hond laten steriliseren of juist niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door evelien69, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    sulligheid bij teven, werkelijk dit komt voor, wij hebben heel veel spijt van de sterilisatie van een van onze honden, het is zo'n suf geworden... zo jammer... om die rede hebben we de andere ook niet laten doen, omdat het beide van zichzelf al hele rustige honden waren, dus het gedrag van de individu vind ik zeker wel meespelen...

onze eigen oudste jack russel is wel gesterriliseerd omdat zij vreselijk schijnzwanger was, liet zelfs melk lopen, liep de hele dag achter je aan en maar jammeren en piepen.. dat pas na haar eerste loopsheid. onze andere jack russel ben ik nog over in twijfel.. mede financieel, tussen de 235 en 250 euro voor een jackie vind ik veel geld.. ze is 2 x loops geweest, denk wel dat het nog laat doen, ( derde loopsheid is in aantocht, merk het aan het gedrag) maar nu nog een iets goedkopere DA vinden...

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik ben absoluut voor steriliseren!

Wij hebben een teefje die niet geholpen was, was een herplaatsertje en vonden het zielig om haar op de leeftijd die ze al had en de wisseling van baasjes te laten helpen..

tot vorig jaar mei, hond (9 jaar) deed raar, werd sloom, ging overgeven.. wij naar de dierenarts, konden niets vinden en wij met pilletjes naar huis tegen de misselijkheid, hond werd niet beter, begon te stoppen met eten en drinken, lag alleen maar en had hoge koorts, wij savonds laat weer terug naar de DA om een echo en een foto te laten maken, had ze dus een baarmoederontsteking, ze moest blijven en is de volgende dag (vrijdags) meteen geopereerd en de DA vertelde dat we net op tijd waren, ze had het weekend anders niet meer overleefd..

Dus sindsdien ben ik absoluut vóór sterilisatie :)

Edit: ze is trouwens gelukkig helemaal niet veranderd in haar gedrag, als je haar ziet denk je dat ze 1 of 2 jaar oud is, en dan voor een hond die in april 10 wordt! :D

Het heeft ons uiteindelijk 1200 euro gekost, geld was op dat moment absoluut niet belangrijk, als mijn meisje het maar zou overleven.. maar nu heb ik wel zoiets van het was misschien 'beter' voor de portomonee geweest als we haar eerder voor pakweg 300 euro hadden laten helpen, maar nogmaals.. die 1200 euro.. ik had het voor dr over, heb er geen seconde over hoeven nadenken..

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ons teefje is gesteriliseerd toen ze 2 jaar was en 3 keer loops is geweest. Ik wilde dat ze volgroeid was en dat ze goed in haar hormoonhuishouding zat.

We hebben haar laparoscopisch laten steriliseren, zodat ze de minste risico's op bloedingen had en het voor haarzelf ook minder ingrijpend zou zijn. Dit is ons erg goed bevallen! Na een dag kon ze eigenlijk alles weer, zo fijn! De reden dat we haar hebben laten steriliseren is om de kans op verschillende soorten kanker zo klein mogelijk te houden (zolang je dit voor de 4e loopsheid doet is een sterilisatie daarvoor effectief) en om een baarmoederontsteking te voorkomen.

Qua gedrag is ze niet veel veranderd, hooguit juist wat actiever i.p.v. luier. Ze was een lekker pittig ding en dat is ze nog steeds! In gewicht is ze ook bijna niets aangekomen, ze heeft een ranke bouw en kan het ook hebben, maar ze is er niet meer door gaan eten ofzo.

Deel Deze Pagina