Hey dames, Hopelijk kan 1 van jullie me helpen. Ik heb 2 honden en 2 katten maar nu is mijn jongste hond (22april2009 geboren) een bull achtige sinds gister in 1x raar.. ze kan de bank niet meer op, trap lopen kan ze niet meer maar ze kan wel als een idioot in de tuin rennen...en gister avond kon ze ook in 1x weer zonder problemen de trap op.. maar nu nu deed ze weer alsof ze de trap niet op kon, ging ik haar helpen bij de laatste 3 tredes begon ze 1x te piepen.. een maand geleden is er een tv op haar achter poot gevallen met de verhuis... hier had ze hechtingen in gekregen omdat een ader open was geklapt dit is verder goed geneze en heb niet het idee dat dat het is maar mijn vriend zegt dat die andere hond die we hebben toen die jong was zij ook wel eens op dit soort manieren aandacht trok.. ik hoop dat jullie het verhaal nog een beetje snappen (klote hormone) maar ik zou graag willen vragen denken jullie dat dit aanstellen is of zouden jullie ook nu al gelijk een afspraak bij de dierenarts maken?
kan aandacht zijn maar hoeft natuurlijk niet, hoelang loopt hij/zij al trap? met rennen gebruiken ze hele andere spieren dan met traplopen dus dat kan je niet echt vergelijken. is het noodzakelijk dat ie trap loopt? als je doorloopt de trap op en er verder geen aandacht aan besteed wat gaat ie dan doen?
bull achtige - en ze is nu ruim 1 jaar.. waarschijnlijk is haar lichaamsbouw gewoon aan het veranderen en heeft ze of spierpijn of groeipijn. Als ze dat heeft is het in ieder geval niet verstandig om haar veel trap te laten lopen, hond is niet gemaakt om trap te lopen. Moet ze echt mee? wonen jullie op een flat, ja dan heb j geen keuze? maar gaat ze gewoon me naar boven in een eengezinshuis voor e gezelligheid, zou ik haar lekker beneden laten.. Zolang ze verder gewoon kan lopen en gewoon rent, eet en haar ding doet, hoef je niet naar de dierenarts hoor. Ik denk dat het groeipijn is, dat doet nl. ook zeer als je haar dan pakt. Bull's worden nu eenmaal op een gegeven moment breder en denk dat ze daar mee bezig is.
Ben het met bovenstaande eens, het is sowieso slecht om en hond trap te laten lopen. Hier heb ik ook een bulldog en rond een jaar gaan ze flink de breedte in dus het zou heel goed groeipijn kunnen zijn. Als je twijfelt sowieso naar de DA gaan. (bulldogforum is ook handig)
Als een Bulldog begint te piepen met bijvoorbeeld trap lopen, dan is er echt wel wat aan de hand. Een Bulldog heeft zo'n hoge pijngrens, die laten nauwelijks merken dat er iets aan de hand is. Ik zou langs de dierenarts gaan om het te laten onderzoeken want ik vermoed dat er wel meer achter zit dan groeipijn. Ik heb mijn Bulldoggen tenminste nog nooit kunnen betrappen op piepen terwijl ze in de groei zijn.
Ze had een verwonding aan haar poot zei je? als je haar poot aan raakt trekt ze hem dan weg of probeert ze je hand weg te duwen met haar neus? Ook bijv als je haar poot strekt of buigt? Zo ja dan zou ik nog een keer langs de dierenarts gaan want dan zit er iets niet goed, kan zijn dat het is gaan ontsteken of overbelast is. Ik had het met mn labrador pup, die wilde ineens niet meer op de bank springen, naar de dierenarts geweest en bleek dat hij en koorts had en ontstekingen in zn groeischijven en daardoor een overbelasting had gekregen. Succes!!
