hond kattenbak zindelijk krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door imjustmyself, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Tja het kopen van een tot in den treure doorgefokte mini hond moet je niet stimuleren.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mijn chihuahua (mengelmoes, maar klein) kan ook ophouden.. We gaan meestal 3, soms 4 keer naar buiten. Ik vind nooit wat binnen, al heeft het zeker een jaar geduurd voor hij echt goed zindelijk was. Is het geen kwestie van tijd? Het duurt bij kleine hondjes altijd wat langer voor ze goed zindelijk zijn, zeiden ze bij ons op de hondenschool toen.

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wat een schatje!

Maar hoe oud is ze? Want het kan maanden duren voor een hond echt helemaal zindelijk is, en dat geldt voor buiten maar ook voor binnen! Misschien kan ze het wel ophouden, maar is ze gewoon nog niet zindelijk?

Mijn hond poepte bijvoorbeeld al binnen 2 weken netjes buiten, en ging daar ook voor de deur voor zitten, maar plasjes deed hij toch liever binnen op het kleed! Pas na een maand of 2 bij ons was hij volledig zindelijk en dat was vroeg volgens veel mensen!

Inderdaad misschien kranten erin of de bak op een andere plek zetten?

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

En een chihuahua van 1 of 1.5 is geen chihuahua, dus een doorgefokte hond.
    Daarom word je ook gewaarschuwd voor chihuahua's. Niet zomaar de eerste de beste kopen, maar je verdiepen in de fokker.

Deze doorgefokte hondjes worden bijna niet ouder als 2.

Succes met het kattenbak zindelijk maken.

5. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe oud is ze?

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nogmaals; poep dat in huis ligt opscheppen en in de kattenbak doen en zo kun je dat ook buiten doen.
    En geduldig zijn en belonen als ze het uiteindelink doet.
    Nooit straffen voor het in huis poepen of plassen want dan durft ze straks helemaal niet meer.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Misschien moet je het haar voor doen? :D *beelddenker*

Met onze katten deden we gewoon op het moment dat we zagen dat ze iets gingen doen, direct oppakken en op de bak zetten.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Brrrr... ik krijg al de kriebels als ik mini chihuahua lees. Een mini chihuahua bestaat officieel niet als ras. Het is gewoon een chihuahua die express heel klein gefokt worden met alle gezondheidsproblemen van dien. Sorry, maar de fok van die beestjes moet echt afgeschaft worden. Je koopt toch ook geen doorgefokt hondje puur voor zijn schattige uiterlijk? Neem aan dat je graag een gezond hondje wilt?

Maar goed. Mijn mening... Kleine blaas, klein maagje. Beestje eet en drinkt minder dus zou het in verhouding ook gewoon vol moeten kunnen houden met de nodige wandelingen.. En leeftijd van het beestje speelt mee. Als je maar 3x per dag kan wandelen is het bijv echt niet snugger om een pup te nemen. Dat is zielig voor het beestje. Pups moeten veel vaker naar buiten.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gewoon uitlaten. Snap niet waarom je een hond wilt aanleren zijn behoefte in huis te doen. Je hebt hem geleerd zijn nest ( huis) te vervuilen en afleren zou niet zo makkelijk zijn. Zou hem proberen aan te leren buiten zijn behoefte te doen en binnen gewoon niet stimuleren ook niet op de bak.

Een puppy zal in het begin minimaal om de 2 uur uitgelaten worden al is het maar paar minuutjes ( beter 10x kort dan 3x lang bij puppies) en het liefst snachts ook een keer buiten laten. Dit afbouwen en uiteindelijk door buiten de plasjes en poepjes te belonen en binnen te negeren zullen ze de link leggen en weten dat ze buiten hun behoefte moeten doen. Een beloning is in het begin de stimulans en uiteindelijk wordt het een gewoonte. Ophouden gaat steeds beter en uiteindelijk kun je met 3 flinke wandelingen de dag goed doorkomen.

Deel Deze Pagina