Hebben ze überhaupt gevraagd of de hond welkom is? Hier gaan onze honden nooit mee op bezoek... Zou het zelf ook not done vinden als mensen hun hond meenemen naar hier. Daarnaast zouden onze honden geen indringers accepteren. En op de bank... Al helemaal niet. Ik zou die hond gewoon weigeren.
Ik mis optie 3; de hond thuis laten. Wij hebben zelf een hond, maar die gaat zelden mee op visite. En al helemaal niet naar een verjaardag met een huis vol visite.
Dit Onze hond gaat soms mee naar mijn ouders/ schoonouders om samen te wandelen, maar zelfs dat gaat in overleg. En nee ook daar mag ze niet op de bank
Ja hun zien t als soort van kind ofzo iets wat ik sowieso niet zo zie maar dat is een andere discussie. En elk geval niet gewend om lang alleen thuis te blijven en omdat mn vriend van uit huis ook hond is gewend er van uit gaan dat het allemaal maar ok is.
Als anderen niet willen dat mijn honden daar op de bank komen, doen ze dat ook niet. En als ze het stiekem proberen worden ze er direct vanaf gehaald. Wat betreft meenemen.. Nee op verjaardagen nemen wij ook nooit de honden mee druk zat, maar we nemen ze weleens mee naar onze vrienden die ook een hond hebben of mijn schoonouders die ook een hond hebben. Omdat de honden het goed met elkaar kunnen vinden, dan gaan we vaak een stukje wandelen met ze waardoor ze lekker kunnen rennen en ravotten met elkaar. Die hond van onze vrienden komt ook weleens buiten verjaardagen bij ons thuis. Dus ik heb niet direct een probleem met je hond meenemen, alleen niet tijdens drukke verjaardagen. En natuurlijk nemen we niet zomaar mee naar mensen die geen huisdieren hebben. En ook naar onze vrienden / schoonouders gaan ze niet altijd mee. Ze blijven met regelmaat ook gewoon lekker thuis. En anders zeg ik van te voren dat ik langskom met hond en andersom doen zij dat net zo. Lijkt mij wel zo netjes toch?
Meestal gat onze hond mee. De familie vind het leuk als hij meekomt. Bij ons zusje mag hij op de bank, bij ons ook. Bij de rest niet en daar doet hij het niet. Zowel wordt hij er gelijk afgestuurd. Meestal als we op bezoek gaan zijn we behoorlijk lang weg. Als we de hond zo lang alleen laten kunnen we thuis wat ongelukjes op gaan ruimen ben ik bang. Gelukkig vind onze familie en onze vrienden het leuk als de hond meegaat. Extra dimensie aan het wandelen
Denk dat het een combi is van een jonge hond en opvoeding. Dat de hond op de bank springt is niet heel raar maar als hij er dan niet af gezet wordt door zijn baasjes terwijl die weten dat jullie geen honden op de bank willen hebben vind ik wel raar. Een hond ziet speelgoed die heeft echt geen idee dat hij er niet mee mag spelen, ook hier horen zijn baasjes dan in te grijpen. Dus jullie hond is welkom maar dit zijn onze regels en anders dan corrigeren wij hem op onze manier. Ik ken het, mijn schoonzus heeft twee herders, zijn lieve honden hoor maar ze heeft ze niet onder controle, als je bij ze komt springen ze tegen je aan, zitten naast je op de bank ( en als ze echt zitten zijn ze groter dan mij), zwaaien constant met de staarten over tafel ( moet je je kopje vasthouden) en alles maar dan ook alles zit onder het haar. Gelukkig nemen ze de honden niet mee alles ze op visite gaan.
Ik neem ze liever niet mee. Anders is het altijd het moment dat ik moet zeggen. Oh, dat doet ie anders altijd ipv nooit. Een bord met lekkers op de salontafel. Tja onweerstaanbaar Een kleed: oeps een zenuwplasje, terwijl je net daarvoor half uur hebt gelopen met ze. Bij iedereen op schoot zitten, het zijn knuffelbeesten. En zo ben ik liever, krijg ik nu een stukje worst? Het is vast een opvoedkwestie. Met alle honden naar zo cursus geweest. Allemaal gezakt... Pas als ze ouder zijn, dan gaan ze wel goed luisteren. Ach, het zijn net kinderen.
