Ik hoop eigenlijk niet dat je hem morgen terug krijgt, maar dat hij een eigenaar krijgt die wel denkt voordat hij doet! Sorry, kan er weinig anders van maken. Om dit soort redenen doe je een hond niet weg!
Oh ik ga dat niet lezen hoor, zielig! Wil er niet teveel bij stil staan hoe sommige met dieren om gaan Wij hebben bijna 1 jaar een hond gehad die we niet wilde hebben maar we hebben er altijd goed voor gezorgd tot hij een goed thuis had.
dank je wel begrijp je ook volkomen heb het tijdje gehad met mijn hondje ons eerste kindjes kwam en er ging wat veranderen ze plaste overal tot dat ze inzag ze nog steeds veel aandacht kreeg en ze nog steeds alle avond met haar vriendinentje mee naar bed mocht en ze zijn zo lief eh voor onze kindjes nu hebben we 2 poezen bij en nog gaat het super goed ben gelukkig met mijn diertjes zal ze nooit en te nimmer weg doen
Mensen nemen een huisdier = een band creeeren? ja/nee. De TS'er heeft een hond genomen omdat het misschien wel leuk lijkt, helaas is het opvoeden van een hond net zo moelijk als opvoeden van een kiendje. Mevrouw brengt de hond naar de asiel en krijgt achteraf spijt. Ze wilt de hond terugnemen maar denkt ook financieel (krijg ik mijn 100 euro ja/nee). Ze vraagt hulp aan zp maar iedereen kraakt haar af. Iedereen maakt fouten in zijn leven en wat we kunnen doen is haar vergeven en haar helpen. We kunnen nu een leven redden van een hopeloze dier, die door menselijke fouten naar de asiel is gestuurt. Gelukkig wilt TS'er de hondje terug omdat ze geschrokken is dat de asiel een spuitje gaat geven. Helaas gebeurd dat bij sommige dieren asielen. Verzorgen van dieren kost geld en spuitje is het goedkoopste manier. Duizenden katten in Brugge krijgen een spuitje omdat mensen zoals "ik vind het leuk een nestje nemen" en mensen nemen een gratis kitten, maar achteraf kost het veel zorg en tijd dat men uiteindelijk naar de asiel brengen. Je weet nu wat de consequenties zijn en waarom ik ontzettend tegen ben dat onwetende mensen een huisdier nemen. Bereid hier goed voor dat je van alle forumleden een hoop gezeik krijgt maar ik zeg: Red het arme dier! NU!!!
Hond opvoeden net zo moeilijk als een kindje? Moet hier een beetje om grinniken. Leuk bedoeld hoor At the rest die op mij reageerden. Ik ben ook een heuze dieren liefhebber en zal onze kat nooit weg doen! Al is het alleen al omdat ik zie hoe mijn dochter met de kat omgaat. Steek liever meer tijd en geduld in het beestje dan dat hij weg zou moeten omdat je dan van het gesproei, de haren, muren kapot krabben etc. (Is 2 weken terug gecastreerd en behang krabben zijn we mee bezig) Maar! Neemt niet weg dat ik zulke acties kan begrijpen maar vooral het feit dat ts haar hond terug wil en ze flink voelt wat de consequenties zijn vind ik dat ze geen reacties verdient als, je bent je hond niet waard etc etc. Geef liever advies ofzo
Ik dacht dat ze honden tegenwoordig nooit meer een spuitje gaven?? Vind t te erg voor woorden!! Arm beest!!
Ik mag hopen dat het een troll is inderdaad, want hier draait mijn maag van om. :x Echt walgelijk om hiervoor je hondje weg te doen! En dan je nog zorgen maken of je wel die paar rot centen terugkrijgt?! Man, ik hoop echt dat het arme dier nog op het laatste moment een lieve baas vindt maar in elk geval niet meer teruggaat naar jullie. En neem alsjeblieft NOOIT meer een huisdier!
het lijkt mij dat er toch echt nog iets anders achter moet zitten,dus of ze is de hond gewoon zat,vind het teveel werk, of ze heeft de hond nooit gewild ofzo, want het lijken me niet de enigste reden waarom je een hond weg doet!.. en ja ik weet waar ik over praat.. ik heb een hond die het hele jaar verhaard,en als ik luiers zeker poepluiers laat slingeren,reken maar dat ze ermee vandoor gaat.. en als klap op de vuurpijl is onze hond helaas na een operatie voor 80% incontinent geworden dus hier helaas heel wat poets,was en schoonmaakwerk. en geen haar op me hoofd die eraan denkt om haar weg te doen. het is een echte schat! ( en een goedzak eerste klas0
Bah wat een raar mens ben jij. Je bent inderdaad geen hond waard! Wat zijn dit nou voor redenen om een hond weg te doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat het asiel tegen je heeft gezegd dat de hond niet opnieuw geplaatst kan worden om de redenen die jij opnoemt. Elke hond heeft zijn streken, maar die streken die jou hond uitvoert zijn heel normaal, en kun je makkelijk afleren. En het lijkt me dat de hond prima herplaatst kan worden. Neem aan dat hij geen mensen aanvalt en bijt etc. Ik hoop ergens dat je de hond niet terug krijgt, maar dat het beestje snel een goed baasje krijgt die wel alles voor zijn hond over heeft. Mensen zoals jou moeten ze verbieden om een hond aan te schaffen. Het is verdomme een levend wezen niet een ding!!!!
