Hond plast ineens in huis, Euhm.. Help..?

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Nou, normaal kom ik redelijk weg met m'n kennis op gebied van hondengedrag maar nu breekt me de klomp echt ff...
    Ik heb twee teefjes, super schatten en goed opgevoed.
    Maar sinds 2 dagen plast de jongste ineens in huis... Gister wel 4 keer! Gewoon waar ik bij staat... :$
    Ik kan me niet voorstellen dat het een blaasontsteking is (dan had ik natuurlijk gelijk bij de dierenarts gestaan) want er zit geen bloed bij, ze heeft geen pijn bij het plassen en het zijn gewoon 'normale' plasjes. Met blaasontsteking hoor je toch vooral dat ze heel vaak een paar druppeltjes plassen.
    Ze zijn wel allebei loops ook, Maargoed, dat zijn ze ieder half jaar en dat is nog nooit eerder reden geweest om ineens in huis te gaan plassen.
    Vooral de jongste gedraagt zich wel anders sinds ik zwanger ben. De eerste weken van mijn zwangerschap weigerde ze te eten (normaal een schrokop) en ze verliest mij absoluut niet meer uit het oog. Als ik boven bezig ben met de was, en vl zit buiten, dan ligt ze onderaan de trap, tot ik weer terug ben.
    Twee weken geleden bezeerde ik me boven, toen begon ze zelfs onderaan de trap te janken toen ze me hoorde, vl zat toen ook in de tuin. Alsof ze 'alarm' wilde slaan zeg maar.. Heel bijzonder!
    Zou dit plassen dan ook te maken hebben met de zwangerschap..? Zou het er misschien bijna aankomen, en voelt ze dat aan ofzo?
    Ik ken dit gedrag wel uit jaloezie maar daar is alleen sprake van als het kindje er al is natuurlijk, want er is nog niet zoveel veranderd nu en ze heeft nog niks om jaloers op te zijn...
    Ik ben heel benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn, en hoe je dit zou aanpakken....

Ik zit er over te denken dan toch maar weer een bench voor haar neer te zetten.. Maar ja, liever niet natuurlijk...

Edit: overigens zijn het allebei gewoon volwassen en zindelijke honden hoor. Las het terug en 'de jongste' kan verwarring brengen, maar ze is bijna 4 en de oudste is bijna 9.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou toch even overleggen met de dierenarts, om een blaasontsteking uit te sluiten. Onze oude hond heeft het geregeld en plast ook in huis dan en zonder bloed

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Het kunnen ook andere medische dingen zijn.. Nierproblemen, suikerziekte en zo zijn er nog wel wat dingen..

Maar er gaat wat bij jullie veranderen en dat voelt de hond wel natuurlijk, dus ook dat zou een reden kunnen zijn.. Vaak doen ze het uit onzekerheid en/of angst..

Moeilijk, ik zou toch eerst het medische uitsluiten denk ik.. Voor hetzelfde is het wel een blaasontsteking.. Mijn hond had ook geen bloed bij het plassen en plaste ook gewoon normale hoeveelheden

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Onze hond deed het en had blaasontstekking en later deed hij het weer en bleek ze nierstenen te hebben.
    Zou dus urine opvangen en eerst dat uitlaten sluiten

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou inderdaad eerst even naar de dierenarts gaan om medische oorzaken uit te sluiten.

Maar idd. Honden voelen echt aan dat je zwanger bent en de ene reageert daar anders op dan de andere. (hier twee plakkers en buiten twee blaffers)

6. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Onze hond heeft ook al vaker een blaasontsteking gehad en dit waren normale plasjes en ook zonder bloed. Verder had ik ook niet het idee dat ze pijn had bij het plassen. Ik zou wat urine opvangen en toch even laten controleren.
    En succes met de laatste loodjes!

7. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Onze hond heeft dat ook een keer gehad, van de een op de andere dag.. zelfs een keer op schoot. t bleek stress te zijn.
    Wij waren toen net bezig met huis verbouwen ed. Natuurlijk denk je dat het daar niet aan ligt, maar die hond was toevallig wel de aanhankelijkste van de 2. Klein beetje minder aandacht of welke verandering dan ook, kan daar toe leiden. Ik heb toen meer tijd gemaakt en het was na 2 weken over, heb hem flink in de watten gelegd. Nu kan ik niet inschatten hoe jullie situatie is.. maar misschien goed om die optie na te gaan.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier ook een plassende hond ineens. De dierenarts vertelde mij toen dat het bij teentjes vaker voorkomt ( wij hebben een reu)
    Het had met de spanning van zijn blaasspier te maken. Hij plast vooral als hij moe is.
    Nu heeft hij medicatie en is het over, maar vergeten we die een keer is het gegarandeerd terug
    Toch even naar de dierenarts dus zoals andere al schreven er kan van alles aan de hand zijn normaal gedrag is het in ieder geval niet voor een volwassen hond

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Mijn eerste gedacht was tijd voor een 2v5 test, maar toen zag ik eir TS is ;)

Kan zeker geen kwaad om even bij dierenarts langs te gaan.
    Heb je verder geen voortekenen? Kan ook zijn dat de de nadere verandering (bevalling) aanvoelt komen en daardoor stress of iets heeft.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Er kunnen allerlei onderliggende medische redenen zijn, dus echt meteen even naar de dierenarts.

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Stap 1 is altijd urine laten nakijken bij je dierenarts. Pas dan kan je andere oorzaken gaan zoeken..

Deel Deze Pagina