Hond uitlaten en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyInRed, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor mij is het verschil dat je het huis in je vizier hebt én het is een gevoelskwestie. Als er iets zou gebeuren als ik niet in huis ben, zou ik mezelf dat altijd verwijten ...

Bovendien ben ik sneller van de tuin boven dan dat van een veldje 100 meter van mn huis ... (maar wij hebben niet zo'n grote tuin ;))

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik vond het in het begin ook eng. Maar als je het vaker doet, dan wen je er aan.
    Ik loop een paar meter de straat af naar het gras en laat haar daar ff plassen. (handig een vrouwtje :) )
    Mijn vriend was laatst voor 2 weken in het buitenland en dan ga ik voor mijn werk en als de kleine nog slaapt ff snel een klein blokje om het huis. Maar als hij wakker is dan gaan we net voor we de deur uit gaan met z'n 2tjes de hond uitlaten.

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier durf ik het echt niet hoor alleen met de doggies buiten of even achter de hoek nr de bakker als dochterlief slaapt :rolleyes: En idd ook ik douche wel als ze slaapt maar dan "ben je er toch" denk ik altijd.
    Het is een heel gedoe maar ik voel me toch beter als ik ze meeneem

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Sinds een aantal maanden laat ik de honden ook wel eens uit als Esmee op bed ligt.. Maar als het niet hoeft dan neem ik haar mee in de wagen om lekker te wandelen.. Als we zonder Esmee gaan is het een plas doen en weer naar binnen.. naar de supermarkt tegen over ons huis zal ik nooit gaan.. Dan kan Esmee wel mee.. maar de honden uitlaten in de regen vind ik dan toch iets anders.. ;)

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bij ons is de uitlaat plek achter het huis.. moet langs het huis door een steeg en dan ben ik er.
    Maar ga altijd als ze wakker is.
    Toen ze nog baby was ging ik ook vaak als ze wakker was vind/vond het niks om haar alleen te laten.

6. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Toen Nicky nog kleiner was liep ik weleens met de hond naar de overkant waar een parkje is...( 50 meter van huis)
    tegenwoordig doe ik dat niet meer...
    ze slaapt nog 1 keer per dag tussen de middag, en loop dan met de hond om haar slaaptijd heen...
    dus altijd samen met de hond lopen!

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waarschijnlijk alleen het gevoel dat ik er niet gelijk ben als er wat is of dat er wat met mijzelf op straat zou gebeuren en dat ze daar dan moederziel alleen ligt ;) .

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik laat hem ook wel even 3 min alleen.. ik woon in een portiek flat en als ik de achterdeur uit ga moet ik precies 1 grote stap zetten en ik sta op het gras... met een looplijn zou ik zelfs in het portiek kunnen staan haha

Weet je ik zie het beetje zo:
    - als ik slaap heb ik brand ok niet door, waarschijnlijk zal ik zelf ook bedwelemen door de rook voor ik wakker zou worden

- als ik stofzuig hoor ik hem ook niet huilen of whatever....

snappen jullie? dua ja...

kijk geen half uur weg, voel me ook bij die 3 min niet geheel geweldig maar je moet relativeren . En de honden moeten toch piesen haha

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    in 2a 3 min zal je hele huis dan wel niet afbranden maar het kamertje van je kleine is genoeg hoor !

het lijkt me duidelijk dat ik dit dus nooit doe!
    ik voel me er echt niet goed bij en het hoort naar mijn gevoel ook niet

er kan zoveel gebeuren dat ik het mezelf nooit zou vergeven als zoiets gebeurd
    ik neem mijn meisje altijd mee als ze slaapt dan wachten de honden maar even

mijn meisje zou ook niet bij iemand mogen blijven
    wie zijn hond uit gaat laten of boodschappen gaat doen als zei ligt te slapen

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben 2 honden, en Sterre gaat gewoon mee met uitlaten. Ik loop dan wel een uur, dus ik laat ze maar 1 keer uit overdag. Om 18 uur is mijn man thuis en ga ik nog een keer zonder Sterre, en 'savonds en 'sochtends ook zonder Sterre :)
    Ennuh, je hoeft de wagen niet voor te verwarmen hoor, das nergens voor nodig. Gewoon jasje aan en dekentje erover en de flap van je kinderwagen dicht.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Relatief gezien is de kans groter dat je op straat met de kinderwagen wat overkomt, dan dat je kindje thuis in het bedje ligt.
    Mijn moeder ging vroeger wel een half uur weg om mijn zussen op te halen van de kleuterschool als ik lag te slapen. Dat zal ik nooit doen, 3 tot 5 minuten is bij mij de max.

12. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Meestal gaat Emma mee de honden uit laten, maar het gebeurd ook weleens dat ze slaapt en ik even een wandelingetje ga maken. Aan het begin had ik er ook wel moeite mee, maar ja, soms komt het zo beter uit of het weer is niet zo best en dan doe ik het ook hoor. Ik heb er niet zo heel veel problemen mee, ze slaapt eigenlijk altijd lekker door.

13. Ik laat de hond ook gewoon uit hoor als de kids op bed liggen. Ik ben nog wel eens alleen met de kids, en de hond moet er toch voor de nacht nog een keer uit!
    Aan het Eind van de straat ;)

En als de oudste overdag heen en weer naar school moet, plan ik het zo dat de kleine op bed ligt.

En ik doe na het schoolbrengen ook heel af en toe een klein boodschap in de winkel.
    5 minuutjes dan ben ik weer thuis.

14. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Na het middag dutje gaat de kleine in de wagen en dan wandelen we er wat af...
    Dus altijd de kleine mee gehad...
    Of na de voeding in de bak doen of na het slapen er lekke op uit... het is ff wennen..

Ik zou never me huis verlaten als de kleine slaapt zeker niet om eenrondje met de hond te gaan.
    Mijn mening

15. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ik ga alleen als Tess heel diep slaapt en ik zeker weet dat ze4 nog niet wakker gaat worden best wel even een minuut of 10 met de honden naar het park, als ze wakker is gaat ze mee, maar ik heb nu een draagzak gekocht is toch minder moeite dan heel de kinderwagen meenemen

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Hoe doen jullie het dan als het heel hard regent?

17. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb 1 x een klein rondje met de hond gelopen toen Sanne lag te slapen, maar ik doe het nooit weer! Had er een slecht gevoel bij. Ze gaat eigenlijk altijd mee. Toen ze een paar weken oud was, ging de hond ff achter het huis. Later ging ze elke middag mee.

18. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hier gaat Liam altijd mee. Ook ik durf het niet aan om hem alleen thuis te laten (gevoelskwestie).

Ik neem hem altijd mee in de draagzak, óók als het regent. (Gewoon een maillotje onder zn broek, warme schoentjes aan en een muts op)

Dit terwijl mijn moeder vroeger als wij op bed lagen gewoon naar de winkel ging (dan gaf ze de babyfoon aan de buren), op visite bij de buurvrouw etc. Ik zou het alleen echt niet durven.

19. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey heey
    ook wij hebben een hond,reu van 10maanden
    als ik alleen thuis ben,
    laat ik hem snel uit als de kleine ligt te slapen(hart bonkt wel in me keel)
    maar uitlaat plaats is gelukkig dichtbij
    maar ook ik doe het liever niet
    het gevoel alleen al dat je baby thuis ligt en je bent er niet

20. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Liep altijd gewoon met hond en wagen. Moet toch gebeuren he. En dat kleine stukje naar de uitlaatplaats. En daarbij heeft mn hond maar gewoon te luisteren haha. Wij hebben ook geoefend voor de baby kwam.

Deel Deze Pagina