Eerlijk? Mensen als jij zouden een verbod op huisdieren moeten hebben. Je hond weg doen omdat hij verhaart, soms in huis plast en luiers eet? Mijn hond verhaart als een tierelier, heeft ontzettend lang in huis geplast en is DOL op luiers. En dan vieze luiers natuurlijk he, en die scheurt hij dan in 1000 stukjes die verspreid door het huis liggen. Daarnaast is hij als de dood voor onweer, regen, harde wind, vuurwerk en mensen die hun stem verheffen. Zodra iets als dit voorkomt dan raakt hij in paniek en krijgt "vluchtdrang". Kan hij geen kant meer op dan gaat hij dingen kapot maken. Kozijnen, deuren, stoelen, traphekjes enzovoort. En natuurlijk ben ik wel eens furieus op hem (geweest) als ik zag dat mijn eetkamerstoelen allemaal stuk waren, mijn kozijn voor de 10e keer helemaal kapot gebeten was of wanneer hij dwars door het traphekje is gestormd én op onze slaapkamer heeft geplast.. Maar het is een hond! Hij is bang en heeft ontzettend veel meegemaakt (wij hebben hem uit het asiel gehaald omdat er waarschijnlijk ook mensen zoals jij waren die hem te erg vonden uitharen..) Wij zijn met hem bij een gedragstherapeut geweest, hebben cursussen met hem gevolgd en hebben hem leren kennen. Het gaat nu zoveel beter. Hij plast niet meer, we hebben goede voeding icm een goede stofzuiger én zijn angsten zijn al zoveel minder geworden. Het is een schat van een hond en het is de beste vriend van onze zoon. En als ik hem dan 's avonds heerlijk tevreden in zijn mand zie liggen dan ben ik ZO blij dat hij gezellig bij ons is! Ik hoop met heel mijn hart dat jullie hond een ander baasje krijgt. Eentje die wel met dieren om kan gaan en goed voor hem zorgt.
ik kan me niet voorstellen dat een asiel besluit om een hond binnen 2 dagen in te laten slapen. Het gebeurt af en toe nog wel, maar na 2 dagen kun jij niet zien wat het ware gedrag en karakter van een hond is. @TS misschien kun je nog wat meer over de situatie vertellen, want als dit het hele verhaal is begrijp ik eerlijk gezegd ook niet zo goed dat je de hond weg gedaan hebt..
Echt waar, ik kan me toch zo kwaad maken over dit soort dingen, bezint eer ge begint. Mijn hond heeft een chronische aandoening die veel extra zorg en aanpassing van ons vraagt, so be it, dat is onze verantwoordelijkheid en dingen als verharen, ja, dat wist ik van tevoren, daar denk ik niet eens bij na.
ik word hier ook kotstmisselijk van... neem ook aan dat het asiel oordeeld over het verhaal wat jij ze verteld!!! Want dat kunnen hun in een minuut echt niet beoordelen... maar mag ik vragen waar het beest zit in welk asiel welke provincie?? en wat voor ras het is? hoe oud is het beest? zelf heb ik doggys dus geloof niet dat ik er nog een bij mag (nouja dat is dan een regel hier in belgie volgens mij) maar hier ga ik neit meer van slapen... vind dit zo erg...
Sommige mensen hebben nooit een huisdier genomen. Maar voor de eerste keer moet je een klik hebben. TS'er is onwetend maar vraagt advies. Ze heeft spijt. Ze wilt haar hond terug. Wat we kunnen doen is haar aanmoedigen om de hond terug te nemen. Want als je haar afkraakt, dan voelt ze zich negatief zoals woorden "je bent een hond niet eens waard" en je demotiveer haar en dan wilt ze de hond niet terug te nemen en het hondje krijgt uiteindelijk de doodstraf. Wiens schuld is het? De asiel waar ze gebracht heeft, want die denken financieel (inplaats van verzorgen gaan we hem een spuitje geven, want dat is het goedkoopste manier). Wat we kunnen doen is haar aanmoedigen en hopen dat ze de hondje terug zal nemen. Ik hoop dat ze mijn advies volgt en haar zonde wordt vergeven. Iedereen verdient een kans om z'n fouten te verbetere voordat het te laat is.
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, ik hoop dat ze hem terug neemt en daarna goed gaat verzorgen en een oplossing zoekt (wat niet echt moeilijk lijkt) voor de problemen die hij in haar ogen geeft.
Weet je wat ik me nog af vraag.... je doet je hond weg omdat er blijkbaar te veel werk in gaat zitten, maar doe je straks ook je kinderen in een tehuis omdat er te veel werk in gaat zitten????
Ik vraag me eigenlijk af hoe serieus jullie dit topic allemaal nemen. Een hond binnen een dag beoordelen meteen een spuitje bij de dierenarts???? Vind het maar een heel raar verhaal en daar laat ik het bij. En zelfs de echt heid van dit verhaal betwijfel ik..