Ik heb een husky van bijna 4 jaar oud ., Hij is lief en echt onze knuffelbeer .. Doet geen vlieg kwaad .. We willen hem ook Niet kwijt .. Maaaar hij plast weer in huis.. Als pup goed afgeleerd duurde wel iets langer .. Maar dag lag aan het ras kregen we te horen .. Met 4/5 maanden had ik hem goed zindelijk .. Later toen we gingen verhuizen plassen in huis oke dat kan ik Mij voorstellen .. Daarna stopte het weer zo'n2/3 maanden later .. Met hulp van ons natuurlijk .. Maar toen paar maanden later weer plassen in huis .. Ook als even een half uurtje weg was en hij daarvoor flink uit gelaten was .. We hadden last van muizen dus besloten 2 kittens in huis te nemen .. Het stopte meteen het plassen en we gingen verbouwen thuis de woonkamer .. Nog steeds deed hij niks .. Maar nu sinds 3 weken plast hij op mijn nieuwe vloer en tegen mijn nieuwe meubels .. Ik weet niet meer wat ik moet doen .. Medisch was het al Uit gesloten .. Hij is ook gecastreerd .. Ik weet het niet meer .. Wie heeft er tips om het te stoppen .. Straffen doe ik niet .. Ik negeer het .. Hij doet het niet als we thuis zijn ..
Wat vervelend! Als medische is uitgesloten zou ik hem toch straffen. Het is ongewenst gedrag, negeren helpt niet altijd. Als mijn kind iets doet wat het niet mag krijgt hij ook straf na een paar waarschuwingen 😉 Bench een oplossing als jullie niet thuis zijn?
Wat vervelend! Denk je hem goed zindelijk te hebben, begint het iedere keer weer opnieuw. Ik zal eerst kijken of er iets medisch aan de hand is, om verdere stappen te ondernemen. Het negeren heeft blijkbaar geen zin, hij doet het namelijk nog steeds. Dus ook ik zal overgaan tot straffen. Nekvel pakken, in de liezen een kleine knijp als schrikreactie (geleerd van de puppy cursus en bij onze oudere lobbes heeft dit ook effect). Doe dit wel op het moment dat je ziet dat hij plast. Een hond heeft een kort termijn geheugen. Plast hij steeds op dezelfde plek? Ik weet niet of je het al doet, maar er schijnt speciaal spul te zijn die de geur van de urine weg neemt. Sommige honden zijn er gevoelig voor en plassen dus om en nabij dezelfde plek.
Zodra hij begint meteen naar buiten slepen of straffen. Achteraf straffen heeft geen zin. Eventueel om advies vragen bij een expert?
Hij doet het dus alleen als jullie NIET thuis zijn? Dan lijkt het me pure frustratie, omdat ie alleen thuis is. Wat je eraan kunt doen, geen idee. Weet wel dat de hond van mijn ouders ook vaak in huis plast als ze weg zijn, ookal is ie kort te voren nog uitgelaten. Zij zetten de hond met mand en al daarom al in het halletje neer, zodat hij niks kapot kan plassen.
Daarom straf ik hem niet .. We zien hem nooit plassen binnen.. Het gebeurt altijd als we weg zijn .. Vandaar de keus om niet te straffen..
Meestal 1 poot van me eettafel.. Maar vanmorgen op de poot van me eetstoel van zoontje de poot van mijn gloednieuwe bank :x en de zelfde poot van de eettafel
Ja dat hebben wij ook gedaan dan ging soms goed en soms niet .. Het probleem echter is dat mijn zoon soms eerder thuis komt als wij en onze hond hem nog wel is kan smeren hij is echt vlug dus de gang is helaas geen optie meer.. We hadden voor de hond toen ook een trap hekje geplaatst want als hij boven komt zeikt hij de kamer van de kinderen onder ...
Ah vandaar. Nee dan zou ik ook niet straffen. Amderen hebben het al geopperd, maar ik zou hem dan in de bench doen als jullie weg zijn. Wordt alleen met een husky een grotere bench. Niet veel te groot. Dan is er een kans dat hij zijn behoefte doet in de bench en zelf ergens anders gaat liggen. Wat betreft de vaste plaatsen waar hij plast zal ik die met dat speciale schoonmaakspul schoonmaken. Niet met ammonia of schoonmaakazijn. Dat geeft alsnog de urinegeur door.
