Straathond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lobi, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een ruime maand hebben wij een straathondje uit Roemenie. Het is een super lief beest, maar ze heeft wel haar eigenaardigheden (logisch natuurlijk).

Zijn er meer meiden hier die een hondje uit het buitenland hebben?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik heb een hondje uit spanje ....
    kan ik je ergens mee helpen ?

3. Hee Missymaaike, wat leuk!

Nouja, er zijn een aantal dingen eigenlijk. We gaan morgen voor het eerst beginnen met cursus, door een gedragstherapeute, dus alles zal wel op zn plaats vallen denk ik. Maar ik dacht mss is het wel leuk en handig om ervaringen uit te wisselen.

Ons hondje is extreem bang, in nieuwe situaties eigenlijk. Op plaatsen waar ze het kent is ze al veel releaxter en gaat het eigenlijk hartstikke goed. Maar omdat ze zo bang is gaat ze grommen, naar mensen en dieren (andere honden). Het is een beetje het idee van ik laat zien hoe gevaarlijk ik ben, dan blijven ze tenminste van me af. We proberen haar daarin te corrigeren, maar dat is toch vrij lastig.

Daarnaast kan ze absoluut niet alleen zijn. We zetten haar dan in de bench, maar we kunnen er niks in zetten van een dekentje ofzo, want die gaat geheid helemaal kapot. Een keer heeft ze zelfs zichzelf verwond in de bench.

Wat voor hondje hebben jullie en al lang?

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hoi hoi ,

allemaal heel herkenbaar, daisy kan ook niet alleen thuis blijven.
    nou heeft zei het geluk dat ik de hele dag thuis ben en zo is iemand altijd bij haar.
    tevens is zei ook bang voor andere honden , maar dit gaat wel steeds beter door dat ik haar mee neem naar het park enzo
    daisy is nu 2 jaar en sinds een jaar en 8 maanden bij ons.

wat voor hondje hebben jullie
    en hoe oud ?

xxxx

5. Hebben jullie ooit een cursus met haar gedaan?

Hier is er ook meestal wel iemand thuis, maar er zijn momenten dat dat niet zo is natuurlijk. En daarbij vind ik het ook wel heel handig als ze dit toch leert. We hebben al wat tips gehad van de vrouw van de cursus, dus daar gaan we mee aan de slag. Het gaat al wel beter, want toen we haar net hadden kon ze niet eens beneden slapen. Dan raakte ze totaal in paniek, dus namen we de bench mee naar boven. Nu slaapt ze wel beneden, dus het gaat al een heel stuk beter gelukkig.

Met andere honden gaat hier ook steeds beter. Vooral als ze los loopt. Maar toch is ze wel nog heel bang. we hopen (en gaan er eigenlijk een beetje vanuit) dat we dit met de cursus nog enigszins kunnen corrigeren.

Ons hondje is nu bijna 8 maanden en we hebben haar dus ruim een maand nu.

wat voor soort hondje is het, tja moeilijk te zeggen... Heb je facebook? Dan kun je een fotootje zien!;)

6. Ohw ik zie nu de foto pas! Wat een schatje!!!

Waar hebben jullie haar vandaan?

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    daisy is nooit op curcus geweest maar we gaan in dec toch maar beginnen want ze kan alles , maar doen hoh maar;)
    ik heb geen facebook :(

daisy komt bij de arca noah vandaan uit spanje welke stichting komt jullie hondje vandaan
    helaas als je een hondje uit het buitenland haalt weet je dat ze ergens toch wel beschadigt zijn hellemaal als ze al wat ouder zijn en je dus een stukje solicatie mist.

8. Oh haha, lekker eigenwijs dus!!;) Ben benieuwd naar hoe de cursus bij jullie zal gaan!

Geen facebook?? Snel aanmaken dan haha!
    Ons hondje komt van en vrouw hier uit te buurt, ik weet niet meer precies hoe de stichting heet.

En ja het klopt, je weet van tevoren niet wat je in huis haalt, de eerste maanden zijn zo belangrijk! Dus goed weten waar je aan begint!
    Maar....mijn oma heeft een teckel gehad, die was doorgefokt en hartstikke vals. Die hebben ze moeten afmaken. Dus zekerheid krijg je nooit!

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hadden er 1 uit Belgie ,waren de 5e eigenaar.Hij was overal bang
    voor en kon ook niet alleen blijven.Duurde 1 jaar en langzaam opbouwen van tijd
    maar van 1 minuut alleen lukte het na 1 jaar om hem een paar uur alleen te
    laten.We hebben hen 6 jaar gehad en toen werd hij ongeneeslijk ziek en hebben
    we hem in mei dit jaar moeten inslapen.Mis Kenzo nog steeds.Zie foto's in mijn
    album.

Ook hebben we sinds 4 jaar een podenco teefje uit Spanje.Zij was panisch voor
    alles en is nog steeds snel bang maar veel minder erg dan toen we haar net hadden.
    En ze is zooo lief:)

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    neej inderdaad... en dan nog niet eens gesproken over honden die doorgefokt zijn.
    het kost mischien even wat meer tijd maar denk wel dat je het goed krijgt.

daisy is inderdaad gewoon eigenwijs "oost indische doof "denk ik .
    hoe groot word jullie hondje?

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een prachtige hond!!

