En hier nog zo'n bericht die je zelf hebt geschreven...je gaat hem aardig achterna moet ik zeggen... "Ach wat zielig voor dat beestje,sommige mensen zijn geen dieren waard. Zo hebben wij sinds 8 weken een mechelseherder pup uit het asiel gehaald,waarvan de moeder in beslag is genomen bij een broodfokker. Bij ons in de straat woont een gescheiden man die eerst een kat had,en een paar weken terug hoorde we dat hij die weg had gedaan omdat die in de gootsteen plaste,daarna had hij een mechelseherder uit het asiel gehaald en die heeft hij bijna de hele dag opgesloten gehad in een ruimte van ongeveer 2 bij 3 zonder water.Daar hebben mensen ook de dieren ambulance voor gebeld maar hij heeft alleen een waarschuwing gehad en een boete wat bepaald wordt door justitie. Nu heeft hij die mechelseherder ook niet meer en loopt hij met een jackrussel.Het lijkt wel als een dier hem te lastig wordt dat hij hem van de hand doet. Ik kan daar echt niet tegen." Je kan er echt nog wat mee hoor, zou het echt jammer vinden als jullie voor de makkelijke weg zouden kiezen...
zet je hond nu al op marktplaats aub.. en zoek een GOED huis voor hem.. mensen die houden van mechelaars en er verstand van hebben, mensen die de tijd en ruimte (misschien boerderij) met meerde honden hebben zodat hij lekker kan rennen... en als je ooit nog in je hoofd haalt om een hond te kopen (ik hoop het niet) koop dan een maltezer of een shih-tzu.. dit zijn gezelschaphonden en geen waak/werk-honden... ze moeten nog altijd uitgelaten worden, maar deze hondjes hebben genoeg aan 4x per dag 15 minutjes... en je kindjes kunnen dit ook doen omdat ze ze niet omver trekken.. heb jij ook weer tijd over
Belachelijk zeg,sommige mensen kunnren zo zeuren, Kun je neit een training gaan volgen? en misschien een blafband laat je daar eens in adviseren je hebt verschillende met schokjes of luchtjes en die werken meestal wel goed! Is t nou dat je een valse hond hebt oke maar blaffen !! Sterkte !!!
had op pag. 4 ook al gereageerd maar wij hebben dus ook een mechelse herder van inmiddels ruim 10 jaar maar die blaft ook bij voorbijgaande mensen en de deurbel en de van alles en nog wat.. hier valt niets meer aan te doen, maaaaarrrr de jouwe is pas 9,5 mnd waarom ga je dan niet op training??? ( of kost dat teveel tijd voor je?? ) en dan heb ik nog een vraagje voor je wat vinden je kids er eigenlijk van dat ie weg MOET omdat JIJ geen tijd hebt????
Heb je al ooit eens met de hond getraind ? Het wil niet zeggen dat het lukt natuurlijk..... Maar als je het probeert dan weet je in ieder geval zeker dat je iets hebt gedaan om het probleem te verhelpen in plaats van maar meteen de makkelijkste weg te kiezen.... Onze hond (beagle ) kon niet alleen zijn en ging toen ook enorm janken / blaffen (hebben hem uit het asiel gehaald en de buren gingen naar een aantal weken klagen ) ik ben met hem gaan trainen, ik ben bij 2 gedragstherapeuten geweest, ik ben bij de dierenarts geweest voor medicatie wat hem wat meer rust zou kunnen geven, ik heb (helaas) een blaf band moeten gaan gebruiken en steeds maar weer opnieuw gaan trainen maar helaas naar 1,5 jaar geen succes en het was gewoon zo zielig om hem zo te horen janken! Hij ging dan wel als ik langer van huis was naar mijn ouders toe maar dat was maar tijdelijk en werd ze ook een beetje teveel helaas Ik heb toen de hele moeilijke keus moeten maken om hem weg te doen maar ben wel van te voren gaan kijken waar hij terecht zou komen (ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om hem maar ergens zomaar te dumpen) en ik voel me er zoooo schuldig om! Maar ik weet in ieder geval dat ik er alles aan gedaan heb om zijn gedrag te veranderen, ik heb er 100 den euro's aan besteed en ben het steeds maar opnieuw gaan proberen omdat ik hoopte dat het weg zou gaan, maar toen de dierenarts zei dat ik niet meer kon doen en ik weer eens thuis kwam (ik was nog geen uur weg ) en hem zo hoorde janken wist ik: Dit is voor hem zo zielig!!! En ik zal me er eeuwig schuldig om voelen, als we dat van te voren wisten en het Asiel had het gezegd dan had ik het natuurlijk niet zo gedaan... Maar wat ik dus wil zeggen: Je moet doen wat jezelf wilt! Maar als je echt om je beestje geeft dan zal ik er alles op alles zetten om het gedrag te veranderen!
