nou echt schandalig om daarom je hond weg te doen. sorry dan ben je niet goed wijs, heb zelf 2 honden terwijl mijn zoontje alergische blijkt te zijn voor honden niet heel erg maar daarom moet ik elke dag stofzuigen EN elke dag nog swifferen de 2de hond heeft heel wat keren als zijn deurtje open stond op zijn bed geplast heeft me heel wat dekbedden gekost + dat hij tot een jaar heel wat in de bench heeft gepoept en geplast uit neid als we weg waren en als ik ze los liet in de gang sloopte de jongste hond al mijn deurpanelen. en nog heb ik ze niet weg gedaan je kiest voor een hond en die gaat voor je door het vuur en om dan maar ff zo te zeggen ik doe mijn hond weg neeee nooit. alleen als ze agresief zouden doen tegen me zoontje. ik wil hier mee zeggen er zijn zoveel ergere dingen dan verharen wat die van mij ook doen en ik ook 2x per dag de vloer sta schoon te maken. en luiers kapot maken ja ruim ze op. maar ga niet zomaar je hond weg doen. voor wat onnozelen redenen. echt te belachtelijk voor woorden.
arm beestje ! .. hoop dat hij herplaatst wordt in een gezin die wel de waarden van de hond ziet iemand die niet een hond in huis neemt , maar een gezinslid triest dit
Dit verschilt per Asiel he? ik heb ook in een asiel gewerkt, daar deden ze niet aan inslapen maar in Leeuwarden bv doen ze dit wel..
Als ts tips had willen hebben ipv hatelijke opmerkingen had ze maar een topic moeten openen voordat ze haar hond naar een asiel had gebracht en voordat ze haar handtekening had gezet onder een afstandsverklaring wetende dat de hond wellicht wordt ingeslapen. Maar ik heb best een tip voor ts hoor: Koop alsjeblieft NOOIT een hond weer ze verharen namelijk allemaal, kunnen allen wel eens in huis plassen en kunnen allemaal ook best eens met een geurende poepluier er vandoor gaan.
Zo jammer dat sommige mensen zo simpel zijn... wij hebben een tijd terug onze golden retriever moeten laten inslapen (kanker) wou dat ik zijn haar of plasjes nog s kon opruimen... hoop dat de hond een goed baasje krijgt, 1 die wel om m geeft!
Sneu verhaal voor het beestje! Ik heb afgelopen april echt aftstand moeten doen van mijn hond! En heb er slapeloze nachte voor gehad! Wij hadden altijd 2 Bordeauxdogs alleen zij gingen al een tijdje niet meer samen. Dus Chico zat de hele dag in zijn ren van 6 bij 6 met gigantisch geïsoleerd binnenhok. Van ons dochtertje moest ie niks hebben en op een gegeven moment begon die echt uit te halen naar haar ( vanuit zn ren ). Wij hebben alles geprobeerd maar waren zo bang als een van ons ooit de ren open zou laten en de kleine komt te dicht met dr snoetje bij de ren of dr handje erdoor.. ppff dan is de schade niet te overzien! Hij was super lief voor ons maar accepteerde absoluut niemand anders!! Ik ken een vrouw die zelf honden opvangt vanuit Bosnië en had via haar een adres gehad van een stichting. Wij betaalde 60 euro voor de afstand en dan werd Chico van de stichting. Zij gingen opzoek naar een geschikte baas die eerst grondig werd geïnspecteerd voordat hij daar geplaatst werd! Chico blijft ook altijd van de stichting! En die werken samen met de dierenbescherming en elk half jaar controleren ze of alles ok is en word Chico negekeken, als ze het niet vertrouwen nemen ze hem daar per direct weg! Dus stel de beste man waar die nu zit kan hem door een of andere reden niet meer hebben dan gaat ie ten alle tijden terug naar hun! En hij word geen zielige hond die marktplaats op en af gaat! ( Veel mensen gaan uit op t uiterlijk, stoere honden! Maar vergeten dat ze veel zorg nodig hebben! ). Wij hebben nog steeds contact met de stichting en we mailen elke maand en krijgen we fotos van Chico. ( De nieuwe baas wil geen contact jammer genoeg ). En nu missen we m nog steeds maar we hebben het beste gedaan voor Chico! Want stel als die los was gebroken.. pfff moet er niet aan denken! En wat als ie Chica te pakken zou krijgen.. pff.. Maar Chica is hier nog en is echt dikke maatjes met mijn dochter, alleen opletten altijd! En ze mag nooit alleen bij dr blijven want kleine kindjes kunnen de honden flink zeer doen!! Sorry voor mn lange "off-topic" verhaal, maar ik wou dat ie alleen maar luiers stukbeet en een keer een plasje liet, dan hadden wij nooit zon moeilijke beslissing hoeven te maken om hem te laten herplaatsen! Had ie gewoon nog lekker hier rondgedobberd!
andere kant vind ik het ook niet gek dat ze niet meer reageer natuurlijk praat ik haar actie niet goed maar het kon wel beetje minder van sommige
Heb nie alle reacties gelezen, alleen mn zegje gedaan dat ik wou dat mijn hond n x luiers kapot beet en n plasje liet lopen.. dan had ik m nog gehad! Maar aan de andere kant, het is vragen om zulke reacties als je zoiets plaatst!
