Hond kotst over jas heen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maar dan krijg je tenminste nog een reactie. Dat is wat anders dan gewoon zo weg lopen.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik vermoed dat niet bijna iedereen in de UK die heeft eerlijk gezegd...

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat klopt, maar iedereen hier roept meteen over vergoedingen..
    Volgens mij bevind jij je in een redelijk vermogende positie. Ik zou zelf niet zo maar direct vergoedingen gaan eisen van mensen. Maar een sorry is zeker op zn plaats, dat mag je zeker vragen!

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou persoonlijk geen geld vergoeding vragen of verwachten.

Een sorry wel ja.

Tove en Ysabella vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah oke. Dat is waar jij woont niet in NL ;)

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat is dat nou weer voor onzin?

Als jij of je huisdier iets sloopt van een ander. Ook al is dit per ongeluk dan hoor je toch gewoon de schade te vergoeden? En als je geen vermogen hebt dan dien je je te verzekeren voor dit soort ongein.

Oh oeps ja ik heb met mn nissan micra tegen je ferrari aangezeten. Maar who cares jij hebt voldoende geld dus je kan de schade zelf wel fixen, dan behoud ik mijn schadevrije jaren. ;)

Brinta, Fennec en Tuttebella vinden dit leuk.
  7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat gaat natuurlijk nergens over. Omdat je toevallig geld hebt, mag andermans hond over je jas heen kotsen?

Brinta, Fennec, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar van een kale kikker kun je geen veren plukken. Voor auto’s hebben we dit in nederland geregeld met een verplichte verzekering. Voor jassen en broeken ligt dat anders. Niet iedereen heeft een wa verzekering... Ts woont in de UK meen ik, ik weet niet hoe het daar geregeld is.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja kijk dat meisje probeerde nog iets te doen aan de situatie en gaf ook nog uitleg hoe en wat en waarschijnlijk ook nog een sorry? Dat is toch wel iets.
    Ik vermoed in het geval van Tuttebella dat die dame niet eens op dat station moest zijn maar zich gewoon zo snel mogelijk uit de voeten wilde maken zonder 'gedoe'.
    En ja in UK hebben veel mensen zo geen verzekering. Dat extra kaartje zal dan minder gekost hebben dan een nieuwe jas. (waarschijnlijk dacht ze dat ze een nieuwe jas zou moeten kopen)

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als we dan toch gaan muggenziften het is een kale kip! Op kikkers groeien in het algemeen geen veren ;)

Je natuurlijk is dat geregeld. Maar als ik geen briefje achterlaat dan weet meneer of mevrouw Ferrari ook niet dat ik het was met mn roestbak.

Het gaat hier om fatsoen. En dat was bij dit exemplaar duidelijk ver te zoeken.

Jessi79 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Zo denk ik ook altijd ik zou nooit daarom geld van een ander vragen of willen, wel zou ik het zelf aanbieden als ik een hond had die over een jas van een ander heen kotst. :rolleyes:

Tove en Bubblez vinden dit leuk.
  12. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik hoef ook zeker geen nieuwe jas. Maar door haar stomme hond kwam ik wel mooi te laat op werk, miste ik een belangrijke vergadering, had ik een lichte paniekaanval door de kots en meurde ik een uur in de wind. Dan kan je toch op z’n minst je excuus aanbieden?
    Als ze gewoon normaal gereageerd had, had ik het er gewoon bij gelaten denk ik. Omdat die trol niet eens sorry kon zeggen werd ik pislink en ging er boos achteraan omdat ik de kosten voor de stomerij vergoed wilde hebben. Had ze gewoon excuus gemaakt had ik dat niet eens gedaan denk ik.

Riverdale87, Caithy en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Tuttebella

Oh en daarbij, ik loop niet met m’n bank account op m’n voorhoofd ;) Je kan vanaf de buitenkant niet zien hoe rijk of arm iemand is. (Extreme gevallen zoals zwervers en de koningin niet meegerekend)

Riverdale87, Lisa2 en Huismuisie vinden dit leuk.
  14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, dat is waar TS woont. Ik heb daar ook jarenlang gewoond, en uit ervaring vermoed ik dat niet iedereen er een WA verzekering heeft. Wat dan ook het gedrag van de hondeneigenaar kan verklaren (wat niet wegneemt dat het een mega asociale reaktie is)...

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nee het mag natuurlijk niet, dat kotsen...maar het gaat me puur om het vergoeden. Stel jouw kind/hond/partner bevuilt een jas van een chique mevrouw en door die onkosten zou je geen geld meer over houden om je kinderen eten te geven, dan zou ik sorry zeggen en dan hard weglopen

16. Tuttebella

Serieus? Ben blij dat ik toch anders opgevoed ben.

Riverdale87 en MamaenMini vinden dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Oh ja? Dus jij zou liever een vergoeding krijgen voor je jas wetende dat die mevrouw haar eindjes niet aanelkaar kan knopen en in de problemen raakt? Nee dat zou ik echt niet willen...

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja precies, je wou gewoon een sorry en gelijk heb je!

19. Tuttebella

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen hoor ;) Dat zeg ik namelijk niet, maar ik zou nooit wegrennen. Dat vind ik ontzettend laf.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Je kan ook sorry zeggen en eerlijk zeggen dat je de kosten niet kunt betalen ipv wegrennen.
    Alleen heb je dan een risico dat de ander zegt dat je dan een groot probleem hebt. Maar dan kun je altijd nog wegrennen :p
    Maar eigenlijk moet je gewoon geen hond nemen alles je zulke dingen niet kan betalen. Honden kunnen nu eenmaal wat slopen.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina