Wij gaan vrijdag op vakantie en moeten lang autorijden.. Ik ben even een boodschappenlijstje aan het maken voor onderweg, maar wat zijn nou lekkere/gezonde snacks voor onderweg? Moet ook handig te eten zijn door kleine kids....
Ik neem altijd mee: gesmeerde broodjes, knijpfruit, gesneden peperkoek of eierkoeken en voldoende drinken.
knijpfruit of knijpdanoontjes (zeker de danoontjes kunnen wel 4 uur uit de koelkast blijven) makkelijk te eten zonder te knoeien en lekker (vind onze zoon) Snoepjes (ja vakantie mag wat extras toch) persoonlijk ben ik gek op broodjes met ham en kaas (heerlijk) Oh gut, het gaat weer over eten zeker, kan er wat van
Okee goeie tips allemaal ,tnx... Krijg ook honger als ik er aan denk! We nemen wel een koelbox mee, want we moeten helemaal naar Zuid Frankrijk rijden... Wel met overnachting, dus moet voor dag 2 ook nog vers eten meenemen...
Heerlijk!!! Maar lijkt me wel een beetje omslachtig? We vertrekken vrijdagochtend al voor 7 uur, dus wil het donderdagavond klaarmaken...
Veel drinken, (gesneden) fruit, komkommer, paprika, rozijntjes (een vuilniszak voor al het afval!) krentenbollen en belegde broodjes? Misschien een koekje/stroopwafels....dat zou ik meenemen in ieder geval.
Kadetjes met beleg & krentenbolletjes. peren/appels/bananen Plakjes komkommer & geraspte worteltjes, cherrytomaatjes. kleine zakjes chips, grote zak snoep ( winegums, drop etc) zak met mini mars, twix, snickers etc. voor papa en mama wel te verstaan!
Hangt ook erg van de leeftijd af he. Hier ga ik zeker voor de rozijntjes, verder wat koek bijv sultanas of nijntje koekjes, drinken, broodjes, kleine slaatjes ooke rg lekker voor de hartige trek, of tuc/pepsils, genoeg te verzinnen eigenlijk. Maar ben wel blij dat ik niet hoef, mini huilt na 5 min al in de auto
fruitsalade wraps met zalm, gerookte kip of rookvlees broodje ei (LEKKER STINKEN HAHA) ontbijtkoek met een beetje boter of gewoon broodjes gezond en voor de kids ze een beetje anders pimpen
Ik neem dan meestal sultana of per stuk verpakte ontbijtkoek mee. Verder heb je natuurlijk nog veel meer keus in liga's, fruitrepen etc.. Verder kun je fruit meenemen, banaan is misschien het makkelijkste eten in de auto. Die knijpfruit is ook handig. En qua drinken pakjes drinken.
de ballen maak ik altijd een dag van te voren en de omelet gewoon 's ochtends (soms om 4 uur 's nachts ), is in een paar minuten klaar, maar kan nl ook prima in de koelkast bewaard worden.
Wij hadden vroeger altijd een regel (en die pas ik nu ook al toe) Onderweg tijdens het rijden Drinken: water of anders evt. thee Eten: druifjes, soepstengel (de mijn is 1,5 jaar) of rozijntjes Tijdens de pauzes: Drinken: sapje/ranja/roosvicee wat ze lekker vinden Eten: alles wat plakt/kruimelt enz enz Zo hou je je auto en de stoel een beetje droog en het voorkomt wagenziek/misselijk enz
wij hadden mee: belegde broodjes: lekkere zachte bollen (dus niet die van 100 voor een euro) met ham, kaas, pindakaas (jak, voor mijn man) krentenbollen Bak met snoep. drop, winegums,beertjes, zwartwit etc etc, wel allemaal zonder van dat suiker erop, want dat geeft een zooi Verschillende soorten kinder-dingen, als dora-koekjes, poohkoek etc rozijntjes drinken: water, water, water (want ook lekker als het niet ijskoud meer is) en flesje cola en pakjes voor mini Isab kreeg in de auto alleen water te drinken (ivm reden hierboven mij al gegeven). Al t snoep/koek was echt een feestje, kreeg ze thuis echt niet! Verder gaan wij er vaak uit om koffie te drinken en wat te eten, breekt de reis een beetje. wij reden overigens in 1 nacht/dag, en dat was prima te doen! al zou ik NOOIT meer met een 5 maanden oude elize zo'n stuk rijden. Mijn motto nu is: pas zo ver gaan rijden als je ze stil kunt houden met chips.*grijns*
Wij zijn van de zomer naar Toscane gereden, we hebben zo'n koelbox op stroom ideaal! Wij hadden mee: Belegde bolletjes/boterhammen krentenbollen cheesedippers bananen knijptoetjes Kleine zakjes chips, van die zakjes met kleine speculaas koekjes, weet even niet hoe ze heten en de snoeptrommel. Verder pakjes drinken, blikjes en 2 flessen water. Fijne vakantie!