hond ouders heeft zelfde naam als wij zoontje willen noemen.. Help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Anoniem2017, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het wel doen. Wij hadden het bijna ook gedaan (wel andere schrijfwijze), maar mijn man vond die naam niet leuk, hij vond het te kort dus wij hebben een extra letter ervoor. Maar vooral voor de hond klinkt het hetzelfde, is soms wel even verwarrend als de kinderen bij mijn ouders zijn ;). En toen onze jongste geboren werd moest de oudste even wennen, ze zei de eerste paar keer de naam van de hond ;).
    Nu ben ik ook niet zo moeilijk trouwens met dezelfde naam in de familie voor kinderen, dus dat een hond die naam al heeft boeit me helemaal niet.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

Maar ik koppel gelijk een naam aan een dier als ik die gehad heb die zo heet (te)

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Absoluut niet.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Lijkt me verwarrend, lijkt me dat jullie daar wel eens komen en de hond (of jullie kindje) heeft geen idee wie je bedoelt als je roept.

Bijvoorbeeld "Max kom eens hier" tegen de hond en dan staan ze allebei voor je.
    Maar nog lastiger als de 1 iets doet wat niet mag en de ander dat ook hoort

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Exact dat dus. Hoe zou je dat doen als je met je zoontje bij je ouders bent?

"Thierry, naar je mand! "
    En daar gaat je zoontje......

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heel lastig maar ik zou t niet doen. Er zijn zoveel namen. Het staat te dichtbij.denk ook heel verwarrend voor de hond als je kindje bij je ouders is.

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee. Een no go.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Nee ik zou dat nooit doen. Of er moet nu ineens een hond komen met de naam die ons kindje gaat krijgen, dan is het jammer voor de hond.
    Het lastige is toch ook als je dan 'Max' roept, ze allebei reageren. Als je het over 'Max' hebt, weet een ander nooit of het om de hond gaat of je zoon. Lijkt me heel verwarrend.

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hahaha, sorry, ik vind het grappig, maar ik zou het echt niet doen!! Ik vond het al een twijfel geval om m'n hond een naam te geven die ik ooit aan 1 van m'n hamsters had gegeven (ik heb wel iets van 20/25 hamsters gehad als jong meisje :D). M'n kind zou ik nooit 1 van die namen geven, ook al is mijn smaak wbt namen niet echt veranderd ;) en weet alleen ik dat ik een hamster met die naam heb gehad.

Een hond vind ik toch echt onderdeel van het gezin, dus nee, niet doen! :D

10. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hadden die met de jongensnaam. Maar voor ons wel dat we niet meer onze zoon wouden noemen.

Ik was zwanger toen mijn schoonbroer een hond kocht en hem Tygo noemde. Nu wilde wij wel de schrijfwijze met ch maar meteen hadden we allebij. Nee wij noemen onze zoon zo niet meer O heet nu de hond van (schoon)broer. Kort daarna konxen we stoppen met na denken voor een jongensnaam wat we kregen een dochter.

11. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Eens

12. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Vrienden van vrienden hebben een dochtertje Robin. Zo heet onze hond. Dacht er eerlijk gezegd niet meteen aan maar m'n vriend zei het later.

Wij noemen de hond vaak Bob en pas als hij op zich laat wachten Robin.

Vind het niet gek. Heel veel mensen geven de hond een "mensennaam" en niet Fikkie of Rex. Lijkt me ook zo zonde om je droomnaam op te geven omdat een in je vrienden of familiekring een hond de naam al heeft. Helemaal als de roepnaam van de hond ook nog eens afwijkt en je het "roep" probleem niet echt hebt.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou het gewoon doen als het voor jullie dé naam is, zou gewoon als grap zeggen dat je je kind naar de hond hebt vernoemd, kan jou het schelen.
    Een vriendin van me gaf haar kind dezelfde naam als onze kat, daar hebben we samen juist om gelachen, het wende heel snel hoor. Daarnaast, de meeste mensen leven gelukkig een stuk langer dan dieren, dus het is niet iets waar je twintig jaar tegenaan loopt. Het zou me weinig uitmaken.

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou er dan niet meer voor kiezen denk ik..

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wel gewoon doen!

Snap je twijfel maar die hond is veel minder belangrijk dan jouw kind. (En jouw gevoel dat je je kind zo wil noemen).
    En missch de naam van de hond idd veranderen. Weet hij veel (de hond).

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bedacht me van het weekend dat de hond van m'n schoonzus de korte naam van onze toekomstige zoon heeft. Beetje zoals Alexander Alex, Lukas luuk, samuel Sam zeg maar. Dat neemt niet weg dat wij onze zoon gewoon de lange naam gaan geven want dat is echt onze naam!

Deel Deze Pagina