Dwarse werkgever c.q. collega...

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Onvoorstelbaar maar waar...mijn collega van de loonadministratie heeft zich ineens bedacht dat hij mijn loon maar even niet over gaat maken totdat hij het geld van het UWV terug gestort heeft gekregen ivm mijn zwangerschapsverlof, zoals sommigen zich misschien herinneren zit ik al een tijdje in de ziektewet vanwege mijn bekkeninstabiliteit maar dit was allemaal prima geregeld met het UWV en mijn werkgever, maar nu ineens dit...
    Dit kan toch niet zomaar!! Ik net al helemaal boos die collega opgebeld maar hij neemt de telefoon niet aan (kan natuurlijk zien dat ik t ben) en heb een half uurtje terug mijn baas een smsje gestuurd dat wij afspraken gemaakt hebben en hij weet wat mijn situatie is en totaal geen recht heeft mijn loon ineens in te gaan houden en heb er toch even bijgezet dat hij bedankt wordt me dit soort stress door de strot te drukken terwijl ik vlak voor mijn bevalling zit!!
    Heb tot dusver nog geen antwoord, maar als ik morgen geen geld op de bank heb dan grrrr........zal ik al mijn zwangere hormonen eens even op hem loslaten!

    Sorry hoor moet t er effe uitgooien!!
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Lekkere baas heb jij zeg :confused:
    Hoop dat alles toch nog redelijk snel goed komt .
    Die stress kun je er nu echt nie bij hebben zo vlak voor de bevalling .
    Wat een l** l zeg :(

    Groetjes Joyce
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Zo ook lekker zeg. Je hebt het er al moeilijk genoeg mee met je laatste loodjes en dat dit ook nog eens. Vind dat het niet kan hoor.
     
  4. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Wat is dat voor "collega" ??? heeft je baas al gereageerd?
    Jij staat in je recht dus je moet echt niet gaan stressen, dat is die *** van een collega toch niet waard?!
    het geeft al aan dat het niet klopt als die collega niet opneemt natuurlijk, ik denk dat hij straks een errug groot probleem heeft!
    ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en doe rustig aan !

    Groetjes Femmy
     
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Heb je een rechtsbijstandsverzekering, anders zou ik die er meteen op af sturen. Ik heb voor een arbeidsrechtadvocaat gewerkt en dit kunnen ze echt niet maken.
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Daar zat ik ook al aan te denken. Goede tip!!!
     
  7. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het is toch niet te geloven zeg! Waarom moeten mensen zo doen??
    Heel irri!!!
    En dat inderdaad net voor je bevalling.
    Grrrrrrrrr.....
     
  8. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik hoop dat het allemaal een misverstand is....maar ik vind het niet normaal dat je baas niet reageerd!
    je staat zeker in je recht!
    en je rekeningen enzo gaan ook gewoon door...ik vind dat ze dit niet kunnen maken!
    meid maak je a.j.b niet te druk!
    je hebt ook zoveel aan je hoofd nu,ik hoop dat het snel opgelost is!
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nou ik net weer geprobeerd mijn baas te bellen, niks, de voicemail ingesproken weer niks....toen met de telefoon van mijn man gebeld en wat denk je, pakt hij na 2x overgaan ineens op (hij kent mijn man's telefoonnr niet)

    We hebben dus een pittige discussie gehad, en nu blijkt dat mijn "collega" vergeten is goed te communiceren met het UWV waardoor ze dus vanaf Sept.05 geen vergoeding meer voor mijn zwangerschap/ziekte hebben ontvangen, NAJA ofdat mijn fout is, dacht het toch zeker niet!!
    Ik heb ook even een ander collegaatje van mij gebeld (tevens zeer goede vriendin) en zij was zo verontwaardigd dat ook zij de baas even heeft gebeld om e.e.a toe te lichten dat het bedrijf echt fout zit, en hij heel snel mijn loon over moet maken...

    De grootste narigheid hiervan is, is dat mijn baas ook de man is van een van mijn beste vriendinnetjes en het hierboven beschreven collegaatje is ook getrouwd met de broer van die vriendin (de vrouw van de baas dus) morgen hebben we een nieuwjaarsborrel en dan is "gezellig" iedereen er...Lekker he, ze zeggen niet voor niks hou prive en zakelijk gescheiden...

    ps. als het echt serieus moet worden, heb ik inderdaad rechtsbijstand..
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gatver wat vervelend. Het is niet jou fout dat de communicatie met uwv niet goed is gegaan, dus jij moet gewoon je geld krijgen!

    Liefs,
    Natasja
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dus jij moet boeten voor hun stommietijd nah lekker dan
    ik zou idd dan ook als het de spuigaten uitloopt aan de bel trekken bij me rechtsbijstand

    succes debbie hopelijk storten ze snel
    stress is wel het laatste wat je kan gebruiken
     
  12. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    wat een stelletje .....je weet wels zeg. Even lekker op het laatste moment dom gaan doen.
    Nou Sientje ik hoop dat het gauw geregeld is wat dit is heel vervelend. Succes.
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik hoop ook dat het snel opgelost is zeg!
    En inderdaad erg naar dat jullie eigenlijk bevriend zijn en dan zo iets tssss kan daar niet bij.
    Ik zou ook naar de rechtshulp stappen als dit niet heel snel opgelost word.
    Jij staat 100% in je recht!
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nou Sientje, ik ben jurist en hier klopt niets van volgens mij!

    Pim
     
  15. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Sientje .
    Tis erg naar allemaal , en helemaal omdat jullie bevriend zijn .
    Maarrrrrrrrr , werk is werk en prive is prive .
    En jij staat gewoon in je recht , en zij kunnen dit niet maken .

    Groetjes Joyce
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Thanks meiden, ik weet ook dat ik in mijn recht sta, maar het is gewoon waardeloos dat iets op deze manier moet..
    Een vriendin van mij en tevens collegaatje (ik had haar al eerder genoemd) komt zo ff een bakkie doen, en dan weet ik gelijk wat de baas zijn reactie is geweest na mijn tirade gisteren, ik heb besloten hem tot maandagmiddag tijd te geven mijn loon over te maken en zoniet dan ga ik inderdaad de rechtsbijstand erachter zetten.
    Maar voor nu bekijkt hij t maar, want ik laat verdorie niet mijn weekend verpesten voor die eikel!
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    meid, wat een toestand.... denk je wel een beetje aan jezelf??? voor de rest geef ik je groot gelijk dat je tot maandag "afwacht" en dan gewoon die rechtsbijstand erop gooien!
     
  18. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    :evil: :evil: je zou ze toch............ ze mogen niet zomaar je geld inhouden ik hoop dat je het snel hebt :) heel veel succes en probeer je niet te druk maken hij is het niet waard ;) ;)
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nog even snel een update, collegaatje is net weg, ze heeft hem flink van jetje gegeven en ook gezegd dat ik het zeker niet hierbij zou laten, schijnbaar heeft zij meer indruk gemaakt dan ik want hij heeft tegen haar toegezegd het geld maandag over te maken...(hihi en hij was ook benauwd om mijn manneke vanmiddag bij de borrel onder ogen te komen.. ;) )
     
  20. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    Jeetje wat een rotbaas . Nou ik hoop dat hij het geld maandag echt gaat storten . Want dit kan jij er ook niet bij gebruiken .

    sterkte

    yvonne
     

Deel Deze Pagina