Elke keer als iemand een topic opent met ik wil mijn hond/kat/cavia/konijn of dierentuin weg doen jumpt iedereen er boven op,, ik ben het er ook mee eens dieren heb je voor het leven!PUNT! Maargoed ik kan je wel vertellen dat als mijn katten niet samengaan met mijn zoontje straks wil ik rustig van alles gaan proberen maar mijn dieren gaan niet mijn huis teroriseren! Sorry daar doe ik echt niet aan! Ik hou van mijn dieren, echt zeker weten, maar ik hou meer van mijn kind. Dat ts haar hondje weg wil doen omdat ze er: A) Geen tijd voor heeft. B) Hij blaft..(hmm ja duhhuh! Het is een hond meid) C) Niet over na heeft gedacht voordat ze een ander hondje kocht(wat ik erg dom vind) Dan vind ik haar keuze alleen maar goed want hier word deze hond ook niet gelukkig van lieve meiden, Die hond is beter af bij iemand anders als iemand NIET de moeite wil doen voor het beestje. Wat ik ook niet snap is dat mensen TOCH weer een topic openen met ik ga mijn huisdier weg doen want de reacties zijn altijd het zelfde.. zoiets als "AANVALLEN" TS: ik zou als ik jou was dit topic laten sluiten, Waarom? Omdat je toch alleen dezelfde reacties zal krijgen en iedereen hier druk is je de grond in te boren, plus we hebben ook nog "Detectives8)" Jajajaa ik weet dat niemand gaat waarderen wat ik hier heb neergezet,, Geeft niet hoor!
ik heb zelf een mechel gehad en blafte ook altijd ik heb het goed afgeleerd doormiddel van goed op zijn kom geven als hij niet mag blaffen en TRAINEN !!!
ja dat is wat anders, als ze agressie vertonen of als je het echt niet vertrouwt met je kinderen ja dan is het soms niet anders... maar ts heeft een PUP! terwijl de kinderen er eerder waren dus dan weet je hoe druk het is....en een mechelaar kom op, mensen moeten zich eens meer in rassen verdiepen, dan weet je dat deze hond graag wil werken! Ik neem aan dat ze welleens buiten loopt met de kinderen, neem de hond dan lekker mee en laat ze daarme rennen en weet ik veel wat, ga een balletje gooien, doe iets om hem moe te maken, koop een spel voor hem (die zijn er) zodat hij ook geestelijk wat te doen heeft.... Ik lees nu wel heel veel "hond weg, kat weg" etc... sommige redenen zijn wel serieus maar dit vind ik echt van de zotte! had dat eerder bedacht zeg je bent volwassen genoeg lijkt mij!
Je weet niet wat voor bijtincident.. Wij hebben twee keer een shih tzu gehad.. de eerste is aan een longbloeding overleden toen hij 10 maanden was.. achteraf gezien door een aangeboren afwijking.. daarna opnieuw een shih tzu gekocht.. Ging helemaal super, alleen werd hij agressief naar ons zoontje en met iedereen er om heen was het geen probleem.. En daar ligt bij ons de grens.. We hebben maanden met hem getraind, medicijnen gekregen van de dierenarts.. Kortom: Helemaal opnieuw opgevoed.. En nog heeft het niet geholpen, hij bleef happen en was het wachten op het moment dat hij echt zou bijten.. We hebben hem niet laten inslapen, omdat het echt alleen richting ons zoontje was en bij mensen zonder kinderen (of oudere kinderen) beter op zijn plaats zou zijn, maar hebben het beestje wel verkocht.. Agressie richting mijn kind is hier de grens.. Als het beestje L. wel had gebeten was het in één streep richting de da geweest (was niks medisch, dat is allemaal uitgesloten) Dus ik vind dat dat niet zo heel veel zegt zonder dat je het verhaal weet.. Verder ben ik het met de rest eens hoor, een hond doe je niet zomaar even weg omdat je even geen tijd hebt..
