Ben even benieuwd of het merendeel hier donor is. Ben jij nog geen donor.. Overweeg je het dan wel of staat e besluit vast geen donor te willen worden en waarom? Over mezelf; ik ben (nog) geen donor maar ga me er absoluut voor aanmelden
Ja, ik ben donor. Formulier meteen ingevuld toen ik 18 werd. Daarvoor wisten mijn ouders dat ik mijn organen wilde afstaan als het zo ver zou komen.
Ik ben al donor sinds ik 13 ben. Wel met uitzondering van het hoofd, dat was de voorwaarde die mijn vader stelde.
Nee ik ben geen donor en ik ga ook geen donor worden, reden; gevoelsmatig zie ik het totaal niet zitten en ja, ik weet dat er heeel veel mensen op een donor wachten, en als ik zelf ooit in de positie zou komen een donor orgaan oid nodig te hebben zou ik willen dat iedereen donor was, maar toch blijft mijn keuze hoe het nu is
Wist helemaal niet dat je je hoofd kon doneren Nee hoor, snap je vader wel, maar ze doen nooit iets waardoor de kist dicht zou moeten
Ja ik ben donor... Ik vind.. dat als jij wat wil ontvangen mocht je ziek zijn en wat nodig hebben, dan moet je het zelf ook weg willen geven... Maja dat is mijn mening.
Yep! Al jaaaaaaaaaaren! Fijn idee dat je misschien nog iemand van nut kunt zijn als je dood bent, vind ik.
Ik ben ook al donor sinds mijn 18e .. Heb alleen mijn bloedvaten en hoornvliezen uitgezonderd. Voor de rest mogen ze alles hebben. Ik snap ook eigenlijk niet heel goed waarom iemand geen donor zou zijn? Als je iemand zijn/haar leven kan redden, zelf merk je er dan toch niks meer van, waarmee zou je die iemand dan niet nog misschien wel 60 jaar leven gunnen?
Heb heel lang getwijfeld of ik wel of geen donor zou worden eigenlijk, was altijd bang dat bijv hulpdiensten minder hun best voor me zouden doen na een ongeluk, omdat ze mijn organen altijd voor een ander zouden kunnen gebruiken als ik donor was Maar, na lang twijfel, toch besloten wel donor te zijn (Met uitzondering van mijn ogen)
. Ik heb die beredenering nooit zo goed gesnapt... Waarom zouden ze jou dood laten gaan.. om een ander te redden?.. met kans dat jouw orgaan wordt afgestoten bij de ander...
Meteen doen dan...en niet op de lange baan schuiven. Hier meteen gedaan toen ik 18 werd. Mijn nichtje is geboren met een ernstige hartafwijking en zal straks uiteindelijk een donor hart nodig hebben waar een enorm te kort aan is.
Het slaat ook nergens op, zat gewoon tussen mijn oren... En ik heb vroeger teveel films gezien over de orgaanmaffia hahah nee hoor geintje, ik weet ook niet hoe ik mezelf dat ooit wijs heb gemaakt, maar ben uiteindelijk toch verstandig geworden en heb mezelf als donor aangemeld
Hier ook donor. Waarom? Wat heb ik er op dat moment nog zelf aan? Fijn idee dat ik iemands leven kan redden ipv mn lichaam in de hens te steken of onder de grond te stoppen en dat het daar wegrot Als iemand me nu vroeg mag je dochtertje donor zijn.. dan zou ik het stom genoeg niet weten of ik dat wel zou willen..