Hond opvoeden

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsje, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Mijn hond rent ook gelijk op me af hoor, maar die negeer ik gewoon tot ik de rest gedag heb gezegd en ze rustig is. Het is gewoon een commando van jouw hond naar jou toe 'groet mij nu, aai mij nu, nu wil ik spelen' als hij zich aan je opdringt. Aan jou of je er op in gaat of niet. Zo ja, prachtig, de 'leider' doet wat de hond zegt, dus daarmee plaats je je hond als het ware boven jou in 'hondentaal'.
    Als ik een snuit in mijn handen gedrukt krijg of een bal op mijn schoot, doe ik daar helemaal niets mee. Pas als de hond wegloopt en ik wel zin heb in een spelletje ofzo zeg ik 'kom, we gaan spelen of knuffelen. Dan geef ík dus aan wat er wanneer gaat gebeuren en niet mijn hond.
    Het is geen kind wat een broertje of zusje heeft gekregen, het is een hond en die werken en denken anders. Tja, ik wist dit eerst ook allemaal niet hoor, maar wij hadden een zeer dominante en agressieve hond waarbij we op het laatst konden kiezen of de hond het huis uit of een cursus voor probleemhonden. Dat laatste hebben we gedaan en daar heb ik heel veel van geleerd. We kregen er een andere hond voor terug toen we ons aan die regeltjes gingen houden, dat had onze hond echt nodig, duidelijke leiding.
    Nu hebben we een andere hond met een veel zachter karakter, daarbij houd ik ook nog wel het e.e.a. aan regels aan, maar in wat mindere mate dan onze vorige hond en dat gaat ook goed. Ligt dus ook een beetje aan het karakter van je hond.

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    heb 3 grote honden dus moet ik hier wel de baas blijven anders wandelen ze over me heen hahaha
    de jongste was te vondeling gelegd in de trein en was net 3 maandjes toen ik hem zelf tijdens mijn werk vond...
    ook dit bleek een mega sloper te zijn en vooral mijn sokken en ondergoed...
    wat is steevast heb gedaan is het afgepakt door keihard en streng los te zeggen en dan niet uit zijn bek rukken, nee hij moest het vanzelf los laten
    en dan duwde ik zijn eigen speeltje/ kluifje in zijn bekkie
    was een lange weg maar hij begreep het uiteindelijk toch

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    BEn blij dat ik enkel layla en rambo heb, layla komt in de pubertijd nog erg moeilijk maar 3 stuks ? geloof dat ik dan gek zou worden.

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    welnee joh je wordt niet zomaar gek! mijn ma en pa hebben der 5 welliswaar 4 kleintjes en 1 grote ach en ik 3 kalveren hahaha maar als alles normaal is heb ik er geen last van alles ligt rustig

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hahahaha, nee al druk genoeg met de 2 honden 1 kat 1 hammies en 6 muisjes.
    Te veel dieren is ook al niet goed dus zo al heel vol.

6. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Kinderen staan hier ten alle tijde boven de hond hoor,maar als de hond er altijd al geweest is, en er is een kleine bijgekomen, is het juist heel belangrijk voor de hond om die niet ineens heel anders te gaan behandelen juist om jaloezie te voorkomen. Als ik of mijn man of kinderen binnenkomen, is de hond de 1e die we tegenkomen, die geven we ook altijd direct aandacht door iets te zeggen of aan te halen. Als we die ineens na de geboorte zouden negeren en eerst de kleine aandacht geven en dan pas de hond, dan werk je juist jaloezie in de hand.

Het allerbelangrijkste wanneer er een kindje bij komt is de hond juist zovee mogelijk zo te behandelen zoals men gewent is. De hond leert echt wel dat het kind dat er bij gekomen is hoger in rang staat dan de hond.

Als ik alles zo lees is het toch een vorm van jaloezie omdat de hond al het andere gewoon laat liggen oznder te slopen.

7. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Het is ook een vorm van jaloerzie kan gewoon niet anders, anders sloopte hij zij hun spullen ook.

Heb hier ook wel eens dat madame het niet accepteerd dat rambo soms even wat meer mag, en wat meer op schoot zit, dan maakt ze zijn spulletjes kapot.

Als mijn vriend uit zijn werk komt, en laat layla heel even links liggen, dan sloopt ze zijn spullen.

8. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    @ Mystic Sun: Wat een scheetje! Lekker bijdehand koppie zit er ook op zeg * smelt*
    Ik ben gek op de Belgen, we hebben zelf een Groenendaeler.
    Wel een uitdaging, hond uit KNPV lijnen. Ooit wil ik het ook. :D

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is.
    Zorg dat er voor de hond zo min mogelijk (plotseling) veranderd als er een kleintje bijkomt. Leer eventuele ongewenste gewoontes al vroeg in je zwangerschap af, zodat de link naar het kindje niet gelegd wordt.

En voor de hond die al babyspeeltjes te grazen neemt: inderdaad ruilen voor een speeltje van zichzelf en de verleiding zo klein mogelijk maken (zo veel mogelijk opruimen dus..)

Deel Deze Pagina