Hond uit laten,goede babyfoon.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Doom8, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ook een baby zal regelmatig slapen als je er met de hond uit moet en die neem je niet zou gauw mee als het lekker ligt.
    Ik zie eerlijk gezegt het probleem niet zo. Als kind slaapt dan word er hier geen wandeling gemaakt. Ik loop naar de eerste de beste groenstrook, zeg dat hij moet plassen en poepen en binnen 5 min ben ik weer binnen:)
    Als kind slaapt wordt er gewoon niet gewandeld. En dit doe ik s ochtends vroeg en s'avonds. En als het echt pokkeweer is. Dan wil hij toch niet lopen;)
    Tussendoor pas ik de wandelingen aan aan het slaapritme van de kinderen.

En houd er met die alecto dbx82 rekening mee dat je nooit zeker weet of je wel naar je eigen kind luistert of dwt er mensen meeluisteren. Zoals ik ergens al schreef, het is geen dect maar een die op prms werkt. Iedereen kan daar dus opkomen. Zo hoorde ik mannenstemmen door mn babyfoon. Iemand op vrachtwagen in de buurt. Maar ik ben ook al eens een oaar x naar boven gegaan omdat ik gehuil hoorde en gepraat van een kindjelp. Bleek dus buurkind, paar huizen verderop;) of dat ik dacht dat kleine lekker rustig was maar ondertussen lag ze te huilen. Kwam niet door. Regelmatig heb ik ook buurvrouw verderop door de babyfoon horen praten.
    Met de dbx 88 heb ik daar absoluut geen last van. En 250 meter bereik. Vind ik meer dan genoeg als mn kids op bed liggen

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Alleen ot gelezen.

Ik heb een alecto db 88 eco en die werkt prima, geen beeld maar hij stoort niet en gaat prima met uitlaten. Mijn man werkt in de horeca en ik ga mijn dochter er niet uithalen als mijn hond even moet plassen en ik ga mijn hond niet op mijn man laten wachten.

Ik heb een beeldbabyfoon nooit gemist eigenlijk.

Wat het uitlaten met de kinderwagen betreft (ergens vluchtig gezien) vind ik de draagdoek echt veel fijner, mijn hond sjeest van hot naar her en gaat met de lijn steeds voor de kinderwagen langs, heb ik met de drAgdoek geen probleem mee. Ook met het uitlaten van de honden vN m'n moeder (oa een cane corso mix reu die nogal heftig op andere honden reageert en enorm trekt) heb ik geen problemen ermee maar met de wagen des te meer.

Maar de Dbx 88 eco vindt ik toch een hele fijne babyfoon voor dit soort dingen:).

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wij hebben ook zon ding aangeschaft. Geen idee of het bevalt, want nooit gebruikt. Ik dacht hetzelfde.. Mooi de hond uitlaten terwijl baby lief in zn bedje slaapt. Mooi niet. Babylief wilde de eerste maanden overdag niet in bed slapen. Dus hij ging in de draagdoek terwijl ik boodschappen deed en de hond uitliet. Daar sliep hij wel.
    Nu gebruiken we babyfoon met cameraatje en mocht de hond heel nodig moeten als ik alleen ben, dan leg ik de huistel. bij de babyfoonontvanger en bel mezelf op mn mobiel. Zo kan ik tijdens het rondje om ons huis toch horen als er iets is.
    Creabea he?:p

4. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Deze tip ga ik ook maar gebruiken :D

@TS: ik heb 3 honden en mijn partner werkt in Duitsland dus dat komt op mij neer en ik heb mijn dochtertje van 5 maanden.
    Meestal leg ik haar of in haar bedje (als ze moe is slaapt ze toch wel) of ik zet haar heel even voor de tv of in de box en ga dan de honden uitlaten en draai de deur achter me op slot.
    Na max. 10 minuten ben ik toch weer terug.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    #45 Thauma, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    Ik heb het even aan een vriendinnetje gevraagd. Die hebben een babyfoon voor lange afstanden. Zodra ik antwoord heb, zet ik het hier neer.
    Edit: het is een Alecto. Bereik ca 3 km. Ze zijn er dik tevreden over (ook met hond uitlaten).

Een drager of draagzak is zeker ideaal. Ik draag mijn zoontje heel vaak en het is heerlijk om te gaan wandelen op die manier. Hij zit dan vaak op mijn rug en kan heerlijk om zich heenkijken. Persoonlijk vind ik het fijner / veiliger dan een kinderwagen.
    Maar mocht je een drager overwegen: doe dan geen stokke of babybjorn. Die zijn niet ergonomisch en dan is dat voor je kindje minder prettig en voor jezelf een stuk zwaarder (niet tegen je lichaam, dus het bungelt meer). Een Manduca, Mei tai (of van een of ander merk) is veel fijner dan!

6. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    @thauma bedankt voor de tip, zal er op letten welk merk ik neem.

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Het is degene die ik ook al aangaf Alecto DBX 82

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en dat is het waardeloze ding wat ik bedoel en waarvan je niet zeker weet of je naar je eigen kind luistert en welke niet storingsvrij is:D

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt ik zie dat er weer meer reacties zijn gekomen fijn hoor.
    Ik heb besloten die met 3 km bereik niet te doen het trekt mij totaal niet dat andere mensen jou kunnen horen en andersom.
    schoonzus heeft de electo 88 eco die ga ik eens testen met vriendlief om te zien hoe het bereik bij ons in de wijk hiermee is.

10. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Je kan de Alecto DBX82 op verschillende frequenties zetten, ze zeggen dat dat helpt bij eventuele storing/interferentie van anderen.

Succes met uittesten van de Alecto DBX88!

11. Badeendje84

23 okt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wij hebben/hadden hetzelfde probleem. Nu wonen wij achteraf, maar onze babyfoon alecto dbx-88 zou 300 m bereik hebben maar onze buren die 200m verderop wonen kon hij al niet aan. En wij hebben geen last van andere huizen of obstakels. Nu hebben wij sinds kort een babymoov premium care (deze moet een bereik van 1400 m hebben) nu haalt ie dat bereik natuurlijk niet. Maar 500 m hebben wij getest en dat doet hij prima. Het jammere van dit merk is dat hij erg onbekend is. Al zijn wij er erg tevreden over. Dus misschien is dit ook een optie. Hij is ook uitbreidbaar naar 2 units waardoor je bij een 2e kindje 1 ouderunit houdt.
    Hij is wel zonder camera, maar dat hebben wij nooit gemist.

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb 3 honden en 2 kinderen.
    Ml heeft een eigen zaak en is dus veel en vaak van huis. Hier hebben de honden zich maar aan te passen.
    En ik heb 2 hondagressieve honden erbij lopen.
    Ik slinger dl buiten de slaapjes om op de rug in de draagdoek en zl loopt mee.
    Honden hebben zich maar te gedragen. Ik ben daar vrij makkelijk in uitvallen naar andere honden gebeurt niet aan de.lijn doen ze het wel dan krijgen ze een flinke correctie dat ze het de.volgende keer uit hun hoofd laten.

Maar goed dat waz je vraag niet.
    De eerste maanden wilde dl.niet in haar bed slapen dus had ik haar altijd op mij buik of rug hangen.
    Een babyfoon met beeld hebben we maar die.red het nog geen 30 meter buiten ons nieuwbouw huis.
    Je kan veel beter de wandelingen aan.je kindje aanpassen.
    Ga wandelen als de kleine toch moet slapen. Dan kan hij/zij in de wagen in slaap vallen en door slapen.
    Als je hond diarree hebt loopt je 3m je voordeur uit en laat je m daar schijten.
    En zo vaak komt dat niet voor lijkt me...

Deel Deze Pagina