Nee,daar kun je niet over in discussie gaan, heb ook een kennis en werkelijk waar 20x per dag op FB wat plaatsen over hun “schatjes”. Ieder zijn ding. Heb ook niks tegen honden hoor. Kun je zonder ruzie te krijgen met je familie zeggen dat je de hond niet op de bank wil hebben? Denk dat het gesloop waarschijnlijk komt omdat hij jong is?
Onze hond ging ook wel eens mee hoor mee hoor, maar die deed die dingen die je noemt niet. Ging ook mee op vakantie, naar restaurants enz. Vaak kwamen ze er pas achter als we weggingen dat we de hond meehadden. Opspringen of blaffen vinden we allebei irritant, dus dat hebben we snel afgeleerd, op de bank mocht thuis ook niet. En als iemand dus een hond meeneemt die niet goed luistert, opspringt, op de bank gaat enz., tja, dan mogen ze hem thuis laten, dat hoort gewoon niet op visite of tijdens een verjaardag. Ik ken meer irritante Jack Russels, dan Jack Russels die luisteren, dus zolang zij niet goed met de opvoeding aan de slag gaan (en met 1 jaar ben je al rijkelijk laat), hoef je niet te verwachten dat hij over een jaar ofzo zich wel gedraagt.
Bij een ander niet op de bank en dan al zeker niet als hij dingen stuk bijt. Al is opspringen ook geen goed gedrag in mijn ogen
Onze hond mag thuis op de zetel en bij schoonouders ook, maar ze ligt meestal op de grond of dekentje. Meestal blijft ze thuis is een groot beest van 30kg niet iedereen is gediend met een hond in huis dus nemen we ze niet mee als we op bezoek gaan ergens. En al zeker niet als die hond dingen stuk bijt enzo (doet onze niet hoor)
Hier mogen honden van familie absoluut niet op de bank. Dat ze over de vloer mogen komen vind ik al heel wat, want ben allergisch. Maar omdat ze zo'n 2u moeten rijden voor een bezoekje zie ik het door de vingers. Maar noway op de bank, dan blijven de haren en alles op mn bank achter en ga ik daar nog dagen last van krijgen. Gelukkig letten ze er zelf ook wel op dat ze niet op de bank komen. En doen ze dat toch dan halen ze de hond er zelf al af. Kwestie van opvoeden dat je hond alleen met toestemming op een bank mag, zowel thuis als bij anderen. Als je perse je hond mee wil nemen naar familie, dien je respect te hebben voor hun regels in hun eigen huis
Tuurlijk kun je een hond dat wel leren. Maar het is aan jun om dat te bepalen of ze dat ook willen en doen. Maar het is vervolgens aan jou weer om het te accepteren de ja of de nee en als jij het niet wil kun je dat bij hun aangeven en de hond er af sturen. Betreft het speelgoed. Dat moet hij ook leren. En gezien het beest dat thuis niet kán leren zul jij (als je hem in je woning laat) actief moeten trainen dat dat niet mag. Bied hem dan een botje aan . Het springen kun je ook afleren en de mensen tegen wie hij op springt maken of breken het ook Ga je hem juist aanhalen tijdens het springen of ga je heel gek actief tegen m aan lopen duwen dan beloon je hem voor het gedrag. Bij springen draai je om en loop je weg. Dan stopt t vanzelf. Maar ook dat is een leer proces. Succes
Wij nemen onze honden niet mee naar visite. Buiten het feit dat het 2 grote honden zijn en dus niet praktisch, zit lang niet iedereen erop te wachten. En dat snap ik. Dus bij een ander op de bank is niet eens im vrage. Ik zou het geen goed idee vinden als een ander zijn hond mee zou nemen naar hier. Onze Duitse herder is nogal territoriaal en duld geen andere hond in huis (behalve eigen dan) Onze Labrador wil alleen maar spelen maar dat zal dan zo wild gaan dat we in huis alles op de kop hebben. Nee, geen goed idee. We laten ze van te voren lekker lang uit, krijgen eten en drinken en dan lekker tukje doen tot we weer terug komen. Vinden ze ook geen probleem.