Hij wil een knuffel in bed, gevaarlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ons zoontje van ruim 1,5 heeft een paar dagen geleden bedacht dat hij opeens een knuffel mee in bed wil. Een oude van mij, pluche hond van ong 25cm. Zo'n ouderwetse :p
    Tot nu toe had hij alleen een baby-wiegepopjenpopje, zo'n klein zacht ding.
    Ik ben sowieso altijd heel voorzichtig geweest qua veiligheid, vandaar dat ik me afvraag of ik dit wel moet toelaten.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Onze uk was ook 1.5 toen hij ook echt met een knuffel wou slapen.wij hebben een kleine dikkie dik en Ernie, Ernie ligt bij zijn benen en ddikkie dik heeft hij vast.

Ik ben ook erg voorzichtig met knuffels, bij oude knuffels zou ik kijken hoe de ogen vast zitten en hoe de rest in elkaar zit.
    Persoonlijk zou ik geen oude knuffel van mij geven toch andere veiligheidsvoorschriften. Voorbeeld mij oude Ernie heeft geplakte ogen en dat zouden ze nu niet meer doe .
    Ben ook wel een voorzichtig iemand die liever geen risico neemt.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het ligt er natuurlijk aan wat voor knuffel het is. Kun je de pluisje niet makkelijk lostrekken? Zitten de oogjes nog goed vast? Daar zou ik denk ik eerst naar kijken. Als dat veilig is, ach waarom dsn niet? Als hij er lekker van kan slapen

4. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Dochterlief is even oud en heeft drie knuffels in haar bedje liggen. Eentje ligt er al vanaf het begin (heeft ze gekregen in het ziekenhuis, krijgen veel prematuur geboren kindjes begreep ik). Dit zijn echter wel "veilige" knuffels. Ik zou bij een oudere knuffel wel even nagaan hoe vast het allemaal zit.

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    +1

Dl had een heel scala aan knuffels in bed. Ze moesten er allemaal bij.

6. Uiltjes

Uiltjes Niet meer actief

Gewaarlijk? Nee joh hij is geen baby meer toch. Stikken zal zeker niet gebeuren en opeten iets ligt eran of je kind graag dingen bijt opeet en in mond steekt..
    Hier oudste en jongste gelegen altijd met knuffel vanaf geboorte. Oudste ligt met bed vol knuffels altijd

7. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft er 7 in bed liggen al heel erg lang ik vraag me soms af hoe hij zo kan slapen haha maar goed hij vind het fijn zo, ik heb wel een camera dus als er iets zou zijn zie ik het wel

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Kan prima hoor

Caylen is even oud en ligt al vanaf geboorte met knuffels in bed
    Hij slaapt al lang standaard met woezel en pip in zijn armen.

Mason ligt ook vanaf zijn geboorte met een knuffel bij mij.
    Hij heeft een hondje ofzoiets wat hij vasthoud.
    Hij is 7 mnd ;)

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Denk ook dat het wel meevalt. Zoontje ligt sinds hij ongeveer een jaar is met meerdere knuffels in bed. Wij hebben dit zelf een beetje geintroduceert omdat hij erg verkocht was aan z'n speen en wij wilden dat hij ook vertrouwd werd met een knuffel voor als t.z.t de speen weg zou gaan. Niet wetende dat hij hem met 1,5 zelf weg zou doen. :D

Hier heeft hij ook een klein knuffeltje waarvan de oogjes met een draadje waren vastgenaaid(een panda beertje, cadeautje van m'n zusje uit China) die oogjes heb ik eruit geknipt omdat hij ze zelf los ging pulken, dus dat leek me niet echt veilig.
    Verder heeft hij een konijn van happy horse en nog een andere beer, maar daar zitten geen gekke/ gevaarlijke dingen op/aan.

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Een oude knuffel zou ik niet doen. Ik zou mijn zoon mee nemen naar de winkel om een leuke uit te zoeken. Als hij die gevonden heeft en het klikt echt dan zou ik een reserve regelen.

Onze zoon ligt vanaf 6 maanden met zn knuffel. Maar die heeft stoffen oogjes enzo.

Deel Deze Pagina