hond naar het asiel....wat nu

Discussie in 'De lounge' gestart door aylins, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Frolic is vreselijk zout.

Heb niet alles gelezen mbt het voer. Maar ik wil wel zeggen dat het ook aan je hond ligt. De ene hond doet het super op Aldi/Lidl-voer maar is allergisch voor bijv Royal Canin. En andere honden moeten beslist Hills hebben omdat iets anders er voor zorgt dat ze groeipijnen krijgen.

Het ligt dus niet aan de liefde voor je hond wat voor voer je ze geeft, maar wat je hond "aan kan".

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Oh ja, da's bij mij ook wel bekend hoor.... hetzelfde als met melk/zuivel en kauwgum hoor.... :D

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Misschien is het arme beestje inmiddels wel al dood.....moet er niet aan denken wat er door dat arme koppie is gegaan de laatste dagen...

4. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Hoe duur is Aldi of Lidl voer?
    Ik geef nu Pedigree voor kleine honden. Ze vinden het lekker en doen het er goed op en kost maar 5,69 voor een zak!
    's Ochtends krijgen ze een handjevol Frolics, als jaren, nooit problemen mee gehad!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat een redenering...

als een hond 50 euro kost en je voor 1000 euro dierenartskosten moet maken dan is ie natuurlijk total loss... kan je hem beter in laten slapen en een nieuwe kopen...

sorry maar je komt echt oerdom over.
    Blegh... zulke mensen...

Ik heb 13 jaar een hondje gehad. Ik heb alles voor dr over gehad. Ik heb zelfs nog 200 euro aan een infuus uitgegeven terwijl er nog maar 5% kans was dat dat zou helpen. En het heeft niet geholpen. Maar had niet met mezelf kunnen leven als ik het niet had geprobeerd.
    Niet alles draait om geld.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nou een asiel zal een hond echt niet binnen drie dagen al laten inslapen hoor! Dat werd hooguit gedaan met de honden die onder de pittbull-wetgeving vielen en bij het schouwen als pittbull-achtige werden beoordeeld. En volgens mij dan nog niet eens binnen drie dagen.

Een asiel zal er alles aan doen om een dier proberen te plaatsen. Ook wanneer ze niet zeker zijn van gedrag rondom kinderen, zal zo'n dier wel worden herplaatst.... maar NOOIT in een gezin met kinderen, evenals dat zwervertjes nooit in een gezin met kinderen worden geplaatst.

Zat een dier al lang op een bepaalde locatie, dan werd er zelfs nog vaak een uitwisseling geregeld met een ander asiel. Vaak zag je bij bepaalde asiels een voorkeur voor "rassen", had het ene asiel dan een voorkeursras wat moeilijk werd geplaatst. Dan ging het ter uitwisseling naar zo'n voorkeursasiel... en zag je dat een dier toch nog vaak werd herplaatst binnen afzienbare tijd.

7. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

joh ik heb nu een kitten van 20 euro...... als dat beestje een operatie van 2000 nodig zou hebben dan zou ik zelfs een lenig nemen omdat beessie te helpen!!!!

ben jij even gek geworden!!!!
    het is potverdikke geen stuk vuil....al is dat in jou ogen wel zo anders had je hem niet in een asiel gedumpt engnek.... bah... ik walg van zulke mensen! ik vind je maar een egoist! als ik eerlijk ben!
    het staat je niet aan dus weg ermee.... dure operatie nodig geef maar een spuitje... enzenz bah.... hoop dat je niet zo met kinderen omgaat....

want wat als je kind een beker kapot maakt? of als je kind in bed plast? of als je kind een brief verscheurd??? dump je ze dan ook ? geef je ze dan ook weg voor adoptie?

ik weet hoe het voelt om een dier af te moeten staan! en heb er nog elke dag zo onwijs veel verdriet van...... en dan lees je dit....

en wat hondevoer betreft! die van kreeg toen van de c1000 eigen merk en zag er prachtig uit met een mooi glanzende vacht! en tuurlijk verhaarde hij maar dat doet elk beest!

8. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen, ('het is weer zo'n topic') maar 1 ding weet ik nu zeker, ik ga heel snel mijn lieve viervoeter die altijd trouw is naar ons gezin, geen vlieg kwaad doet, supergoed luistert, het heerlijk kan vinden met onze poes, en mijn dochtertje altijd heel lief een lik over haar bol geeft, een hele dikke vette knuffel geven, met een lekker botje toe!!!!!!!

;):p

9. Que

Que Niet meer actief

Aldi kost 4 kg 2,99 10 kg uit mn hoofd gezegd 7,50 maar zeker weten doe ik dat niet

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Deze reactie is door het beheer verwijderd.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    iksnap het gewoon echt niet.

Ik heb hier zelf 7 katten momenteel. de kleinste heeft ontzettend veel problemen gehad met zn ontlasting en achterkant.. Kostte me echt een rib uit mijn lijf en betekend dat ik whiskas voer moet geven van ander voer gaat het weer veel slechter. 10 tallen euro's uitgegeven aan verschullende merken voer om te kijken wat hij wel kon hebben en wat niet.

Dat beestje is nu 3 maandjes en heeft me al ongeveer 750 euro gekost. Jammer dan hij komt uit een eigen nestje, niemand die hem wou, maar ik neem zelf de verantwoording over het kleintje. Tis een schatje en daarbij t zijn net mn kinderen. die dump ik niet zomaar. K moet dr af en toe krom voor liggen maar dat interesseerd me niks. Mn kind dump ik ook niet als ze vervelend is of dingen stuk maakt..

12. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Nou..........nou..........nou
    Dit kun je ook op een andere manier zeggen (ben het met je eens wat inhoud betreft hoor, maar zo schelden lijkt me niet nodig)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hmm hoe zal het nu met de hond wezen??

als een familielid of een kennis nou die hond gaat halen, mag dat dan niet???? ik zou alles op alles zetten...of zal hij niet in de selectie zitten.... ik bedoel je kan dan toch een vriendin die hond laten halen??

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

En is de hond al terug????

15. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    ik had eigenlijk niet zo zin meer om te reageren,wat bedoelde is dat ik alles voor hem over had/heb!
    ik krijg hem terug! morgen is ie er weer en voor altijd voor mij nooit meer deze fout!

16. Rono

Rono Niet meer actief

Ik hoop dat je een ander baasje voor hem gaat zoeken!

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    idd rono dat hoop ik ook.

aylins meid zoek een ander baasje..

18. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een vreemd asiel. dit mag helemaal niet. afstand getekend is afstand getekend. en een hond die ingeslapen moet worden volgens hun herplaatsen? vreemd asiel, vreemd verhaal.

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ts heeft haar portie aandacht weer gehad. ;)

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Goed zo meid. Schakel hulp in zodat je je hond beter leert kennen en begrijpt waarvoor hij dingen doet die niet mogen en hoe je dat t best kunt oplossen ;)
    Volgende keer eerst even nadenken en kijk naar je kind én naar je huisdier. Je kunt ze niet om ongevaarlijke redenen scheiden.

Deel Deze Pagina