Hoi meiden, Ik moet binnenkort wsl geopereerd worden. Niets echt iets heel ernstigs, maar hoogstwaarschijnlijk kan ik mn meisje dan minstens één, maar misschien wel twee weken niet of nauwelijks tillen. Mijn man kan wel een paar dagen thuis blijven, maar helaas niet meer vanwege de drukte op z'n werk. Familie woont te ver weg (en vind ik niet echt een optie) en al mn vrienden hebben fulltime banen en wil ik hier niet mee lastig vallen. Dus als oplossing wil ik graag een tijdelijke nanny of opvang voor mn dochtertje bij ons in huis regelen. Echter, ik heb het even gegoogled en kan helaas maar weinig vinden. Weet iemand hoe ik aan een betrouwbare en lieve dame kan komen? De kosten zijn niet echt een issue en we betalen het graag zelf - de het hoeft niet via thuiszorg of e.d. Ik hoop dat iemand hier een tipje voor me heeft . Alvast bedankt! groetjes, Nana
Is de baas van je man in zo'n geval niet verplicht om zorgverlof te geven? Of is dat maar een paar dagen?
je kan op marktplaats kijken... en dan een paar dames laten langskomen... het scheelt dat je zelf ook thuis bent dus je kunt alles zien wat ze doet.... via deze weg hebben wij nu al 2 jaar een hele lieve vaste oppas voor onze meisjes voor als we zo af en toe een avondje weg willen samen.... je kunt het proberen om een oproepje te plaatsen!
Ik ben zelf oppas en heb mijn adressen via de volgende sites: www.oppasbron.nl (kun je zo een oproepje plaatsen; meestal zijn er meer oppassen dan ouders dus wordt vast druk op gereageerd) www.getananny.nl Of inderdaad via marktplaats!
Ik werk bij een kdv en wij hebben ook tijdelijke contracten. Dan heb je gewoon incidentele opvang. Kost wel iets duurder per uur maar goed ben je wel geholpen. Misschien is dat bij jou in de buurt ook wel bij een kdv?!
Bij een kdv moet je de kleine wegbrengen, ik denk dat dat niet de bedoeling is? En dan moet het meisje voor die twee weken waarschijnlijk enorm wennen. Ik zou een oppascentrale bellen!
ik zou een advertentie plaatsen overal dat je iemand zoekt die bij jou thuis komt. zo kun je zelf een oogje in het zeil houden en is het voor je kindje ook lekker vertrouwd in de thuisomgeving. naar een kdv brengen zomaar voor 2 weken zonder dat een kindje dat gewend is vind ik geen fijn idee.
Wij krijgen ook vaak kinderen die nieuw komen en zo binnen komen wandelen alsof ze er al jaren komen, dus niet alle kinderen hebben moeite met wennen. Sterker nog ik vind dat de minderheid moeite heeft met wennen. Dus wie weet is het een optie en kan mama ook met wat rust aansterken als kindje even niet thuis is.
Hoi dames, Dank voor jullie reacties! Ik woon in Amsterdam. Helaas is kdv daar geen optie, aangezien we daar nu al 8 mnd op de wachtlijst staan . Ik wil inderdaad iemand die gewoon bij ons thuis is, zodat ik zelf ook nog gewoon met mn dochtertje kan spelen en knuffelen. Zij hoeft haar dan alleen voor me op te tillen en rond te dragen. Mn man kan helaas vanwege de slechte timing nu even geen verlof krijgen. Hij zal wel meer thuis zijn dan anders, maar niet iedere dag. Ik zal die adresjes van Lucia eens even checken, dank je! MP kan ook, maar daar heb ik met verkoop van spullen ook al zoveel slechte ervaringen mee dat ik liever eerst even iets "gerichters" wil proberen.
Of je belt een gastouderbureau of ze iemand hebben die voor 2 weken beschikbaar is voor opvang bij jullie thuis.