Hoi dames! Hoe is het met jullie? Ik ben nu 37 weekjes zwanger, en sinds een aantal dagen doet mn hondje die normaal suuuuper aanhankelijk is ineens heel anders! Wil totaal niet bij me zijn, totaal geen aandacht meer en luisterd minder goed! Iemand van jullie hier ervaring mee? Kan dit op een naderende bevalling duiden? Liefs!
Hi! Ik weet niet of dit op een bevalling duidt maar honden kunnen wel van alles aanvoelen. Waarschijnlijk weet de hond dat er iets gaat veranderen en word opstandig. Wij hebben 2 staffords die opeens niet meer willen eten. Of de een wel ander niet. De een in de avond ander ochtend. Echt als een 2 jarige uit dagen haha. Nou ja wij hebben een gedragsdeskundige ingeschakeld. Maar als die van jullie alleen maar negeerd is dat het minst erge. Ander afwijkend gedrag in de gaten houden. Succes!
Hooi, bij ons is het namelijk andersom. Onze hond (bommertje) is niet meer bij me weg te slaan en gaat op me buik liggen en zitten. Voorheen wou die niks. Misschiencdatxer straks nog verandering in komt zodra de kleine eris. Ik ben nu 38 weken en blijft continu bij me
Gek he! Heeeeel spannend! Nog fftjes en dan hebben we onze kleine moppies by ons! Jij heel veel succes nog de laatste weekjes!
Niet lullig bedoelt maar kan het ook dat jij je onbewust anders gedraagt? Je bent misschien druk met de kinderkamer kleertjes wassen? Kan misschien niet meer ver wandelen?
Jaa dank je wel begint nu echt te korten en mag nu wel opschieten voor mij vind die laatste weekjes zo sloom gaan. Ben ook vooral benieuwd hoe de hond reageerd als de kleine er echt is. Jij ook nog succes en we lezen het wel he!
Ik wandel nog steeds met de hond al is het niet ver ik betrek haar ook overal bij zo gaat ze elke avond ook even op de babykamer snuffelen en dan wil ze er niet meer vanaf. Best wel mooi op te zien als ze dat straks ook doet zodra de kleine er is vind ik het goed. Het is gelukkig maar een klein hondje van 4 kilo dus veel kwaad zal ze niet doen hoop ik.
Onze hond gedroeg zich tijdens mijn vorige zwangerschap ook heel anders. In de eerste maanden juist erg aanhankelijk en beschermend. Meer richting de bevalling (week 36 ofzo) werd ze juist dominant. Probeerde te rijen op mij (nog nooit ergens dat op gedaan) en luisterde voor geen meter. Was ook erg onrustig. Heb het snel opgepakt door duidelijk te zijn wie de leider in huis is. Ik dus niet zij. Hierdoor was ze snel weer haar lieve, rustige zelf. Onze andere hond heeft trouwens nergens last van gehad hihi. Volgens mij heeft die spring in het veld echt niks door hihi
Sorry maar hiermee ben ik het niet eens. Hond is een hond ongeacht formaat/gewicht. Juist kleine hondjes kunnen erg pittig zijn. Helemaal als ze onderschat worden 'omdat ze maar zo klein zijn' Absoluut niet aanvallend bedoelt!
Nee niks anders als normaal, want anders is al klaar hihi. Gewoon nog steeds lekker aan het tutten met haar, zoals ik altijd gedaan heb.. Onbewust misschien...
Bij mij is het juist ook andersom. De gehele zwangerschap moest hij niet veel van me hebben. Hij kwam altijd bij mij liggen/hangen om te knuffelen. Maar sinds week 37 is hij juist niet meer bij me weg te slaan en is het een echte plakkerd. toen dacht ik ook van zou het iets betekenen? Maar ik ben vandaag 39 weken en de kleine man zit nog heerlijk volgens mij! Ik denk wel dat honden en andere huisdieren wel dingen aanvoelen, maar ook een bevalling? Zou leuk zijn