he dames, De hond loopt al vanaf dat ik dr had trap omdat we toen nog op een flat woonde. Nu woon ik in een eengezinswoning en als ik haar beneden laat duurt het misschien 1-2-3uur maar boven zal ze komen. Dit was ook mijn bedoeling niet ze zouden in dit huis gewoon benede blijven maar omdat ze de kans nog hebben komen ze boven. Mijn vriend is ook van mening dat ze beter bij ons kunnen slapen dan beneden. Het is niet haar poot waar de wond op zat want daar mag ik alles mee doen, nou mocht de dierenarts dit ook en vond ze het ook niet erg om nietjes erin te krijgen.. het in de breedte groeien verhaal kan opzich wel kloppen. Mocht ze nou vandaag en morgen nog gek blijven doen ga ik er toch zowiezo wel even mee naar de dierenarts want ik vind dr zoooooz ielig
hoi, Wij hebben dit ook gehad met onze franse bull. Dit was toen wel na een val (sprong op de leuning van de bank en viel erachter op de verwarming, ach het blijven dommies he?) Was achteraf gewoon spierpijn van de val, dus misschien heeft jullie hond ook een klappertje gemaakt zonder dat je het weet. Na een paar dagen sprong hij ineens weer op de bank en was er niks aan de hand.
het is harstikke slecht om en pup trap te laten lopen ( zeker als het grotere honden zijn)en als je dat al een jaar gedaan hebt zit daar wellicht het probleem een hond onder een jaar mag dat helemaal niet of in ieder geval zo weinig mogelijk.
hetzelfde geldt voor abrubte bewegingen bijv hard laten lopen achter een bal aan op een gladde vloer en dat ze dan ineens moeten stoppen en doorschieten.
hou het goed in de gaten. Bulldoggen staan bekend om hernia's en kunnen dan ook ineens gaan piepen. Onze bull heeft het ook gehad en kon ook ineens niet meer traplopen (toendertijd 3 treetjes) en niet meer op de bank springen. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon langs de da gaan, beter een keer te vaak dan dat je hondje het hele weekend veel pijn heeft!
ze heeft ook niet altijd trap gelopen maar toen ze voor mij te zwaar werd om te tillen heeft ze in de middag 1x de trap op en af ge moeten om te gaan wandelen. Het is zowiezo een ADHD hondje die niet rustig stil kan zitte heb net ook de tip gehad, ze lag altijd met haar buik plat op de grond, heupen op de grond benen naar aachteren weet niet of jullie zo snappen wat ik bedoel maar als ze dat niet meer zou kunnen zou ze HD hebben.. Dit doet ze nog wel. Kga er de komende 2 dagen maar van uit dat ze in de tuin te gek gedaan heeft en het weer goed komt. Maandag ga ik ermee naar de DA als het nog zo is
Sowieso je honden geen trap laten lopen, dit is echt slecht voor de heupen, vergroot ook de kans op HD..
moest wel tot 3 weken geleden woonde ik nog op een flat en ik ga met me zwangere buik geen hond op tillen. Kon haar ook moeilijk hele dag op een flatje laten zitten.
Sorry niet goed gelezen dan.. Maar ja, zou idd als het niet beter word na 't weekend naar de dierenarts gaan.
haha geen probleem... Het is ook in 1x van de een op de andere dag gekomen dus ik denk dat ze gewoon verkeerd gestapt heeft in de tuin ofzo... ik hoop het tenminste...
Kan ook hoor . Wij hebben zelf een bullmastiff en die maakt af en toe ook van die rare sprongen en dan loopt ze soms een dag of 2 een beetje moeilijk maar dan is het ook weer over. Laatst had ze een zwemmersstaart.. staart gekneusd door het zwemmen. Kan het niet zijn dat er iets gebroken is ofzo? Onze brokkenpiloot was uit de bocht gevlogen toen ze een half jaar was en had ze d'r teen gebroken.. Daardoor liep ze ook wat vreemd maar gips erom en daarna weer goed geheeld. Zou het gewoon even aankijken hoor .
Gewoon kijken hoe ze het na rust doet, dus als je gaat uitlaten niet te ver lopen, gewoon kleine korte stukjes. Deed bij onze pup altijd wonderen als hij een overbelasting had.