tikje tegen ader, gelijk blauwe plek.

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Mijn moeder krijgt, bijv op de vingers of armen en polsen een tikje ( klein tikje ) stootje bijv de kast of tafel bij de ader en krijgt ze gelijk een blauwe plek, hoe kan dit?

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    gebruikt ze bloedverdunners?

Dit vond ik op internet:
    Snel blauwe plekken
    Sommige personen krijgen sneller blauwe plekken dan andere personen blauwe plekken krijgen. Dit kan veel verschillende oorzaken hebben. Een voorbeeld is een aandoening waardoor de stolling van het bloed minder goed werkt. Hierdoor zullen sneller blauwe plekken ontstaan, omdat kleine schade aan de bloedvaten niet op tijd wordt verholpen door stolling. Ook een tekort aan bepaalde vitamines, zoals vitamine C, K en B12 kunnen zorgen voor het sneller ontstaan van blauwe plekken. Ook hier heeft dit te maken met een verminderde werking van de bloedstolling.

Heeft ze dit altijd al gehad?

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Is het echt een blauwe plek of meer een bloeduitstorting die vlak onder de huid ligt? Dit heeft mijn vader (76) namelijk maar hij vertikt het om ermee naar de huisarts te gaan.

4. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar herken het wel.
    Ik heb zelf ook direct een blauwe plek, iemand hoeft me maar bij m'n arm te pakken of de volgende dag al een blauwe plek..
    Vervelend is het wel, maar heb er nooit iets achter gezocht eigenlijk...

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde geef mij een tik of pak mij bij mij bij me arm dan heb ik ik een extreme blauwe plek.

vorig jaar ben ik van de trap gevallen ik heb nog steeds een blauwe plek op mijn bil;)

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Mijn moeder krijgt ook bij elk stootje een enorme blauwe plek, is verder nooit onderzocht dus geen idee waarom.. ik krijg ook snel blauwe plekken maar niet zo extreem gelukkig.

7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Kan volgens mij ook wat te maken hebben met de bloedplaatjes. Ik zou er toch wel mee naar de ha gaan...als het vaker voorkomt.

8. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Het komt regelmatig voor, gisteren was ze aan het werk en kwam ze zachtjes met de duim tegen haar werkkar, helemaal blauw en doet ontzettend zeer.
    Maar grotendeels word ze er mee wakker, dat ze ineens 3 blauwe plekken op haar arm heeft bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina