The Ultimate Dance Battle

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Female, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vanavond begint een nieuw dansprogramma; The Ultimate Dance Battle
    Iedere zondagavond om 20.30 op RTL 5

Wie kijkt nog meer? Ik heb er echt zin in! Ook fijn dat het pas om half 9 komt. So You Think was om 20.00 uur en dat red ik net niet met de kids...

Beetje info:

Dan Karaty heeft een fonkelnieuw programma ontwikkeld. In The ultimate dance battle strijden vijf choreografen en hun dansers om de hoofdprijs. “Ik daag vijf topchoreografen uit verschillende vakgebieden uit om hun 'dream team' van dansers samen te stellen. Daarvoor heb ik honderd topdansers uit Nederland en België uitgenodigd. De choreografen mogen zelf kiezen wie ze in hun team willen hebben. Inderdaad, een beetje zoals de selectieprocedure van The Voice.”

Dilemma
    Daarbij moeten de choreografen moeilijke keuzes maken. “Wie stop je in je team: die hele goede moderne danseres, die tophiphopper of neem je een allrounder? Een moeilijk dilemma voor de choreografen, want ze weten van tevoren niet wat voor een opdracht ze van me krijgen.”

Aandacht
    Naast de passende pasjes en 'smooth moves' zijn in The ultimate dance battle uiteraard ook de persoonlijke verhoudingen belangrijk. “Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, en daar strijden de dansers met elkaar om. Ook nadat de teams zijn samengesteld gaat de competitie door. Dan vechten ze om de aandacht van hun choreograaf, want ze willen allemaal de beste van hun groep zijn. En dan is er natuurlijk ook nog het gevecht tussen de teams…”

Diva
    Toch hoeft deze strijd geen hindernis te zijn voor een goede prestatie. “Toen ik zelf danste, voor Britney Spears bijvoorbeeld, kon ook niet iedereen met al zijn collega’s overweg. Je moest dan een manier vinden om samen een mooi optreden te geven. Je moet als danser zowel een teamspeler als een diva zijn.”

Topsporters
    Dan Karaty is blij dat hij met zijn programma’s waardering kan kweken voor dansers. “Door So you think you can dance is dansen populairder geworden in Nederland. Iedereen kan nu zien hoe getalenteerd dansers zijn. Mensen snappen nu ook hoe hard ze werken. Het zijn topsporters die zich regelmatig door blessures heen moeten vechten en altijd in topvorm moeten zijn. De kijkers zien dat en waarderen dat. Ze zijn van de dansers en hun optredens gaan houden.”

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb er ook zin in!
    moet het helaas combineren met een strijk van zo'n 2 uur lang denk ik :( maar dat mag de pret niet drukken! ben benieuwd!

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home
    ja ik ga ook kijken! heb er zin in

4. Female

Female Niet meer actief

@ uur! :$
    Ik strijk alleen het hoognodige hoor :):D
    Gelukkig heb je dan nog wat afleiding tussendoor :p

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    er doen ook een aantal van so you think you can dance mee

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik kijk alleen voor Dan

7. Female

Female Niet meer actief

Ja idd, best veel vind ik. Van verschillende seizoenen...
    Ik denk dat ik dit wel leuk ga vinden :)

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    me2 ;):D

9. adi

adi Niet meer actief

Weer Don en Ivan in 1 show, heerlijk!!!

10. Only me

Only me Niet meer actief

Leuke show!

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Komt ook omdat ze allemaal op verzoek van Dan daar zijn. Het was een genodige auditie, niet iets waar ja en alleman zomaar heen kon;)

Ik kijk dus ook:D en natuurlijk ook wel een beetje voor Dan hahah

Vindt het alleen jammer dat Lieke van Lexmond dit presenteerd en niet Jan Kooiman (niet om zijn uiterlijk,vind hem namelijk totaal niet aantrekkelijk). Heb niks met Lieke en vindt haar een slechte presentatrice.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik volg ook :) ik heb een aantal bekenden van me voorbij zien komen, ben benieuwd hoe ver ze gaan komen! Leuk programma voor de lege zondag in ieder geval.

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Zo, wat vinden jullie van de teams?

En, komt Stefano nou nog in het tean van Isabelle?

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wel zie ik :)

Al was die Cedric wel heeel erg goed. Met 18 jaartjes jong!!!

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ja vond ik ook! stefano heeft natuurlijk al een keer een dansprogramma meegemaakt. ik ben ook fan van hem, maar ik vond cedric (of sedrig vlgns de domme ondertitelaars haha) wel een hele sterkte auditie hebben

voorstukje van vlgd week: wat een gemene prijs valt daar te winnen zeg! je zwankste danser inruilen voor de beste van een ander team..oei oei!

16. Female

Female Niet meer actief

Leuk programma, nu al :)

Ook fijn met al die zwangerschapshormonen, ik overdrijf niet als ik zeg dat ik zeker 10 keer gejankt heb ik 1.5 uur :):D

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ja, ik kijk alweer uit naar volgende week! Altijd leuk om nog iets leuks te hebben om je op te verheugen als de werkweek weer om de hoek ligt :) (Ok, ik deel mijn eigen werktijd in naast de zorg voor de kids, maar mijn man's werkweek dan ;) ).

Puur op auditie had ik trouwens Cedric gekozen, maar ben toch blij dat Stefano erin zit :)
    Hij was mijn op een na favoriet bij de laatste SYTYCD.

Female, haha, heerlijk toch om zo te kunnen meeleven :) Die hormonen ook!

18. Female

Female Niet meer actief

Ik ben ook super blij dat Stefano er in zit, vind hem zo leuk.

En ja, vooral met Isabelle gisteren. Ik bleef maar meejanken haha

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik weet niet zoveel van dans maar ik vind dit (en SYTYCD ook) echt een verademing tussen die miljoenen zangcompetities die ik nooit volg. Maar duidleijk een kleinere vijver om uit te vissen inderdaad, het is een klein wereldje van ons kent ons. Ben benieuwd naar volgende week!
    Die Isabelle, heeft ze met zoveel moeite en drama haar perfecte team samengesteld moet ze misschien volgende week wel een danser inruilen.... Mooie cliffhanger! :D

20. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk programma! (en kijk stiekem ook wel omdat dat lekkere koppie van Dan zoveel te zien is :D).
    Vond het jammer dat Stefano gekozen werd, maar goed...

Deel Deze Pagina