Pfff ik kan me echt niet voorstellen om mn hond weg te doen. Ik heb een Amerikaanse stafford van bijna een jaar, het is echt mn maatje. Ik ben ook benieuwd hoe het straks gaat als de kleine er is maar ik zou hem zomaar niet weg doen en zeker niet naar het asiel. Mn kind gaat voor alles laat ik dat voorop stellen maar ik moet er niet aan denken om Denzel weg te moeten doen, bah! Wat andere meiden al zeggen, die plasjes en het opeten van luiers is dat echt zo erg....? Heb je er aan gedacht dat het voor je hond misschien ook wennen is dat er een kleintje in huis is bijgekomen.... hij vertoont dat gedrag misschien niet voor niks. Heeft iemand nog tips voor mij hoe ik de hond het beste aan de kleine kan laten wennen straks.... moet je de hond bijvoorbeeld gelijk aan de baby laten snuffelen zodat hij er aan kan wennen?
Toch een beetje raar om een hond met een kindje te vergelijken... als je een hond naar het asiel doet, mag je ook geen kinderen krijgen?? Dat zijn twee totaal verschillende zaken waar de ts niets aan heeft. Ik betwijfel ook de echtheid van dit verhaal en ik hoop voor de hond dat het niet waar is. Een dierenasiel die besluit een gezond dier in te laten slapen, daar heb ik ook nooit van gehoord. En het beestje lijkt me zo op het gezicht niet moeilijk te herplaatsen. Met katten is het overigens nog veel erger. Mensen nemen inderdaad leuk een kitten, maar als hij groter wordt kan het opeens niet meer. Dierenasiels worden overspoeld met katten en kittens. Daar zitten er veel meer van, en ik heb ook nooit gehoord dat ze die in laten slapen. Inslapen alleen in geval van agressie (bijv. als een hond iemand heeft gebeten), of bij ziekte/ondraaglijk lijden. Laten we maar niet over kleine dieren beginnen, konijnen, hamsters en cavia's. Die worden pas echt als gebruiksvoorwerp gezien, 'leuk voor de kinderen', maar als het onderhoud teveel wordt, wordt er ook niet zo lang over nagedacht ze weg te doen bij sommigen. Dierenmishandeling is nou eenmaal een fundamenteel onderdeel van onze maatschappij want het brengt geld op. Zo hard is het. Daarom is het idee van de 'animal cops' ook zo belachelijk en hypocriet. Wel zielige hondjes redden, maar voor de misstanden in de bio-industrie sluiten we onze ogen. Daar wordt tenslotte geld gemaakt.
Wat denk je dat ik met die vraag bedoel dan Als die hond ingeslapen word... (wat ik zelf om die redenen wel raar zou vinden) zou ik hem nog wel in huis nemen mits dat dus gaat met mijn eigen beesten... om zo WEL een geschikt baasje te vinden... ik heb dat als is eerder gedaan voor iemand... ik ben zoon dierenvriend... en ik wil gewoon niet dat ze zomaar afgemaakt worden.. of eeuwen in het asiel blijven... er zijn genoeg mensen die wel graag een hond willen maar het bijv niet breed hebben.. ik heb zelf ooit een nestje gehad... toen kwamen er ook veel reacties van mensen die niet veel konden missen... nou voor mij is liefde voor een dier belangrijk ook als waren het super mooie ras honden die natuurlijk normaal gewoon echt wel ca 400 euro kosten. maar zolang een nieuw gezin wel eten drinken en dierenarts kan betalen... vond ik de aanschaf van de hond nouja het bedrag onbelangrijk. ik heb er toen een weg gedaan voor 50 euro... met die dame nog altijd contact die is er god en goed voor en dat is wat bij mij telt!!! Vandaar mijn vragen over info over de hond. en idd ts is niet meteen een slecht persoon... maar ik begrijp wel dat mensen hier van verschieten... zoals het hier omschreven word zijn het niet echt redenen dat je nou zegt doe je hond meteen weg... je kunt ook kijken op bijv. mp daar zijn net zo goed mensen die een beestje zoeken maar niet teveel kunnen betalen snap je!! IK WILDE HAAR DUS ALLEEN MAAR HELPEN!!!
Tsja, of dit serieus is??? Zou best kunnen. Ts heeft al meer 'aparte' , onsamenhangende topics geplaatst....
hij heeft wel veel meer gedaan dan dat elke keer als ik weg ga maakt hij de deur open en doet dan ook van alles,ookal zet ik planken of wat dan ook voor de deur.en wat jij zegt met ik hoop dat je hem nooit meer terug krijvgt vindt iki raar,hier zit ik niet op tewachten dus dan kan je je maar beter stil houden@!!