Hond trekt aan lijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda1, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. ;) Ik zal geen raseigenschappen ontkennen, maar een hond hoort toch te trekken op commando en niet standaard? Hier een jachthond, een typische raseigenschap, maar dat wil niet zeggen dat hij mag jagen, dat gebeurt toch echt alleen op commando.

2. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Hier een zweethond, wij hebben op de jachthonden ( speciaal voor zweetwerk) cursus duidelijk geleerd dat we haar niet mogen corrigeren, nooit. We mochten haar alleen dmv andere tuigen duidelijk maken wat ze ging doen, inmiddels heeft ze een halsband bij haar zweetwerk, en een harnas bij het uitlaten ( ze trekt dan niet) en corrigeert dan zichzelf, en hoeven wij dus niet te doen. We zijn begonnen met een gentle leader, omdat ze 35 kilo weegt en enorm krachtig was, kon haar werkelijk niet de baas, en dan is uitlaten geen pretje. Jagen met een hond is anders dan zweetwerk, maar dit is dan weer off topic;)

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nooit van gehoord, interessant. Wat is de reden dat je als baas niet mag corrigeren, maar de hond dit zelf wel mag doen? Inderdaad off-topic, maar mijn interesse is gewekt. :D Ik weet dan het ander werk is, ik wilde de vergelijking maken dat bij werk alles op commando hoort te gebeuren (in mijn ogen), of dat nu trekken of jagen is.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik kijk graag naar The Dog Whisperer volgens mij kun je daar wel het een en ander van afkijken

5. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Dan maar off topic;).. Als ze werkt, werkt ze voor ons, dan 'luisteren' wij min of meer naar haar, wij lopen achter haar aan, zij met haar neus op de grond opzoek naar sporen. Wil ze links, gaan we links, wil ze rechts, gaan wij rechts. Het is haar instinct en die hebben wij te volgen. Als wij haar tijdens het gewone wandelen zouden corrigeren, raakt ze in de war en zou ze zelfs depressief kunnen worden ( schijnt te kunnen bij honden:() vandaar dat ze dat dus zelf door moet hebben dmv verschillende tuigen. Dat je er nog nooit van gehoord hebt is op zich niet vreemd, er zijn maar 8 van deze honden in Nederland. Je kan ze ook alleen kopen met jachtakte zodat het dier gebruikt wordt waarvoor ze geboren is. Maar het is een enorm lief dier!! Een aanrader als gezinshond vind ik persoonlijk.

6. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Toch staat in de boeken van Ceasar Millan dat deze methode niet voor thuisgebruik dient;)

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Bedankt voor de uitleg, inderdaad duidelijk zo! :) Heb even snel gezocht op google, prachtige honden!

@ zwangere vrouw: 'don't try this at home' toch? :D Heb niets met die man, met z'n hakjes en 'ge-sssst'. ;)

8. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland

Ti's een heerlijk dier! Fijn in de omgang, aanhankelijk en 'stoer'.

En even on-page;). Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan.

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dank je! :D

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik moet naar bed geloof ik... ik lees dit weer helemaal fout... ik lees, mijn groentendealer trekt.... dus ik denk.. Wah?!?

:D

Ik ga mij dus maar even in mijn bedstee terugtrekken...

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    o nee zeik in m,n broek en dat mot niet heb net gedoucht, geweldig :D

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat echt een walgelijke man...

13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een witte duitse herder van 50 kilo!

ik neem een balletje of ander speelgoed mee! Die krijgt hij af en toe heel onverwachts! Zo leg je zijn focus op jou omdat hij graag dat speelgoed wil! Als hij dan trekt laat ik het speelgoed zien en dan luisterd hij weer goed! Op die manier kan mijn hond zelfs los lopen na drie jaar en kijkt hij niet eens meer naar andere honden. Snoepjes werken hier niet of nauwelijks.

Zoals ik al eerder las, uitlaten moet leuk zijn voor de hond en hij moet niet bang zijn dat hij pijn krijgt, dus je moet zorgen dat de hond 1 focuspunt heeft en dat ben jij!

14. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wat Cesar doet mag je nooit zelf doen heb ik begrepen! Alsbje ook maar iets een beetje verkeerd doet kun je juist tegenovergestelde bereiken en een agressieve hond creeƫren!

Deel Deze Pagina