hond loopt opeens mank

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkelies10, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn hond loopt zins vanmiddag opeens mank,niet een klein beetje maar ze loopt er eigenlijk helemaal niet op, ze gebruikt alleen haar teentjes om een beetje op te leunen.

we hebben niets gek gedaan vandaag.
    gisteren heeft mijn man wel met haar of gefietst of hardgelopen ( dat weet ik niet zeker)
    maar daarna was er nog niets aan de hand.

wat zouden jullie met zoiets doen? zal ik het nog een dag afwachten om te kijken hoe het morgen is, of zal ik vanavond naar de da gaan ( onze da heeft van 7 tot half 8 spreekuur)

(weet niet of het belangrijk is maar het is een dalmatier)

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

als je merkt dat ze pijn heeft zou ik vandaag gaan hoor !

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Heeft ze niet wat tussen haar tenen/kussentjes? is haar poot wat dikker dan de andere? Vind ze het vervelend dat je er aan zit? Als ze echt (is het een ze?) pijn aan geeft zou ik vanavond nog gaan.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Een ze dus;)

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd het is een teefje.

en ik heb al gekeken maar er zit niets tussen haar kussentjes en ik zie ook niet dat haar poot dikker is ofzo..

ik kan ook niet goed beoordelen of ze echt pijn heeft,want ze laat dat nooit merken. ze zal nooit janken ofzoiets!.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Je kan voor de zekerheid langs gaan. Voor hetzelfde geld is ze gister ergens in gestapt en gaat het ontsteken.
    Succes

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    zit haar knieschijfje nog goed op haar plek ?
    en mag je wel aan het pootje zitten ?
    soms is het zo bij honden dat er niks is ( bv in een stekel gestaan en die is eruit maar toch mank blijven lopen) maar dat voor hun idee het nog wel pijn doet en er dus niet op lopen .

als mijn hondje dat heeft kijk ik het een paar uurtjes aan en maak anders toch echt een afspraak bij de dierenarts , eeen hond kan immers niet praten . en wie weet is er wel iets aan de hand wat je aan de buitenkant niet ziet.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Misschien heeft ze een tekenbeet gehad?

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

hoe oud is ze?

sinds max 7 is versyapt die zich wat vaker en loopt ook mank als die wat meer gedaan heeft. Is de volgende dag meestal weer over.

ik zou het ff in de gate houden en bij twijfel de DA bellen

10. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    mag je aan de nagels trekken? die van mij had t toen ook opeens
    was een teennagelbed ontsteking.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nu gebruikt ze haar poot weer, ze mankt nog wel een klein beetje,
    dus ik kijk het even tot morgen aan,en anders maak ik voor morgen even een afspraak..

12. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Mijn hond liep ineens mank nadat hij tegen mijn vriend was opgesprongen, naar een rondje wandelen ging het weer iets beter, de volgende dag was het alweer over.
    Kan dus een verrekt spiertje zijn of iets anders, als hij over een paar dagen nog mank loopt zou ik er even mee naar de dierenarts gaan :)
    Succes!

13. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Als ze nog met de teentjes steunt zoals je zegt, dan is het vaak iets pijnlijk (verrekt oid), maar niet ernstig. Anders zou ze er helemaal niet op leunen.

Ik zou zeggen kijk het aan tot morgen, doe even rustig aan met haar, en als het morgen niet beter is afspraak maken, dan zit je er in ieder geval niet in het weekend mee :)

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Even nadenken... wat kan een andere motivatie voor een hond zijn om kreupel te gaan lopen dan pijn?...
    ... Niets! Kreupel lopen doen ze echt omdat ze ergens last van hebben, niet voor de show! Wil niet zeggen dat je er meteen mee naar de dierenarts moet rennen natuurlijk, maar denk wel dat het handig is je dit te realiseren! :)

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    haha ja dat snap ik natuurlijk ook wel!!

maar ik bedoel dat ik niet goed kan inschatten hoeveel pijn ze heeft,( der zit een groot verschil tussen bv een blauwe plek pijn,en een gebroken poot pijn) dus of het nodig is om gelijk bij de da te zitten..

ze had net lekker een hele tijd op der plekje gelegen,toen ze daarna weer ging lopen liep ze weer heel erg mank,en als ze dan een tijdje loopt gaat het steeds beter, dus na rust word het weer erger..

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heupen?

Mijn reu liep vorig jaar toen het kouder werd ook ineens mank na het trekken van een sprintje zonder opgewarmde spieren.

Sindsdien krijgt hij glucosamine.
    Vanochtend in die kou trok hij een sprintje en geen centje pijn!

Je kan even kijken of het uit de heupen komt.

17. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Euhm, spierpijn? Iets verrekt gister?
    Spierpijn zou wel kloppen met erger manken na rust dan na tijdje lopen.

Pak eens z'n poot beet. Van boven tot onder goed stevig voelen, paar keer goed buigen en strekken. Vergeet de voet niet.
    Als je dat allemaal mag doen, zou ik t even dag of 2 aankijken.
    Wel ergens een duidelijk pijnpunt/beweging, zou ik nu FF de DA bellen

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    je mag idd gewoon alles doen bij der.
    gisteravond heeft ze met lopen ook gewoon gerend..
    toen ze later weer uit der mand kwam liep ze weer mank..

ik denk idd aan een verrekte spier ofzo, maar kijk het even aan,en anders ga ik vanavond even naar het spreekuur..

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is het voor ras en hoe oud is ze?

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Misschien lees ik er overheen maar loopt ze voor of achter mank?

Deel Deze Pagina