Hond/puppie aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door Casara, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Wij hebben 2x een golden retriever gehad, heerlijke beesten en qua opvoeding doe je het niet snel fout, maar ze haren vreselijk!

onze laatste golden is toen ze 3 jaar was vergiftigd... heeft iets gegeten op straat wat haar fataal is geworden.
    Wij hebben nu van stichting animal rescue een mishandeld hondje uit portugal, haar oortjes zijn afgesneden of gebeten en ook haar staart... zij verdient niet echt de schoonheidsprijs al is het ook wel heel schattig. Ze is met 2 jongen naar nederland gekomen. in portugal al gesteriliseerd. Het is een heel lief beest, zo dankbaar, die geniet van het goede leven wat ze nu heeft, en wat ze ook dik verdient heeft!
    we hebben voor dit hondje 200 euro betaald voor de sterilistie, entingen en ontwormingskuren, de sterilisatie en het chippen.
    Je merkt nog wel een beetje dat ze mishandeld is, ze kan erg schrikken van iets wat op haar afkomt of een slabeweging. Ook houd ze je op vreemd terrein heel erg in de gaten en is ze bang dat we weg gaan.... thuis heeft ze dat niet, maar op vreemd terrein heeft ze echt wat verlatingsangst.
    Maar wij zijn reuze blij en vinden het ook heerlijk dat ze klein is, en weinig haart, toch wel gemakkelijker dan een goldy. Ze gaat straks ook mee op vakantie naar Frankrijk. Ze is in mei ook 2 weken meegeweest, ging prima. we willen haar niet naar een vakantie opvang doen gezien haar verleden.
    Misschien een idee voor jullie?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Een hond met een onbekend verleden is niet aan te raden als eerste hond. Dus zeker niet doen!

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    En met kinderen al helemaaaal niet! Het is natuurlijk verleidelijk om een zielig pupje te kopen (daarom gaan mensen nog voor broodfok, na de overduidelijke reden dat dit goedkoper is), maar dikwijls vallen gedragsdefecten en ernstige gezondheidsproblemen niet vooraf te bepalen.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Tja ik ben echt niet zo goed in een hond opvoeden hoor, maar wij hebben gewoon heel goed naar de hond gekeken... of ze niet te angstig was, of ze ons opzocht of ze contact maakte etc...ze was ook meteen goed en heel vriendelijk met onze kinderen. Er waren ook andere honden die duidelijk veel schuwer waren, maar die werden ons ook afgeraden door de mensen van de stichting. Zij willen ook dat een hond goed terecht komt. Bovendien krijg je een proefperiode van 2 weken, als het niet gaat of je hebt toch je twijfels dan krijg je je geld terug... Na 2 weken kan je de hond altijd terugbrengen maar krijg je niet het volledige bedrag terug. Maar dat is natuurlijk niet het uitgangspunt dat je hem terugbrengt, maar mocht het misgaan heb je een vangnet.
    Maar misschien hebben wij dan wel heel veel geluk gehad met onze Daisy :) !

5. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    ik zou niet voor een jack russel gaan. enkelbijters.
    wij hebben een labrador die harstikke lief is bij de kinderen.
    als er 1 valt komt ze helemaal snuffelend kijken hoe het gaat.
    ze leren ook heel erg snel.

6. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Zoals al eerder gezegd: een lab of een goldie is prima als eerste hond.

Mocht je een beest willen waar je beiden zelf ook mee en van kan leren?
    Dan zeg Duitse Herder.

Beesten zijn super met kids, leergierig, extreem slim en willen werken voor de baas :)

Wij hebben een Duitse Dame van 36 kilo, maar zo groot als ze is zo lief is ze met kids :)

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Een asiel of buitenlands hondje via de stichting kan PRIMA als eerste hond, stichtingen zorgen en kijken ERG goed of de hond wel bij je past.
    ben zelf opvanger ( al staat het nu op een heel laag pitje) en heb zowel griekse als roemeense hondjes in huis gehad.
    Van een doods benauwd hondje tot honden waar echt niks mis mee was.
    en zelfs de bange hondjes liepen tussen mijn kinderen, oké ze waren al wat ouder en ze wisten dat ze de honden alleen moesten laten.

ik viel meer op de lastige honden haha.

Zelf wil ik al heel lang 1 bepaalde stichting hond hebben, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar bij vl.
    hij is te groot.. heel jammer voor mij had hem graag een plekje gegeven.

Maar goed misschien zit er nog eens wat kleiners tussen met de tijd :)

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind zielige hondjes uit het buitenland halen beetje vreemd..
    de asielen hier in nederland zitten ook al vol genoeg met hondjes die op een nieuw baasje wachten.

9. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik lees zou misschien een Shih-tzu wel wat voor jullie kunnen zijn. Het is een heel lief soort met een ontzettend leuk karakter. Heb er zelf eentje die door haar leeftijd helaas niet meer kan verhuizen en dus bij mijn ouders wootn. Wij hebben van huis uit altijd honden gehad maar dan Bouviers. Ben er stapelgek op maar helaas hebben wij daar de ruimte niet voor. Kijk maar eens naar een Shih-tzu is echt een aanrader.

Nu hebben wij een jack russell haar naam is Beau en is maar 22 cm hoog dus een mini. Ze is black en tan en een geweldige hond. Iedereen die zegt dat het hakkenbijters zijn is een domme opmerking. Het ligt puur aan de opvoeding. Beau doet geen vlieg kwaad en kan het super vinden met mijn neefje van 1,5 jaar oud. Ze spelen samen, en als het voor Beau te hard gaat loopt ze weg. En liggen soms samen te slapen tegen elkaar aan. Een Jackie is veel beweging nodig en uitdaging. Maar is ook een ontzettende trouwe hond. Beau gaat overal mee naar toe en kan met iedereen overweg. Alleen dit vergt veel opvoeding en strakke hand. Het is geen ras om als eerste hond te nemen. Maar oh wat zijn wij er stapelgek mee.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bij Jack Russells zitten ook grote verschillen tussen de honden uit showlijnen en de "schuurtjes" honden. Met dat laatste bedoel ik alle nestjes die geboren worden puur voor de verkoop/gelegenheid. Die zijn soms lastig uit elkaar te halen.

Enkelbijters zijn het al helemaal niet van nature, dus dat vind ik ook een rare opmerking.

Een JR moet goed opgevoed worden ja, maar uit showlijnen zijn ze veel rustiger en gezeggelijker dan sommige doorfoknesten.

En een kanttekening: een black and tan JR bestaat niet. Hier zijn andere rassen ingekruisd. Maak de hond niet minder, maar heeft er dus naast gelegen en is geen raszuivere JR.

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Dat is allang achterhaald ;)
    daarnaast vind ik dat dierenliefde geen grenzen kent :)

12. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL

Die van ons is een gelegenheidsnestje geweest. Maar een volbloed JR. Ouders aanwezig voorouders gezien op foto. Ze is op en top JR ach en dat ze dan niet compleet ras zuiver is vinden wij geen probleem. Maar vind hakkenbijters een vooroordeel wat niet klopt.

En die van ons doet dat niet.

Ongeacht welk ras je hebt opvoeding opvoeding opvoeding. Het is zo belangrijk.

13. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Raszuivere jr zijn er niet in Black & tan. 😉

@Ts ik zou eens een Honden show bezoeken. Dan kun je heel wat rassen bekijken en met eigenaren cq fokkers praten.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou wij wilden een klein hondje, en met een niet te pittig karakter, geen jack russell bijvoorbeeld. We konden het in het asiel niet vinden,

15. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik mij bij aan.

Deel Deze Pagina