswaar negatief maar toch.