hond ligt te trillen...

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

heb een jack russell, en we zijn 1e kerstdag weggeweest op visite, en de hond mee... gister hier meer dan 10 mensen gehad, en paar kinderen die de hond flink wat aandacht hrbben gegeven...

nu heeft hij deze 2 dagen weinig tot niets gegeten, en hij ligt hier op de grond met zn voorpoten ingetrokken, en zn achterpoten stijf uit gestrekt, en hij trilt helmaal! dit is bijna de hele dag al als hij gaat liggen, maar als hij gaat lopen, isser n iks aan de hand, dan is hij gewoon normaal..

ik denk zelf dat hij gewoon heel moe is van deze dagen, en van slag is, en daarom gewoon heel veel 'emoties' heeft, en hierdoor niet in slaap komt, maar het ziet er erg vreemd uit, dus hoop dat iemand dit herkent, en weet wat ik moet doen...

heb m nu op schoot, en dat gaat beter zo..

hij is trouwens 1 jaar (van 6 dec) en is tot nu toe niet bang voor vuurwerk.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben een hond gehad die eigenlijk altijd rilde.....
    Ik denk dat het stress is (onze hond was toen een asielhond, erg lief overigens)... je kan altijd de dierenarts om advies vragen.
    Elke hond is anders en jouw dierenarts kent jouw hond misschien een beetje?

3. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik zou de dierenarts bellen en gewoon vertellen wat er aan de hand is!
    Die zegt wel of het nodig is om te komen of niet.

4. girl21

girl21 Niet meer actief

ja ik ga sowieso maandag de da bellen voor een afspraak, hij moet zn jaarlijkse enting ook weer hebben, maar ik hou t in de gaten, maar denk idd dat het komt door 'stress' of zoals ik elders heb gelezen 'emoties'

dankje voor de supersnelle reactie!

als t niet beter wordt, bel ik vanaaf nog effe naar t weekend punt van de da!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien dat je hond van dat ritje DA nog wel meer in de stress raakt...

6. girl21

girl21 Niet meer actief

ja idd daarom wacht ik eerst ff af... denk dan toch dat met stress te maken heeft..

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hij schuimbekt niet ?

als ie dat wel gaat doen , meteeen maar dan ook meteeen dienst doende dierenarts bellen dan heeft ie een epi aanval ! ik heb en hond gehad met epiliptie en daar word je echt niet blij kan ik je vertellen !
    mss kan je proberen hem een beetje af te zonderen bijv in de gang leggen wel goed in de gaten houden natuurlijk .onze hond vind het altijd fijn om zich af te zonderen als hij het heeft gehad met al die aandacht .

succes ermee

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat schuim heeft ze dan vast niet gemist ;)

9. girl21

girl21 Niet meer actief

nee dat doet hij gelukkig niet!
    ik merk nu hij op schoot ligt dat hij enorm onrustig is, bij ieder geluid kijkt hij op...
    maar op schoot trlt hij niet, af en toe wel ff een stuiptrekking, maar meer niet..

10. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben ook een jack russel...
    Die trilt ook veel...Maar dat komt bij haar idd van de stress...
    Ze heeft het vroeger bij dr vorige baasje niet leuk gehad en als t voor dr te druk wordt ...of ze voelt zich niet op dr gemak gaat ze trillen...
    Hoop voor je dat dat ook de oorzaak is bij jouw hondje...
    Sterkte!

11. girl21

girl21 Niet meer actief

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier idd ook een jack die als ze een drukke dag heeft gehad ook begint te trillen van de stress.gewoon lekker verwennen en lekker rustig aan doen doet meestal wonderen. die van ons gaat meestal onder een dekentje liggen vind ze heerlijk.

oja het kan zijn dat zijn darmen door de stress iets van slag af zijn dus hou hem wel in de gaten niet dat hij iets te snel laat gaan voor hij buiten is :)"

hier ook een druk weekend gehad nu is ze ook op en d'r darmen ziin flink van slag af.dus nu lekker op de bank bij het baasje en dekentje er over heen. grommend naar de tv mevrouw kijkt namelijk tv

13. girl21

girl21 Niet meer actief

oke iedereen thnx voor de tips!

meneertje hier mag idd ook graag tv kijken leuk is dat he :)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja erg leuk maar mevrouw hier maakt erg nu dus ookgeluid bij als ze dieren op tv ziet want het verschil ziet ze dus echt. al loopt er iets van een dier uit beeld loopt ze achter de tv kijken waar dat hij blijft

15. girl21

girl21 Niet meer actief

haha ja de 1e keer dat ik dit zag moest ik zo erg lachen, dat hij zoiets had van huh?!?! waarom lach je nou?

16. girl21

girl21 Niet meer actief

meneer is trouwens inmiddels op zn eigen kleedje gaan liggen, lekker in een rondje gaan liggen,en ligt dus nu te slapen!

en hij ligt net als anders lekker rustig! (nee, hij ligt niet helemaal stil, hij ademt nog wel ;))

kan vrouwtje nu ook lekker rustig op de bank zitten :)

17. girl21

girl21 Niet meer actief

nu net een zacht blaf/piep geluid... tis nu toch duidelijk dat hij de afgelopen dagen aan t verwerken is, want hij droomt er dus al over!

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook een jack en af en toe trilt ie ook. nu deze periode veel en piepen en blaffen als er vuurwerk af gaat ben zo blij als we weer een week verder zijn wordt er gek van hij waarschijnlijk nog erger dan wij. hij is zo para van vuurwerk terwijl ie het 1e jaar nergens geen last van heeft gehad.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn dat het dus toch stress blijkt te zijn (al is dat natuurlijk ook zielig..maar we hebben er allemaal last van na zulke dagen ;)).

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Fijn dat ie nu weer normaal doet :D
    Mijn jack wil nog wel eens rillen na teveel inspanning.
    Dus echt puur vermoeidheid.
    Dat is dus ook nog een optie, want het zal best vermoeiend geweest zijn al die drukte!

Hier overigens ook een tv verslaafde hond.
    En als er een hond op tv is?
    Dan gaat ie blaffen!
    Hij wil geen andere honden in zn eigen huis :)
    Zelfs als het een filmpje van hemzelf is, helemaal gek :)
    Verder reageert ie niet op de tv.
    Maar de hondenfluisteraar zet ik altijd maar snel af ;)

Deel Deze Pagina