Hoe tuttebella het verhaal omschrijft, zat de desbetreffende hond op schoot. Gaan jullie ook met jullie hond OP schoot NAAST iemand anders zitten? Dat vind ik behoorlijk respectloos. Je hebt namelijk ook mensen/kinderen wat hartstikke bang zijn, of een allergie hebben voor honden. Moeten die mensen dan maar opschuiven omdat iemand zijn of haar hond mee wil nemen in de trein? Ik vind het tot daar aan toe als je je hond meeneemt in de trein, maar dan verwacht ik wel dat de baasjes het fatsoen hebben om ergens apart met de hond te gaan zitten/staan. Weg bij andere reizigers, zover dit mogelijk is. En de hond uiteraard netjes op de grond laten. En ja, wij hebben zelf ook een hond. Dus ik ben echt geen dierenhater.
nou, als ik mijn hond op schoot zou nemen, ziet dat er nogal uhm hoe zal ik het omschrijven?? Vreemd uit. Daar is ie te groot voor Ik heb mijn hond ook wel in het ov meegenomen, uiteraard op de grond, maar ik ga wel, wanneer er plek is gewoon zitten hoor, hond naast me en klaar.
We hebben nu geen hond meer. Maar als je je hond op schoot neemt hoef je geen kaartje te kopen, anders wel. Een kleine hond zou ik op schoot nemen hoor. En tja soms is het vol in de trein en heb je te dealen met huilende kinderen met poepluiers, luidruchtige mensen, mensen die enorm maar rook stinken en soms een hond. Wij hielden altijd rekening met anderen en nooit problemen gehad. Maar zolang mensen zich goed gedragen en de hond ook vind ik dat er geen probleem is. Helaas was het in dit geval niet zo.
Aangezien de hond heeft zitten kotsen in de trein, vermoed ik dat de hond het zelf ook geen goed plan vond om mee te moeten in een trein. Los van dat vind ik het behoorlijk aso van de andere reiziger om zo weg te lopen. Als mijn hond over je heen had gekotst, wat een behoorlijke plas kots zou zijn geweest, had ik je mijn gegevens gegeven. De jas had je dan naar de stomerij kunnen brengen en mijn verzekering zou je dan verder helpen
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat er gelijk gegooid word met het zinnetje dat ze maar de kleding moet vergoeden. Dat doe je toch gewoon thuis in de was en het is eruit? Toch?! Ik zou dan graag nog en inzamelingsactie willen houden voor mijn moeder, voor de keren dat ik als kind in de honden stront ben gaan staan en dat mijn moeder heeft moeten boenen ipv gelijk nieuwe schoenen heeft gekocht. Buiten dat had ze echt wel even wat netter mogen reageren en samen tot een oplossing mogen komen.
Of van het baasje. De hond kan er weinig aan doen dat die mee moet in de trein. Wel super aan zoiets. Zou denk ik getuigen of iets zoeken via Facebook. Dit kan echt niet
Ojee dat zou ik echt heel vervelend vinden. Nu gaat mijn hond niet mee in de trein en hij past niet op schoot maar mocht dit gebeuren dan mijn oprechte excuses en ik zou mijn gegevens geven zodat ik de kosten kan vergoeden en dan via mijn verzekering. Wel aso om zo weg te lopen, ik zou ook not amused zijn als een hond van een ander over mij heen zou kotsen.
Volgende keer een foto maken van de baas van de hond. Kun je iemand in elk geval nog aan de (digitale) schandpaal nagelen. Hoewel ik dat zelf waarschijnlijk ook vergeten zou zijn als er zoiets absurds gebeurd.
Ik was waarschijnlijk in huilen uitgebarsten van schaamte en paniek En natuurlijk had ik dan de stomerij betaald of het via de verzekering geregeld, en een heeeele grote bos bloemen voor de schrik. En 100 keer excuses aangeboden. Maar sowieso word ik niet blij van honden in de trein. Heb al meerdere malen meegemaakt dat een hondeneigenaar plompverloren in een vierzits komt zitten met hond. Zonder even te vragen of mensen misschien allergisch zijn of bang zijn voor honden. En zo had ik vanochtend nog een grote herdershond naast me in de trein, die de hele reis oorverdovend geblaft heeft. En de eigenaar deed er niks aan, die zat rustig zijn boek te lezen Nee, prima dat je je hond meeneemt, maar ga op een rustig plekje zitten of blijf in het halletje staan/zitten.
Ik ben altijd geneigd het goede in de mensen te zien: had ze misschien geen geld voor een vergoeding? Had ze het niet breed en zag jij eruit alsof jij voldoende geld hebt? Ik heb het als student ooit gehad in de bus.. bij de uni zat een dierenklinkiek en er zat een meisje met een grote husky in de bus tegenover me en die begon ineens over mijn schoenen te kotsen... en dat meisje maakte een kommetje van haar handen en probeerde zoveel mogelijk op te vangen... Ze vertelde dat ze al zo’n dure behandeling voor haar hond moest betalen, dat ze echt geen geld meer kon missen. Nou ja, het waren suede schoenen en ze zijn nooit meer mooi geworden, maar het was gewoon pech. Ik vond het ook sneu voor haar.
Dat idd! Maar tuttebella... Voor sommige mensen is een sorry onbetaalbaar Hoe jij bent behandeld kan écht niet! Punt. Ik zou aangifte doen geloof ik. (Hoewel ze me daar uit zouden lachen . Maar toch.. toen ik aangifte deed van mijn gestolen derdehands fiets, maar wel mìj́n derdehands fiets, kreev ik slachtofferhulp aangeboden)