Klopt idd hij doet het als we weg zijn .. Ik word er zo moedeloos van om in die zeik lucht binnen te komen en ik meteen aan de boen kan.. Het zijn periodes dat hij dus overal plast maar kan dus wel alles kapot plassen ... En ik ben ook bang dat straks m'n katten er overheen gaan zeiken .. Ze zijn te jong om ze te laten helpen :x
misschien inderdaad een bench nemen. niet te groot en niet te klein. daarna opnieuw leren alleen thuis te zijn in de bench. ik geef me hond als sinds begin iets te kluiven als ik wegga. zodat ze afleiding heeft. misschien dat ook een optie.
Krijgt die wel genoeg beweging dan? Minstens 2 uur per dag en liefst langer en dan niet verdeeld over kleine wandelingen maar ook een grote van minstens een uur? Grote honden hebben beweging nodig en raken gefrustreerd als ze deze niet krijgen en dit uiten ze dan op bepaalde manieren. Haal je dit wel dan zou ik een bench aanschaffen en het alleen zijn opnieuw aanleren en haal je dit niet en lukt je dit ook niet dagelijks dan zou ik een loopband voor de hond aanschaffen.
Hier een hond die altijd in de bench zit anders plas die idd alles onder. Wij proberen het niet eens meer, hond vind het daar gewoon fijner dan de hele woon kamer dan heet die geen controle meer over de grote ruimte denk wij, wij zelf vinden het prima zo met bench in huis alle partije blij. Ik zou zeker proberen met een bech succes
Heel goed dat jullie hem niet straffen want ik haal uit je verhaal dat hij het alleen doet als jullie niet thuis zijn,achteraf straffen wordt het dan,compleet negeren als je het ziet anders gaat hij straffen met jou thuiskomt associëren, een hond vergeet na 3 min alweer wat hij gedaan heeft,als hij het doet als jullie niet thuis zijn dan komt het door verlatingsangst of verveling (sommige honden gaan slopen) ik heb ook een hond die alleen in huis plast als wij weg zijn, maakt geen reet uit of ik haar 2 min van te voren heb uitgelaten,gelukkig is het een vrouwtje maar een reu is toch lastiger. Hij doet het tegen de bank en tafel/stoel poten omdat jullie geur daar hangt dus wil hij daar zijn territorium afbakenen (het is nieuw en ruikt nog niet naar jullie) en hij heeft er als eerst tegen geplast dus het is een bekend stukje,hij plast er tegen aan om zijn frustratie te uiten,het is vrij moeilijk op te lossen je kan hem een kong geven,music aan te laten staan of een oud hemt aan doen de hele dag dragen en dan als je geur er op zit op de plek leggen waar hij plast,en even uitlaten voor je weggaat en geen hierperdepiep afscheid bij het weggaan, en zo weer opbouwen, de laatste optie zou kunnen zijn als je weggaat een bench of in een kamer waar hij niks vies kan plassen. Last but not least: heel veel geduld, het kan erg frustrerend zijn, weet ik alles van met 6 honden,maar hij doet het niet om je te pesten hij mist je gewoon verschrikkelijk!!
Onze hond zit ook in de bench als er niemand thuis is. Anders gaat ze soms slopen of plassen/poepen in huis. In de bench heeft ze alleen een zacht mandje dus dan houdt ze het wel op
Je kan de plas eventueel schoonboenen met groene zeep van driehoek (jumbo, ah enz). Die neutraliseert de kristallen in z'n plas. Ook voor je kattenbakken is dit erg fijn om mee schoon te maken. Net wat hotsiflots zegt: hij mist jullie. Misschien als je alles lekker hebt schoongemaakt hem uit gaan laten en dan 10 minuten weg en zo opbouwen. Eventueel een lekkere bench als veilige haven voor als jullie weg zijn. Succes!
Wij hadden t zelfde probleem hebben toen adaptil halsbanden gekocht en stekker ervan en sindsdien is hij veeel rustiger en plast niet meer binnen☺ het is een halsband die hormonen vd moeder uitscheid (niet schadelijk voor mensen of kinderen of andere dieren) alleen de hond ruikt deze en word er rustig van
De hond van mijn ouders had ook last van dit gedrag. Heel vervelend! Tot iemand zei dat honden zich heel alleen kunnen voelen en uit frustratie gaan plassen. Hij moet dus het gevoel hebben dat hij niet alleen is. De gouden tip voor de hond van mijn ouders was: laat de radio of TV aan laten. En het was over! Later afgebouwd door het steeds wat zachter te zetten. Wie weet helpt het! Succes!