Mijn buurjongetje voetbalt de laatste paar weken tegen onze buitenmuur, met als resultaat dat het door het huis dreunt, vooral in onze slaapkamer en in de (toekomstige) babykamer. Ik heb hem een paar keer aangegeven dat we er last van hebben, ben ook een keer naar zijn ouders gegaan om te vragen of ze hem ergens anders willen laten voetballen ivm het geluid. Nu wordt hier niks op uitgedaan. Het afgelopen jaar heb ik een zakelijk conflict gehad met deze mensen (vanuit een VVE welke ik in beheer had) Ik krijg het vermoeden dat ze het wel prima vinden en mede door dat conflict niet van plan zijn er iets aan te doen. Het conflict is overigens opgelost en ik ben inmiddels geen beheerder meer van de VVE. (Na bedreigingen van hun kant heb ik ervoor bedankt om deze taak nog uit te voeren, het zijn dus niet de meest frisse mensen als ik het zo mag noemen.) Heeft er iemand misschien een idee wat we nog zouden kunnen proberen? Ik heb geen zin in nog meer problemen met deze mensen, maar ik zit straks ook niet te wachten op een kraamweek vol met dreunende muren en een baby die misschien steeds wakker wordt...
sorry ik zou het eigenlijk niet weet wat je kunt doen.... maar sorry, toen de buren/eigenaren van een huis waar wij met een bal tegenaan speelden aan ons kwamen vragen of we er mee op wilde houden dan deden we dat.....(in elk geval voor die dag, vaak vonden ze het namelijk helemaal niet erg dat we daar stonden) tegenwoordig lijkt het wel of niemand meer respect heeft voor een ander
Lekker zulke ouders! Hoe kan hun zoontje normen en waarden hebben en naar je luisteren als die ouders het ook niet doen. Ik weet niet wat je kunt doen. Misschien als allerlaatste stap contact opnemen met de wijkagent maar weet niet of die hierover gaan?
Spijkers vast tapen aan de muur? Oke, even serieus.. misschien nog een keer op een bozere manier melden. Ik zou daar gauw klaar mee zijn. Kom, jouw huis, jouw muur, jij hebt er last van.
Er keer op keer op keer op keer wat van blijven zeggen. Wij hebben ook een hoekwoning waar de buurkinderen (inmiddels een jaar of 12-14) een paar jaar geleden hééél vaak tegenaan voetbalden, en ook meerdere keren een bal keihard tegen het raam in de woonkamer gehad (raam van 2.50x1.80), terwijl ik met dochter (toen een maand of 2) op de bank zat. Toen ben ik dus echt flink tekeer gegaan tegen die kinderen, waarna het vrijwel direct over was. Daarvoor al heel vaak vriendelijk verzocht om even ergens anders heen te gaan (achter ons huis ook een groot plein waar niemand er last van heeft). Inmiddels gebeurt het nog sporadisch, maar dan vraag ik gewoon even of ze niet tegen onze muur willen trappen met de bal, en dan is het weer klaar voor een week of 3-4.
Advies vragen aan de wijkagent Super vervelend zeg...ook erg asociaal van de ouders. Kan me echt heel goed voorstellen dat je daar straks niet op zit te wachten.
Verdorie wat ergerlijk. Blijven klagen, zijn ze nou helemaal? En anders politie inschakelen. respectloos.
echt, als ze na meerdere malen het vragen, niet zouden stoppen, zou ik een keukenmes klaarleggen en die bal even lek prikken. zijn ze nou besodemieterd. ga tegen je eigen huis aan schoppen, maar dat zal wel teveel herrie maken.
het is voor mij wat lastig om te blijven klagen aangezien ik merendeel van de dag op bed lig ivm mijn bekken. Mijn vriend is ook in staat om gewoon die bal een keer lek te steken, vooral omdat het kind via de deurkruk en brievenbus op onze galerij klimt om te bal te pakken als hij hem erop heeft geschopt (we wonen 1 hoog boven carports) Ik heb hem steeds tegen gehouden omdat ik het niet wil laten escaleren, maar misschien moet ik mijn vriend maar een keer zijn gang laten gaan... En anders ga ik morgen eens kijken of een wijkagent me advies kan geven.
Zo irritant. Blijven klagen en anders hem flink laten schrikken. En idd de bal lek steken... laat maar s zien wat er gebeurd als er niet geluisterd word.
Is er misschien een strookje voor de muur waar je potten met planten oid tegenaan kan zetten? Zo niet, je vriend zn gang laten gaan!
Daar is niet echt de ruimte voor, het is gemeente stoep voor de muur. We hebben er wel eens expres onze fiets of container laten staan, maar die vinden we gewoon een stukje verderop weer terug. Ook kunnen we geen planten tegen de muur laten groeien, anders hadden we snel nog wat klimmers gekocht maar helaas...
Als je echt heel veel last van hebt (hoor dat echt zo hard binnen, zit een raam in de betreffende muur?), zou ik de bal elke keer afpakken als het weer gebeurt. Hier voetballen de kinderen ook de hele dag tegen de schutting aan, en vliegen dagelijks meerdere ballen over de schutting. Ik vind dat persoonlijk prima, het zijn kinderen. Ik ben al lang blij om spelende kinderen buiten te zien tegenwoordig.
Heb je toevallig een raam in die muur? Dan zou ik als ik jou was een emmer water naar buiten kieperen...
Gewoon een paar van die raamwerk voor een mooie sier klimplant ertegenaan (niet zo een die de voegen weg vreet maar een clematis ofzo). Hier ook een hoekhuis met een steeg ernaast maar als ik hier van die halve maan stenen tegen aan zet waar je planten in doet is er niemand die daar moeilijk over doet hoor. En ik zou de bal op een bepaald moment afpakken.
De bal lek steken lijkt mij niet echt een goede oplossing. Zeker als het inderdaad niet de meest frisse mensen zijn. Denk eerder dat het dan juist wel eens kan escaleren.
Zou hun kind netjes vragen of hij tegen een ander muurtje kan gaan voetballen. Hem uitleggen dat je een babytje in je buik heb, en dat als het babytje geboren is hij/zij vaak overdag moet slapen en van het voetballen wakker kan worden. Als dat niet werkt, toch met de ouders gaan praten.(of stuur ze een brief) Als ook hun er niets aan willen doen toch een wijkagent vragen om een oogje in het zijl te houden zodat het stopt. Want het is natuurlijk heel vervelend! Met de bal afpakken/lekprikken, dreigen, grote mondgeven bereik je niets. Daarmee verlaag je jezelf tot hun niveau & daag je ze uit.. Dat zal vast niet de bedoeling zijn?! Succes! En hopelijk is het gestopt voordat de kleine komt.