Nou niet in alle topics van hond / kat moet weg...wordt er zo gereageerd, ik denk dat het voor veel mensen afhangt van de reden en hoeveel je er voor gedaan hebt om het probleem op te lossen...
Niet Allemaal nee, Maar toch wel 95%! Maar zijn julie het er niet mee eens dat het hondje ook gewoon beter af is bij iemand die WEL die moeite wil doen? Ik bedoel ik denk uit voordeel van de hond en de hond trekt hier gewoon geen voordeel uit. En een training moet je echt willen en tijd voor maken en ik kan niet uit het topic opmaken dat dat gaat gebeuren. Triest maar waar,, ik denk doe het hondje weg naar iemand die het kan onderhouden, en koop geen hond weer. Waarom de moeite doen om ts aan te vallen, gaat de situatie niet van veranderen.
Iedereen duikt er ALTIJD bovenop? Iemand anders heeft een topic geopend waar ze alle steun krijgt, ook van mij omdat ze er ALLES aan heeft gedaan. En detectives? Zal vast op mij slaan heb gewoon een paar berichten terug gelezen om te kijken of ze ergens anders uitgebreider is geweest In haar verhaal omdat je anders weer wordt aangevallen dat je het helemaal verkeerd ziet en beter moet lezen ed. Als ik dan lees dat ze hier gewoon uit haar nek zit te lullen over bepaalde dingen dan schrijf ik dat op, logisch toch? Verder ben ik het helemaal met je eens dat ze beter een ander baasje kan zoeken die wel om het diertje geeft en er wel energie in wil steken En tuurlijk zijn je kinderen belangrijker dan een huisdier, maar daar gaat het in dit verhaal niet eens om.
Het feit ligt er gewoon dat wat je ook zegt TS niet van mening zal veranderen, Denk je echt dat het helpt? Voordeel van de hond in dit topic is gewoon dat het weg gaat naar iemand die echt voor haar wil zorgen. Ik zelf zou ook een honden training doen, ja wij wel! TS niet en daar gaan wij met z'n alleen echt niks aan veranderen, verspilde moeite is het gewoon.
Ik zit hier met tranen in mijn ogen dit topic te lezen. Tranen van verdriet, en tranen van woede.. Wij hebben een paar maanden geleden onze mechelaar weg MOETEN doen omdat ze aggressief was naar onze zoon. We hebben alles gedaan wat we konden om haar te houden. Maar er was geen houden aan. De bom stond op springen. Wij kozen voor de veiligheid van onze zoon. Tot onze groot verdriet, en ja ik heb er nog verdriet van, want ik mis haar dagelijks.. En dan lees ik hier dat jullie de hond weg willen doen omdat je er geen tijd voor hebt.. Schandalig.. Je weet van te voren dan een hond, en zeker een jonge herdershond veel tijd vraagt.. Je wist toen je eraan begon dat er ook nog kinderen waren.. En nu moet ze weg omdat je geen tijd hebt.. En je dan verschuilen achter een smoes dat de buurvrouw last heeft van het blaffen.. Ik snap dit echt niet.. Ik had er heel veel voor over gehad om onze hond, mijn maatje, mijn vriendinnetje bij me houden, maar het kon gewoon niet. En dan lees ik zulke berichten als dit.. Ik wordt hier heel verdrietig van nu!! Ben het met de meerderheid eens, zoek aub een ander huisje voor ze, waar ze WEL gewaardeerd wordt, en waar mensen wel tijd voor haar hebben, om zich met de opvoeding en africhting van de hond bezig te houden.
en daar gaan we weer !!!!!!!!!!!!! altijd als mensen een topic openen over een dier dan krijg je dit ! waarom kan er nooit normaal gereageerd worden zonder verwijten .. mensen vragen alleen hulp geen verwijten !!!
Ik wordt hier ook een beetje moedeloos van, ik heb 2 x afstand van een hond moeten doen vanwege agressie naar kinderen. Ook alles geprobeerd maar er was geen andere keus. En nog, heb ik het er soms moeilijk mee. Maar mijn hond wegdoen omdat de buurvrouw zegt dat hij blaft? Dan eerst proberen er iets aan te doen, deze hond is pas 9,5 maand, het is nog een pup, die kan nog zoveel leren en zeker een slimme, werklustige hond als een mechelaar. Ik hoop het allerbeste voor het beest!