Maar nu vraag ik me af, ik vind het super dat jullie zo'n hondje een nieuwe kans geven. En een veilig thuis.
    Maar waarom verkies je een hond uit het buitenland, boven een hond die hier in het asiel zitten? Die hebben toch net zoveel recht een nieuwe kans?

12. Wauw!! Wat een mooie hond!! Maar de 5e eigenaar...wat ontzettend sneu voor zo'n hond. Gelukkig hebben jullie uiteindelijk wel goed voor m gezorgd en heeft ie zijn leventje bij jullie mogen doorbrengen. Mooi he, hoe dankbaar een hond dan kan zijn!!
    Herkenbaar wat je schrijft. Naast dat ons hondje nu inmiddels beneden kan slapen (wat een overwinning!!!), zijn we nu aan het oefenen met alleen laten. En een paar minuutjes lukt al wel. Dus langzaam maar zeker zien we zeker verbetering!! Maar uren alleen laten klinkt vooralsnog als muziek in de oren haha

Is dat Tessa in je album?
    Onze beestjes moeten gewoon heeeel veel goede en positieve ervaringen krijgen om hun eerste ervaringen wat te compenseren en weer een beetje vertrouwen te krijgen en mensen en dierren. Tis verschrikkelijk triest wat sommige van hen al hebben meegemaakt:(

13. Inderdaad. En hoe dankbaar ze dan zijn als het eenmaal beter gaat! Ons hondje kon na een maandje al los lopen. Echt niet dat ze ons kwijt wilde raken, daar heeft ze het veel te goed voor bij ons!!

Hihi, die Daisy... Maar ik snap r wel hoor!;)
    Ons hondje wordt een middenmaatje denk ik. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden (zit alleen wel op mn werk, dus anders moet ik thuis even kijken:))

14. Helemaal mee eens en zeker een terechte vraag (al vind ik het soms wel vervelend je steeds te moeten verantwoorden). Maar we hebben hier in NEderland alle asiels bekeken en in de gaten gehouden. Een hondje moet je aanspraken, moet bij je passen etc. In de Nederlandse asiels kwamen we er geen tegen en toen liepen we dit hondje tegen het lijf en waren we verkocht.

Daarbij natuurlijk zijn de hondjes in Nederlandse asiels heel zielig en gun ik hen allemaal een veilig en goed huis, maar als je hun situatie vergelijkt met die van de buitenlandse hondjes, dan hebben ze het heeeeeel goed!!

Ik zou eerder aan mensen vragen die een hondje van een fokker hebben, waarom neem je een hondje van een fokker en geen uit een (buitenlands) asiels? Dat vind ik een veel terechtere vraag!

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    tuurlijk hebben die net zoveel recht op een nieuwe kans.
    maar meer of minder kans dan een hondje uit het buitenland?
    maar ik wil niet binnen de grenzen van ons eigen land alleen maar leven.
    dierenleed is dierenleed
    ook ik heb eerst gekeken in het asiel , maar helaas waren heir geen hondjes die bij ons paste ( zit in een rolstoel dus wilde wel een pup zodat ik die naast mijn rolstoel kon leren lopen) dus toen maar verder gekeken , tevens hebben honden in het buitenland het iets zwaarder ...
    wind honden worden aan het eind van het seizoen opgehangen en dan ligt het er aan hoe goed ze hebben gelopen dat jaar of ze in een keer worden op gehangen of net nog met de teentjes op de grond en langzaam dood gaan en dan heb ik het nog niet gehad over de pratijke in oekraienen waar honden en katten levend gecremeerd worden voor voetbal

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Lobi, nu vind ik niet dat je daar een verantwoording voor af hoeft te leggen;)
    Maar ik vraag me dan af waarom je die keus maakt. En nu je het zo verteld, klinkt het heel logisch.

En de wedervraag zit ook zeker wat in.
    Ons hondje hebben wij bij kennissen gehaald, die hadden een oepsnest. Nu heeft onze hond zich ook laten bezwangeren in onze vakantie. En daar zijn 4 pups uit voortgekomen. Wij willen er heel graag een houden. Maar ergens denk ik dan ook weer.....en al die honden in het asiel dan?

Ben zelf nl erg voorstander van een opvanger in huis nemen.
    De ratjes die we hebben komen ook uit de opvang

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad ik ben het hellemaal met je eens mensen blijven doorfokken terwijl er genoeg hondjes op de wereld in het asiel zittenalleen hebben die vaak geen stamboom ( wat tevens niks over zijn of haar gezondheid zegt)

18. Wendelaa, ik weet ook wel dat ik me niet hoef te verantwoorden, maar mensen stellen wel vaak die vraag, terwijl deze vraag vrijwel nooit gesteld wordt aan mensen die een hondje hebben van een fokker. Dat snap ik dan niet.. Maar goed, fijn iig dat je het begrijpt. i

En van je eigen puppies, ik snap heeeel goed dat je er eentje wilt houden. Natuurlijk ben je verkocht als je zo;n klein schattig koppie ziet.

Ik zal die keuze gelukkig nooit hoeven maken, onze katten en hond zijn allemaal gesteriliseerd / gecastreerd, dus een oepsnestje zal hier niet komen;)

19. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mag ik dan vragen waarom je haar niet heb laten sterilseren ? terwijl je hart eigelijk zo uit gaat naar assiel dieren ?

20. Vaak zijn de zwerfhonden of bastaards veel gezonder dan een hondje dat gefokt wordt! Survival of the fittest.

Deel Deze Pagina